mspark vai extra? audi 5syl

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
megamace
Megasquirt aloittelija
Posts: 1
Joined: Sun Feb 05, 2006 18:41

mspark vai extra? audi 5syl

Post by megamace »

Nyt olis mega lähes valmis ja tarvis alkaa miettiä miten sytkän saa helpoiten järjästymään. Audin 2.3l kone jossa kampiakselilta asento tunnistin ja pyörintänopeuden tunnistin joista näyttäisi tukevan siniaaltosignaalia ja lisäksi jakajassa hall anturi yhdellä aukolla. mikä olisi helpoin tapa ja mistä löytyis tarvittavat koodit ja v2.2 levyn muutos ohjeet. Alkuperäinen ruiskuboksi kyrvähtänyt joten sytkä tietoa ei saa muualta kuin antureilta. Neuvoja kaivataan että saada nelikko liikkeelle. kiitos.
KariM
Megailija
Posts: 532
Joined: Sat Feb 26, 2005 10:01

Post by KariM »

Audeja on jonkun verran Suomessa laitettu megan voimin toimimaan. Tähän asti varmaankin kaikissa on ollut ratkaisuna vaihtaa jakajan haittalevy 5-aukkoiseen, ja käyttää extrasoftaa "normaalissa" msns-tilassa. Oikeanmallinen haittalevy löytyy jostain C2-satasesta IIRC.

Nykyisellään extrassa on tuki myös COP-suorasytkälle. Siinä yleensä tarvittavaan 2nd triggeriin tuo yksiaukkoinen haittalevy jakajassa olisi juuri omiaan, mutta muistaakseni vauhtipyörän hammaskehä on 135-hampainen, eikä megan resoluutio riitä siihen. Eli kampiakselille pitäisi väsätä vähähampaisempi hammaspyörä.
Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Post by Benkku »

Oheinen tieto ei varmaankaan auta kyseistä projektia, mutta Genboard (VEMS 3.3) ohjaimella voi ohjata Audin 5 sylinterisiä ilman kytkentä- tai ohjelmistomuutoksia.

http://www.vems.hu/wiki/index.php?page= ... udiTrigger
Post Reply