Ja yks vaihtoehto on esim bemarin e30(vanha 300-sarja) tai e28(vanha 500-sarja) pumppu, luulis löytyvän joka romikselta. Pumppu pohjassa kiinni, 500-sarjassa muistaakseni suodatinki samassa paketissa. Kohtuu iso boschin pumppu( eli ei välttämättä sovellu niin hyvin pyörään/kelkkaan, mutta kaasarista ruiskuun siirryttäessä helppo vaihtoehto), itelle ainakin tulossa semmonen tojotaan. Omalla talviauto-bemarilla ajettu 360tkm ja 21 vuotta eikä oo pumppua vielä vaihdettu, eli ainakin kestäviä ovat.
löysin hieman tarkempia tietoja tuosta 99 turbo saabissa käytetystä bosch:n polttoaine pumpusta, laitetaan nyt tännekin ne samat tiedot, jos siitä olis jollekkin hyötyä
eli pumpun suorituskyky on juuri tuo, jonka jo edelliselle sivulle laitoin (silloin oli kyse porchen pumpusta) esim. 40 psi paineella tuotto on 56 gal/hr ja 90 psi paineella tuotto on 44 gal/hr (+750 hp)
jos ei muuten riitä, niin laittaa tuplapumput noista bosch:n pumpuista, luulis sopan piisaavan
JJtalo wrote:Ja yks vaihtoehto on esim bemarin e30(vanha 300-sarja) tai e28(vanha 500-sarja) pumppu, luulis löytyvän joka romikselta. Pumppu pohjassa kiinni, 500-sarjassa muistaakseni suodatinki samassa paketissa. Kohtuu iso boschin pumppu( eli ei välttämättä sovellu niin hyvin pyörään/kelkkaan, mutta kaasarista ruiskuun siirryttäessä helppo vaihtoehto), itelle ainakin tulossa semmonen tojotaan. Omalla talviauto-bemarilla ajettu 360tkm ja 21 vuotta eikä oo pumppua vielä vaihdettu, eli ainakin kestäviä ovat.
Mulla on sama pumppu ajossa käyttöbemussa vakiona ja tossa Tiarassaki. Kyllä noitaki on hajonnu ja myyty täältä päinkin että ei ne särkymättömiä ole mutta niin kauan kun saa bensat pysymään sisällä niin varmasti ihan ok kamaa. Mulla ton tiaran pumpun kanssa vähän ongelmia kun ne tiivisteet falskaa (liian harvoin pumppu ollu muutenkin käytössä). Pitää avata se pumppu, tsekata tiivisteet ja kiristää se kansi lopuks kunnolla. Nyttenki vuoto lakkaa hetkeks kun käsin työntää pumpun muovikantta kiinnipäin.
Jälkiasennuksen puolesta tuo 500-bemun yhdistelmä on mainio. Valmiiksi kiinnitys filtterille ja pumpulle ja vielä kumityynyjen varassa koko paketti.
Turbosaabin bossin bensapumppu riittää niukin naukin 300hp, näin joskus laskin. Oletus että tuotto ei dramaattisesti kasva 2.8bar + 1.2bar paineilla (2.8+1.2 = 4bar).
*Saab 900 tekniset tiedot - B201 polttoainejärjestelmä
Turbosaabin bossin bensapumppu riittää niukin naukin 300hp, näin joskus laskin. Oletus että tuotto ei dramaattisesti kasva 2.8bar + 1.2bar paineilla (2.8+1.2 = 4bar).
*Saab 900 tekniset tiedot - B201 polttoainejärjestelmä
T. Pasi
mistä olet tuon 108 l/h saanut , kun mun tietojen mukaan tuotto on 40 psi (2.75 bar) paineella 212 l/h ja 90 psi (6.2 bar) paineella 166 l/h ja vielä 110 psi (7.6 bar) 144 l/h
ruiskusaabissa ja turbosaabissa on kyllä erilaiset pumput, ettet vain ole mitannut ruiskusaabin pumpun tuottoa. (muutenkin saabissa näyttää olevan ainakin 5 erilaista bosch:n pumppua käytössä ja siis pelkästään k-jetronicin kanssa)
tuolla sun mainitsemalla 4 bar (60 psi) paineella tuotto on 52 gal/h, eli 196 l/h
JJtalo wrote:Ja yks vaihtoehto on esim bemarin e30(vanha 300-sarja) tai e28(vanha 500-sarja) pumppu, luulis löytyvän joka romikselta. Pumppu pohjassa kiinni, 500-sarjassa muistaakseni suodatinki samassa paketissa. Kohtuu iso boschin pumppu( eli ei välttämättä sovellu niin hyvin pyörään/kelkkaan, mutta kaasarista ruiskuun siirryttäessä helppo vaihtoehto), itelle ainakin tulossa semmonen tojotaan. Omalla talviauto-bemarilla ajettu 360tkm ja 21 vuotta eikä oo pumppua vielä vaihdettu, eli ainakin kestäviä ovat.
nyt on haalittu noita bemarin pumppuja muutama, mutta ei ne kyllä ole läheskään sitä tasoa, mitä se saabin pumppu oli no, pitää laittaa niitä useampi sitten
onko kenelläkään muuten mitään tietoa noista bemarin (325i) ulkoisista pumpuista (tuotto) netistä en ainakaan löytänyt 2 päivän aikana mitään