mspark vai extra? audi 5syl
Moderator: Masi_K
mspark vai extra? audi 5syl
Nyt olis mega lähes valmis ja tarvis alkaa miettiä miten sytkän saa helpoiten järjästymään. Audin 2.3l kone jossa kampiakselilta asento tunnistin ja pyörintänopeuden tunnistin joista näyttäisi tukevan siniaaltosignaalia ja lisäksi jakajassa hall anturi yhdellä aukolla. mikä olisi helpoin tapa ja mistä löytyis tarvittavat koodit ja v2.2 levyn muutos ohjeet. Alkuperäinen ruiskuboksi kyrvähtänyt joten sytkä tietoa ei saa muualta kuin antureilta. Neuvoja kaivataan että saada nelikko liikkeelle. kiitos.
Audeja on jonkun verran Suomessa laitettu megan voimin toimimaan. Tähän asti varmaankin kaikissa on ollut ratkaisuna vaihtaa jakajan haittalevy 5-aukkoiseen, ja käyttää extrasoftaa "normaalissa" msns-tilassa. Oikeanmallinen haittalevy löytyy jostain C2-satasesta IIRC.
Nykyisellään extrassa on tuki myös COP-suorasytkälle. Siinä yleensä tarvittavaan 2nd triggeriin tuo yksiaukkoinen haittalevy jakajassa olisi juuri omiaan, mutta muistaakseni vauhtipyörän hammaskehä on 135-hampainen, eikä megan resoluutio riitä siihen. Eli kampiakselille pitäisi väsätä vähähampaisempi hammaspyörä.
Nykyisellään extrassa on tuki myös COP-suorasytkälle. Siinä yleensä tarvittavaan 2nd triggeriin tuo yksiaukkoinen haittalevy jakajassa olisi juuri omiaan, mutta muistaakseni vauhtipyörän hammaskehä on 135-hampainen, eikä megan resoluutio riitä siihen. Eli kampiakselille pitäisi väsätä vähähampaisempi hammaspyörä.
Oheinen tieto ei varmaankaan auta kyseistä projektia, mutta Genboard (VEMS 3.3) ohjaimella voi ohjata Audin 5 sylinterisiä ilman kytkentä- tai ohjelmistomuutoksia.
http://www.vems.hu/wiki/index.php?page= ... udiTrigger
http://www.vems.hu/wiki/index.php?page= ... udiTrigger