Toinen suutinpari saa jatkuvasti ohjausvirtaa
Moderator: Masi_K
Toinen suutinpari saa jatkuvasti ohjausvirtaa
Mutta miksi? Auto on pelannut tähän saakka mainiosti, mutta nyt bensaa tulee pumpun pyöriessä ovista ja ikkunoista! Voiko joku boksin vika tai asetus aiheuttaa tällaista ja mistä kannattaisi aloittaa etsiminen? Vai onko ainut vaihtoehto DB37:n juotoksissa? Äkkiseltään se näytti kyllä hyvältä.
Kuulostaisi äkkiseltään suuttimien ohjauspuolen vialta. Been there, done that
Minkälaiset suuttimet? Matala- vai korkeaimpedanssiset? Käytätkö PWM current limit -toimintoa?
Mulla kärtsäsi fetit (ja niiden myötä luultavasti myös driveri) aikojen alussa. Kone toimi hyvin jonkin aikaa, mutta ensimmäisellä ajolenkillä matka tyssäsi koneen tulvimiseen. Vaihdoin piirilevyltä varmuuden vuoksi kaikki ohjauspiirien komponentit ja homma jatkui. Samalla laitoin sitten ne etuvastukset suuttimille

Minkälaiset suuttimet? Matala- vai korkeaimpedanssiset? Käytätkö PWM current limit -toimintoa?
Mulla kärtsäsi fetit (ja niiden myötä luultavasti myös driveri) aikojen alussa. Kone toimi hyvin jonkin aikaa, mutta ensimmäisellä ajolenkillä matka tyssäsi koneen tulvimiseen. Vaihdoin piirilevyltä varmuuden vuoksi kaikki ohjauspiirien komponentit ja homma jatkui. Samalla laitoin sitten ne etuvastukset suuttimille

AC Cobra replika chevyn V8:lla, Holley Stealth Ram ja MegaSquirt'n EDIS.
Suuttimet on korkeaimpedanssiset. Arvot olen laittanut ohjeiden mukaan eli 100% ja 25.4, jos oikein muistan. Ohjeiden mukaisesti kuitenkin. Ongelma on siitä mielenkiintoinen, että ajoin auton talliin ja pakkasten tultua se ei ole sieltä enää liikkunutkaan. Alkuun homma meni pelkäksi sahaamiseksi, mutta nyt auto lähtee taas käymään, jos bensapumppua ei pidä normaalisti päällä. Pieniä hetkiä se toki vain käy. Mitä siihen sahaamiseen tulee, niin kilpa-auto ei ole mikään namu käynnistää pakkasesta... Laittelin vian ilmenemistä ennen uusia alipaineletkuja, joten epäilen hieman DB-liitintä, vaikka se suht asialliselta nopeasti näyttikin.
Mulla teki samaa, eli joskus pelasi ihan hyvin, mutta yhtäkkiä räpsähti suuttimet auki virrat kääntäessä. Ja minullakin auto kävi ainostaan sen hetken kun bensapumppu ei ollut päällä ja pytyissä oleva bensa paloi. Vika omassa lankussani selvisi näin
Peugeot 205 Gti 1.9 + extra029t + garrett t25 (pahasti vaiheessa)