Megasquirt yhteensopiva 1 puolinen PCB

Keskustelu piirilevyistä, niiden ominaisuuksista, kokoamisesta ja testaamisesta.

Moderator: Masi_K

JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Mites löytyiskö tällä kertaa piirilevyn tekijää? 2 kappaletta tarvisin.
Mitkäs liittimet tällä kertaa tulee?
Turtana
Professional
Posts: 240
Joined: Sat Feb 26, 2005 23:43

Post by Turtana »

Liittiminä voi käyttää molexin 5557 sarjan naarasliitintä ja siihen sopivaa piirilevymallia

päivitän vielä uudemman version levystä joten kiireisimmät saavat malttaa hetken.

liittimen pinnien rasterointi ei ole ihan kohdillaan korjaan sen.
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Joo ootellaan, mites toi sarjakaapeli vissiin juotetaan suoraan?
Oisko joku rimaliitos sitä varten mahdollista johonkin nurkkaan vai meneekö ahtaaks?
Turtana
Professional
Posts: 240
Joined: Sat Feb 26, 2005 23:43

Post by Turtana »

teen vielä hieman muutoksia levylle, sain nyt paikallisesta cnc pajasta siistejä 60*140mm profiilikoteloita.

saatiin levyyn 4cm lisäpituutta ja ajattelin tunkea siihen sytkän ohjauspäätteet ( 4 kpl) ja v3 levyllä tutut vr anturi muuntimet ( 2kpl.)

niin saadaan pikkasen enemmän ominaisuuksia levylle vielä.

voin koittaa sovittaa levylle tuon normi D9 liittimen, tosin pelkään että tulee ahdasta. Ajattelin sen niin että se laitettaisiin vaan välijohdolla tuohon toisen pään liittimeen ja sitten naaras d9 liitin.

multa saa sitten cnc koneistetuilla päätylevyillä noita koteloita hetken kuluttua.
HCH
Megasquirttaaja
Posts: 23
Joined: Fri Oct 21, 2005 21:04

Post by HCH »

Ja eikun paranee. Sytkän ohjaus VB921:lla vai jollain muulla? Sittenhän sittenhän sitä vois toteuttaa COP sytkän ja jättää Boschin 2x2 puolan hyllyyn. Jos levyjä teetätetään niin olen mukana. Ja kotelonkin tulen tarvitsemaan.
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Turhaan sitä D9 tunkea, varsinkin kun ei ole kaikki edes käytössä. Laittais vaan ne karvat levylle ja välijohdolla.
Minkäs hintasia kotelot ja kuinka suojatut?
Turtana
Professional
Posts: 240
Joined: Sat Feb 26, 2005 23:43

Post by Turtana »

no niin, taas on tullu levyä päivitettyä. Levyllä on nyt suoraan 4kpl vb921 lähtöjä, 2kpl trigeröintejä sekä 2 vr anturi suodatinta

levy on nyt 74*138mm

hommasin hieman isomman kopan niin saadaan enemmän optioita

Image
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Milläs noi ares filet saa tulostettua? Mites tuleeko vielä muutoksia levyyn vai uskaltaako hätäsin jo syövytellä?
Turtana
Professional
Posts: 240
Joined: Sat Feb 26, 2005 23:43

Post by Turtana »

http://www.softlookup.com/display.asp?id=3070

tuolta pitäis saada demoversion

sivusto puskee pouppia joten virusturvat iskuun :wink: ennen kuin aukaisee

TRC1 versio on valmis syövytettäväksi ( peruslevy ) TRC2 on vielä hieman kesken osalista ja sen sellaista.
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Hienoa, mites ne rasteroinnit?
Mihkäs sytytykseen tulikaan noi vb:t? Täytyy taas pitkästä aikaa käydä kuikkimassa jenkkisivuja.
Turtana
Professional
Posts: 240
Joined: Sat Feb 26, 2005 23:43

Post by Turtana »

Liittiminä tulee käyttää Molex 5569 urosliitin (90" kulma piirilevylle) sille naarasliitin 5557, liittimet 24 napaisia

korjaan vielä tuon TRC1 piirlevyn isomman liittimen rasterointia se oli tartkotettu 6 napaisille liittimille.

partcosta saa varmaan noita liittimiä.

liittimen poikittaisjako on 4.2mm
HCH
Megasquirttaaja
Posts: 23
Joined: Fri Oct 21, 2005 21:04

Post by HCH »

Levystä ei siis tullutkaan 2 osaista, vaan nuo ovat ihan erillisiä kokonaisuuksia? Toisessa vaan enemmän ominaisuuksia? Semmonen lista mitä mikäkin levy tukee suorilta ois ihan kiva jos joku semmosen viittis väsätä.
Turtana
Professional
Posts: 240
Joined: Sat Feb 26, 2005 23:43

Post by Turtana »

tulee vielä 2 levy kyllä jossa on sitten kaikki loput heebelit mitä ei saa tuohon 75*140mm levylle menemään.

kotelo sanelee monasti mitä kaikkia ominaisuuksia sinne saa sisälle mahtumaan helposti, ajattelin että sytkäpäätteet olis sellanen hyvä ominaisuus, ja johdottamalla saa sitten tilalle laitettua vaikka fetin jolla voi ohjata idlen pwm lähtöä. levy on aika monipuolinen kuitenkin, sytkäkiviä ei ole pakko käyttää vaan niiden tilalle voi laittaa fetit ja käyttää lähtöinä jos haluaa.

2 levy tulee vielä kunhan sen kerkeän suunnittelemaan.
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Jos sitten jossainvälissä voisit tai joku jaksaa pistää vaikka allekkain että mitä on per levy. NIin ja sitten osalista.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

Post by Volkkarijermu »

Turtana wrote:no niin, taas on tullu levyä päivitettyä. Levyllä on nyt suoraan 4kpl vb921 lähtöjä
Image
Onko nuo selällään olevat isot mötikät oikeessa laidassa ne VB921 molot?
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
sft
Megasquirt aloittelija
Posts: 12
Joined: Sun Oct 02, 2005 16:35

Post by sft »

Mites pitäis tossa 103 levys kytkennät mennä, kun mulla on pnp tyyppinen induktioanturi?
Turtana
Professional
Posts: 240
Joined: Sat Feb 26, 2005 23:43

Post by Turtana »

eli sulla on suljetulla kollektorilla oleva hall anturi vai ?

induktioanturista tulee vaan vr anturi mieleen.

jos anturi nyt on sellainen kuin luulen että se on eli päästää ns. maan auki silloin kun rautaa sattuu kohdalle ja jännite nousee ?

onko anturissa sisäinen ylösveto ?

en voi oikeen auttaa ellei tiedä nyt edes mistä anturista on suurinpiirtein edes kyse.
sft
Megasquirt aloittelija
Posts: 12
Joined: Sun Oct 02, 2005 16:35

Post by sft »

En näist paljoo tiiä, mut siis tää on teollisuuskäyttöön tarkotettu induktiivinenanturi. Kun laittaa rautaa lähel, ni signaali piuhas jännite nousee käyttöjännitteeseen.
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

Post by Volkkarijermu »

Pysyykö se jännite ylhäällä niin kauan kuin rauta on lähellä?
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Sgaga
Megasquirt aloittelija
Posts: 13
Joined: Fri Feb 03, 2006 17:23
Location: Kankaanpää

Post by Sgaga »

Tervehrys!

Ekan ruutan kasailu edessä joten tyhmiä kysymyksiä luvassa
tästä turtanan uusimmasta levystä :D

1: Onko tällä ykköslevyllä sytkäpuolella 2trankkua (ohjaus kahdelle
kaksoiskipinäpuolalle) vai 4trankkua (mahdollisuus cop-sytkään)
siis tietenkin 4syl.kiukaalle. Vai onko loput extralevyllä?

2: Tällähän onnistuu sytkän ohjaus hall anturilla.. Mitä vr anturin
vaatimia hippuloita siis voi jättää pois? Tuolla aiemmin tästä on
jotai ollu jo puhetta mutta varmistukseks..

3: Levyhän perustuu vissiin tohon b&g:n ms 2.2 lankkuu? Täytyykö
tietää jotai tosta motorolan piirin versiosta et kaikki


EDIT: Ohhoijjaa onnistuin sekottamaan kaikki mahdolliset levyt
keskenään :D Sielähän ne kaikki luki ku otti silmän kätee..puupää :roll:
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

2nap pwm tyhmisventtiilin kytkentä 160-103? Tuskin noudatan basic lankun ohjetta ?

Eli FIDLE ja +12V
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
petteriu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 132
Joined: Sat Feb 26, 2005 19:12
Location: Pori

Post by petteriu »

Saatteko te muut noita Turtanan linkkejä auki ?
http://www.turtana.com/TRC/
http://www.turtana.com/muut/megasquirt/uusi.JPG

Minä en ole nyt muutamana päivänä siinä onnistunut.

Petteri
SaabT16
Megasquirt aloittelija
Posts: 6
Joined: Tue Jan 10, 2006 9:43
Location: Pori
Contact:

Post by SaabT16 »

Moikka!

Eipi ne aukee!!
Corolla
Megasquirttaaja
Posts: 43
Joined: Wed Apr 20, 2005 9:46

Post by Corolla »

en saa. ja pari komponettii uupu vielä levystä mut kai pitää jostaki onkii ne kytkykaavat ja kuvat
j-k
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 482
Joined: Wed Mar 08, 2006 13:43

Post by j-k »

Sillon sivut nurin....

http://www.turtana.com/
escortmk2
Megasquirttaaja
Posts: 50
Joined: Tue Mar 01, 2005 19:09

Post by escortmk2 »

Oisko kukaan tallentanu kuvia ja osaluetteloa koneelle? olisin niitä vaille tabell1@dnainternet.net
j-k
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 482
Joined: Wed Mar 08, 2006 13:43

Post by j-k »

escortmk2 wrote:Oisko kukaan tallentanu kuvia ja osaluetteloa koneelle? olisin niitä vaille tabell1@dnainternet.net
Google?

http://66.249.93.104/search?q=cache:lX3 ... =clnk&cd=1
Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Post by Benkku »

sft wrote:Mites pitäis tossa 103 levys kytkennät mennä, kun mulla on pnp tyyppinen induktioanturi?
Ihan ensiksi kannattaa ottaa kyseisen anturin datalehti kätöseen ja tsekata myös että kyseisen anturin kytkentätaajuus riittää aiottuun sovellukseen...


Eräässä vastaavassa anturissa johdinvärit musta, ruskea ja sininen.

(muistaakseni) ruskea on DC syöttö, sininen maa ja musta signaali (kytkentään).
j-k
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 482
Joined: Wed Mar 08, 2006 13:43

Post by j-k »

Noilla 'teollisuusantureilla' ei välttämättä pärjää jos ovat tarkoitettu vain lähestymis ym. -antureiksi. Ne ei ehdi välttämättä ehdi laskea lam.. eiku hampaita :lol:

Esim. 36-1 -pyörältä tulee 8000rpm nopeudella 4800 pulssia sekunnissa, 12-1 -pyörältä 1600. Joku anturi muistaakseni toimi 800Hz:iin asti joten se kelpaisi vielä 4-1 -pyörällä varustettuun nippanappa (533Hz at 8000rpm).

Mulla on noita jossain jemmassa, jopa kapasitiivisiakin (tunnistaa nesteen). Niitä voi käyttää muihin hommeleihin tässä projektissa, esim. kytkimen käytön tunnistus launch-projektissa.. :wink:

Pellepelottomille: tehkää pienestä sauvamagneetista anturi käämimällä sen päälle tiukka kerros lankaa ja kokeilkaa tuota 'magnetic transducer'kytkentää ekalla sivulla 8)
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

160-103.lyt ja suuttimet on auki ikuisesti. Eli mittari näyttää 12V jännitettä vastaan mitattuna. Sama näkymä on myös ilman suutin ohjaus mokkulaa ja cpu ta. Oon vaihtanut jo sumu trankut ja fetit uusiin -tuloksetta. Suutin pinneissä cpu kannassa on about 8volttia kunnes jännitteen kytkee, silloin se putoo noin 5 volttiin. Eli kelluuko se nyt jostain syystä ? Oikareita ei ole.

Pikaisia apuja kaivattaisiin!

Jos jollain ei ole osalistoja yms kuvia niin:

http://www.kolumbus.fi/vauxhall/turtana/160-103.LYT
http://www.kolumbus.fi/vauxhall/turtana/160-103.LBK
http://www.kolumbus.fi/vauxhall/turtana/osaluettelo.htm
http://www.kolumbus.fi/vauxhall/turtana ... ittelu.jpg
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Post Reply