Golfin sytytysyksikön kytkentä

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
vw-racing
Megasquirttaaja
Posts: 51
Joined: Sun Mar 13, 2005 15:26
Location: Lappeenranta

Golfin sytytysyksikön kytkentä

Post by vw-racing »

Minulla on Golfin kärjetön sytty, jota ohjaa joku museosta löydetty Boschin boksi 0227 100 011. Se toimii ilmeisesti juuri toisinpäin, kuin Mega toivoisi. Minulla on toinen yksikkö 0227 100 139, jonka kytkennän löysin täältä http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-msns.html

Onko nuo kolme n/c - merkittyä pinniä jakajalle meneviä +, -, ja hall-signaalia varten? Halusin vain varmistaa ennen kuin savu nousee.
aki70
Megasquirttaaja
Posts: 28
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:03
Location: Lieksa

Re: Golfin sytytysyksikön kytkentä

Post by aki70 »

vw-racing wrote:Onko nuo kolme n/c - merkittyä pinniä jakajalle meneviä +, -, ja hall-signaalia varten? Halusin vain varmistaa ennen kuin savu nousee.
nc=no connect, tarkoitaa ettei niitä kytketä minnekkään.
vw-racing
Megasquirttaaja
Posts: 51
Joined: Sun Mar 13, 2005 15:26
Location: Lappeenranta

Post by vw-racing »

Hmm... Eli toimiiko sytytys muka niin, ettei jakajalle normaalisti meneviä plus- ja miinusjohtoja tarvitse ollenkaan? Eli vain hallilta boksille ja sieltä sytty-yksikölle kulkeva hall-signaali?
Tuoppi
Megasquirttaaja
Posts: 54
Joined: Wed Mar 09, 2005 14:33

Post by Tuoppi »

Sytty-yksikkö toimii juuri niin, mutta tottakai sille hall-anturille täytyy jännite ja maa viedä.
vw-racing
Megasquirttaaja
Posts: 51
Joined: Sun Mar 13, 2005 15:26
Location: Lappeenranta

Hall-signaalin ylösveto

Post by vw-racing »

Homma etenee. Kytkennät on kunnossa ja sytytysyksikkönä on nyt 139. Kipinän kanssa on kuitenkin ongelmaa (ei tule) ja tuumailinkin, että oletteko joutuneet tekemään Golfiin ylösvedon +5v:n, jotta homma pelaisi?
Turbiini
Megajumala
Posts: 508
Joined: Sun May 01, 2005 22:26
Location: Alavus

Post by Turbiini »

Tuleeko megalle tieto hallilta? lähtöpuolelle tuo 139 yksikkö ei ainakaan tartte ylösvetoa. Kaverin golffiin kun asensin megan viimeviikolla niin vakio kärjettömälle ei tehty muuta kuin, hallin keskimmäinen johto joka menee yksikön napaan 6 kierrätettiin megan läpi. Hall saa edelleen käyttöjännitteen sytkäpoksilta puolan + on otettu varuiksi pensapumpun releeltä ettei puola kuumenemista pääse tapahtumaan jos virrat unohtaa päälle. jakajasta hitsattiin keskipako säädin jumiin, alipaine säädin poistettiin ja hitsatiin niin suuren ennakon asentoon kuin hallin kiinnitys levy suostui kääntymään. megan sisääntulossa ylösveto muistaaksen 1kiloohmi 12v linjaan.
vw-racing
Megasquirttaaja
Posts: 51
Joined: Sun Mar 13, 2005 15:26
Location: Lappeenranta

Post by vw-racing »

Megalle signaali tulee kyllä. Nyt selvisikin jo, että minulta on lipsahtanut Trigger angleen väärä luku, joten syy saattaakin löytyä sieltä. Katsotaan huomenna lähteekö homma toimimaan.
Jankos
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 310
Joined: Sat Mar 12, 2005 17:17
Location: Jokioinen

Post by Jankos »

Siellä sun boksissa on varmuudeksi laitettu ylösvetovastukset Hall:n ja myös syttyboksin puolelle. Eli niistä ei tosiaan ole kiinni.

Todennäköisesti se trigger angle on ainakin ollut pielessä, mutta käyttääkö se startatessa tuota trigger anglea vai ottaako se vasta sen toisesta reunasta?

Jos ei lähde vieläkään toimimaan niin pistä se ensin käymään jakajalla suoraan niin tietää ainakin että toimii ja sitten taas palautat tämän muutoksen takaisin.
Leikitään kotia ja laitetaan kaasarit kiinni ;)
Post Reply