Toinen suutinpari saa jatkuvasti ohjausvirtaa

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
vw-racing
Megasquirttaaja
Posts: 51
Joined: Sun Mar 13, 2005 15:26
Location: Lappeenranta

Toinen suutinpari saa jatkuvasti ohjausvirtaa

Post by vw-racing »

Mutta miksi? Auto on pelannut tähän saakka mainiosti, mutta nyt bensaa tulee pumpun pyöriessä ovista ja ikkunoista! Voiko joku boksin vika tai asetus aiheuttaa tällaista ja mistä kannattaisi aloittaa etsiminen? Vai onko ainut vaihtoehto DB37:n juotoksissa? Äkkiseltään se näytti kyllä hyvältä.
Anssi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 129
Joined: Sat Mar 05, 2005 15:01
Location: Helsinki
Contact:

Post by Anssi »

Kuulostaisi äkkiseltään suuttimien ohjauspuolen vialta. Been there, done that :(

Minkälaiset suuttimet? Matala- vai korkeaimpedanssiset? Käytätkö PWM current limit -toimintoa?

Mulla kärtsäsi fetit (ja niiden myötä luultavasti myös driveri) aikojen alussa. Kone toimi hyvin jonkin aikaa, mutta ensimmäisellä ajolenkillä matka tyssäsi koneen tulvimiseen. Vaihdoin piirilevyltä varmuuden vuoksi kaikki ohjauspiirien komponentit ja homma jatkui. Samalla laitoin sitten ne etuvastukset suuttimille :)
AC Cobra replika chevyn V8:lla, Holley Stealth Ram ja MegaSquirt'n EDIS.
vw-racing
Megasquirttaaja
Posts: 51
Joined: Sun Mar 13, 2005 15:26
Location: Lappeenranta

Post by vw-racing »

Suuttimet on korkeaimpedanssiset. Arvot olen laittanut ohjeiden mukaan eli 100% ja 25.4, jos oikein muistan. Ohjeiden mukaisesti kuitenkin. Ongelma on siitä mielenkiintoinen, että ajoin auton talliin ja pakkasten tultua se ei ole sieltä enää liikkunutkaan. Alkuun homma meni pelkäksi sahaamiseksi, mutta nyt auto lähtee taas käymään, jos bensapumppua ei pidä normaalisti päällä. Pieniä hetkiä se toki vain käy. Mitä siihen sahaamiseen tulee, niin kilpa-auto ei ole mikään namu käynnistää pakkasesta... Laittelin vian ilmenemistä ennen uusia alipaineletkuja, joten epäilen hieman DB-liitintä, vaikka se suht asialliselta nopeasti näyttikin.
axe
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 130
Joined: Mon Jul 18, 2005 17:21
Location: Lahti

Post by axe »

Mulla teki samaa, eli joskus pelasi ihan hyvin, mutta yhtäkkiä räpsähti suuttimet auki virrat kääntäessä. Ja minullakin auto kävi ainostaan sen hetken kun bensapumppu ei ollut päällä ja pytyissä oleva bensa paloi. Vika omassa lankussani selvisi näin
Peugeot 205 Gti 1.9 + extra029t + garrett t25 (pahasti vaiheessa)
taantoku
Megasquirt aloittelija
Posts: 2
Joined: Sat Apr 15, 2006 12:17
Location: alavieska

Post by taantoku »

Terve
Itselläni oli jo heti alussa tulvimis ongelma. ja vika löytyi (partcon levy)
oli liian suuri juotos diodin jalassa joka jää melkein map anturin alle.

paljon hukattua pensaa ja öljyt enenkuin tuon älysin kun normaali mittauksissa sitä ei tuntunut huomaavan.
Post Reply