Lambdan johdotus
Moderator: Masi_K
Lambdan johdotus
Varmistanpa nyt vielä että menee oikein ennen kun sählään ite. Eli tuleeko anturi kytkeä siten että signaalijohto on valkoinen, ja musta ja punainen sitten lämmitysvastukselle. Lambda on 3-johtoinen ja lähtöisin primerasta
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 405
- Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
- Location: Pieksämäki
- Contact:
Kaikki lambdat mihin olen törmännyt ovat omanneet kaksi samanväristä ja yhden erivärisen johdon.
Ehkä www.dnsf.org osaa auttaa primeran johtojen väreissä?
Ehkä www.dnsf.org osaa auttaa primeran johtojen väreissä?
Volvo 360GL -88
Tuolla nissanin puolella sanottiin että musta on lämmitys ja punainen sitten syöttö, ainakin sen perusteella miten ton ymmärsin.. Anturi ollut kytkettynä (tosin jo ennen näitä tietoja
) niin että musta oli maissa ja punaseen laitoin +12 V. Noi syöttö ja lämmitys ei oo mulle ihan täysin selviä termejä niin kumminpäin ne sitten pitää olla. Käyn suosiolla hakemassa "uuden" lambdan jos on ollu väärin kun yheltä hajottamolta noita saa hakee 20 egee ja saa vielä sopivan mutterin mukaan
Teksti mikä liittimestä löytyy näyttää tältä: KS WO3FW ja sitten 8, jos joku osaa tulkita


Opel Rekord E 2.0i -jäärassi
Samaa kamaa ne bilteman romppeet on kuin muualtakin hankitut mut eri paketeissa, niin ja nuita lambdoja saa mistä vaan varaosa liikkeistä hintaan 30-60€ ehkä jopa halvemmallakin.c16v wrote:Ennemin purkaamolta vaikka 50e kuin piiltemasta 39e. Huonoja noi bilteman osat on kaikki. Tietysti jos osia haluaa vaihdella kuukauden välein niin sitten piltemasta.
esim kunnollisia bossin uusia 4 johto lamdoja saa 60e vpv-motorracingistä.
Nopo ja naku ja nopokin on naku.
Sutta ja Sekundaa
Joo en ittekkää kovin hirveesti perusta
noille autotavaratalojen osille
Mutta jos jollain on rajallinen budjetti
niin mieluummin lambda biltemasta
kun purkaamolta, kunto voi olla
täys arvoitus noilla osilla, joku 200000
ajettu rasvakeitin niin tuskin siinä lambda
on kovin järissään.
Ite käytän BOSCHIN osia lukuun ottamatta sytkävahvistinta ja ICV:tä.
noille autotavaratalojen osille
c16v wrote:Ennemin purkaamolta vaikka 50e kuin piiltemasta 39e. Huonoja noi bilteman osat on kaikki. Tietysti jos osia haluaa vaihdella kuukauden välein niin sitten piltemasta.
esim kunnollisia bossin uusia 4 johto lamdoja saa 60e vpv-motorracingistä.
Mutta jos jollain on rajallinen budjetti
niin mieluummin lambda biltemasta
kun purkaamolta, kunto voi olla
täys arvoitus noilla osilla, joku 200000
ajettu rasvakeitin niin tuskin siinä lambda
on kovin järissään.
Ite käytän BOSCHIN osia lukuun ottamatta sytkävahvistinta ja ICV:tä.
Sitä juuri tarkoitin jos pienellä pudjetilla pelaa niin silloin ei kannata halpaa ostaa. Luulempa että bossilainen on aina parempi kuin yksikään "tarvike"
Eilen purin juuri autostani laadukkaan bilteman alapallonivelen. päällepäin kuin uusi ja ei välystä yhtään mutta pallon tappi/varsi oli mennyt vääräksi.
onneksi huomasin ennekuin se olisi mennyt ajossa poikki.
Eilen purin juuri autostani laadukkaan bilteman alapallonivelen. päällepäin kuin uusi ja ei välystä yhtään mutta pallon tappi/varsi oli mennyt vääräksi.
onneksi huomasin ennekuin se olisi mennyt ajossa poikki.
Vastaanpa nyt tännekin kun homma selvisi, nimittäin johtojen värit oli vastoin internetistä saatua tietoa. Olin jo melkein tilaamassa vpv:ltä uutta boschilaista, kun päätin vielä tutkia lambdaa yleismittarilla. Päättelin että kahden johdon joiden välissä on resistanssia täytyy olla lämmitys. Ja kolmannesta tuli todella heikkoa jännitettä runkoa vasten, eli signaali. Ja eikö se vaan toiminut.
ei merkkifoorumeihinkaan näköjään aina voi luottaa 


Opel Rekord E 2.0i -jäärassi
mullakin oli se signaali ja maajohto 4-johtosessa tarvikelambadassa toisinpäin ku yleensä, homma selkis ku otti megan irti lambdasta ja mittas jännitteen joka oli negatiivista maihin nähden -> piuhat toisinpäin ja näytti oikein.villek wrote:Vastaanpa nyt tännekin kun homma selvisi, nimittäin johtojen värit oli vastoin internetistä saatua tietoa.
Tiara Kit Car - MsnS-E