Lambdan johdotus

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
villek
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 145
Joined: Sun Aug 21, 2005 17:27
Contact:

Lambdan johdotus

Post by villek »

Varmistanpa nyt vielä että menee oikein ennen kun sählään ite. Eli tuleeko anturi kytkeä siten että signaalijohto on valkoinen, ja musta ja punainen sitten lämmitysvastukselle. Lambda on 3-johtoinen ja lähtöisin primerasta
villek
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 145
Joined: Sun Aug 21, 2005 17:27
Contact:

Post by villek »

Eikö kukaan osaa sanoo että onko se nyt väärin vaiko oikein laitettu :cry: anto nimittäin aika isoja lukemia :?
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Kaikki lambdat mihin olen törmännyt ovat omanneet kaksi samanväristä ja yhden erivärisen johdon.

Ehkä www.dnsf.org osaa auttaa primeran johtojen väreissä?
Volvo 360GL -88
villek
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 145
Joined: Sun Aug 21, 2005 17:27
Contact:

Post by villek »

Tuolla nissan-foorumilla sanoivat että valkonen olis signaali.. pitää ruveta ku ehtii tutkimaan että missä vika sitten on kun ei oikein näytä mitään :cry:
Opel Rekord E 2.0i -jäärassi
205

Post by 205 »

Onko siinä mitään tyyppi numeroita ?
Menee muuten haku ammunnaksi ja
voi olla että tulee entinen lambda.
Joissain lambdoissa on PTC-vastus lämmitin ei ole väliä napaisuudella
ja joissain elektroninen säädin ja sen kun kytkee väärinpäin niin se on moro :!:
villek
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 145
Joined: Sun Aug 21, 2005 17:27
Contact:

Post by villek »

Tuolla nissanin puolella sanottiin että musta on lämmitys ja punainen sitten syöttö, ainakin sen perusteella miten ton ymmärsin.. Anturi ollut kytkettynä (tosin jo ennen näitä tietoja :lol: ) niin että musta oli maissa ja punaseen laitoin +12 V. Noi syöttö ja lämmitys ei oo mulle ihan täysin selviä termejä niin kumminpäin ne sitten pitää olla. Käyn suosiolla hakemassa "uuden" lambdan jos on ollu väärin kun yheltä hajottamolta noita saa hakee 20 egee ja saa vielä sopivan mutterin mukaan :D Teksti mikä liittimestä löytyy näyttää tältä: KS WO3FW ja sitten 8, jos joku osaa tulkita
Opel Rekord E 2.0i -jäärassi
205

Post by 205 »

Biltemassa löytyy 4-johtimisia n 39€ :idea:
kannattaako hakea purkaamolta enään :?:
villek
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 145
Joined: Sun Aug 21, 2005 17:27
Contact:

Post by villek »

Sitä tässä nyt koitan kysyä että kun on noi "syöttö" ja "lämmitys" niin että kumpaan tulee maa ja kumpaan jännite.. Ollut niin että "lämmitys" (musta) maissa ja "syöttö" (punanen) +12V, kärähtääkö siis tällä kytkennällä :?:
Opel Rekord E 2.0i -jäärassi
c16v
Megasquirttaaja
Posts: 29
Joined: Wed Mar 30, 2005 15:29

Post by c16v »

Ennemin purkaamolta vaikka 50e kuin piiltemasta 39e. Huonoja noi bilteman osat on kaikki. Tietysti jos osia haluaa vaihdella kuukauden välein niin sitten piltemasta.

esim kunnollisia bossin uusia 4 johto lamdoja saa 60e vpv-motorracingistä.
I_me
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 128
Joined: Thu Apr 07, 2005 12:41
Location: Kemi

Post by I_me »

c16v wrote:Ennemin purkaamolta vaikka 50e kuin piiltemasta 39e. Huonoja noi bilteman osat on kaikki. Tietysti jos osia haluaa vaihdella kuukauden välein niin sitten piltemasta.

esim kunnollisia bossin uusia 4 johto lamdoja saa 60e vpv-motorracingistä.
Samaa kamaa ne bilteman romppeet on kuin muualtakin hankitut mut eri paketeissa, niin ja nuita lambdoja saa mistä vaan varaosa liikkeistä hintaan 30-60€ ehkä jopa halvemmallakin.
Nopo ja naku ja nopokin on naku.
205

Sutta ja Sekundaa

Post by 205 »

Joo en ittekkää kovin hirveesti perusta
noille autotavaratalojen osille
c16v wrote:Ennemin purkaamolta vaikka 50e kuin piiltemasta 39e. Huonoja noi bilteman osat on kaikki. Tietysti jos osia haluaa vaihdella kuukauden välein niin sitten piltemasta.

esim kunnollisia bossin uusia 4 johto lamdoja saa 60e vpv-motorracingistä.

Mutta jos jollain on rajallinen budjetti
niin mieluummin lambda biltemasta
kun purkaamolta, kunto voi olla
täys arvoitus noilla osilla, joku 200000
ajettu rasvakeitin niin tuskin siinä lambda
on kovin järissään.

Ite käytän BOSCHIN osia lukuun ottamatta sytkävahvistinta ja ICV:tä.
c16v
Megasquirttaaja
Posts: 29
Joined: Wed Mar 30, 2005 15:29

Post by c16v »

Sitä juuri tarkoitin jos pienellä pudjetilla pelaa niin silloin ei kannata halpaa ostaa. Luulempa että bossilainen on aina parempi kuin yksikään "tarvike"

Eilen purin juuri autostani laadukkaan bilteman alapallonivelen. päällepäin kuin uusi ja ei välystä yhtään mutta pallon tappi/varsi oli mennyt vääräksi.
onneksi huomasin ennekuin se olisi mennyt ajossa poikki.
villek
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 145
Joined: Sun Aug 21, 2005 17:27
Contact:

Post by villek »

Vastaanpa nyt tännekin kun homma selvisi, nimittäin johtojen värit oli vastoin internetistä saatua tietoa. Olin jo melkein tilaamassa vpv:ltä uutta boschilaista, kun päätin vielä tutkia lambdaa yleismittarilla. Päättelin että kahden johdon joiden välissä on resistanssia täytyy olla lämmitys. Ja kolmannesta tuli todella heikkoa jännitettä runkoa vasten, eli signaali. Ja eikö se vaan toiminut. :) ei merkkifoorumeihinkaan näköjään aina voi luottaa :?
Opel Rekord E 2.0i -jäärassi
risu
Himopostaaja
Posts: 580
Joined: Wed Sep 28, 2005 12:28
Location: Vantaa

Post by risu »

villek wrote:Vastaanpa nyt tännekin kun homma selvisi, nimittäin johtojen värit oli vastoin internetistä saatua tietoa.
mullakin oli se signaali ja maajohto 4-johtosessa tarvikelambadassa toisinpäin ku yleensä, homma selkis ku otti megan irti lambdasta ja mittas jännitteen joka oli negatiivista maihin nähden -> piuhat toisinpäin ja näytti oikein.
Tiara Kit Car - MsnS-E
Post Reply