oisko jollain fakta tietoa

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
capri-69
Megasquirttaaja
Posts: 44
Joined: Mon Nov 21, 2005 8:30
Location: Kouvola

oisko jollain fakta tietoa

Post by capri-69 »

eli olen nyt lukenut manuaaleja ja varmistaisin että mitä osia tarvitsen asentaakseni mega aquirtin: eli lähtö kohdat ford ohc.lohkosta tehty moottori capriin is sierran ruisku ja sytytys garretin turbo, intercooler
aki70
Megasquirttaaja
Posts: 28
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:03
Location: Lieksa

Re: oisko jollain fakta tietoa

Post by aki70 »

capri-69 wrote:eli olen nyt lukenut manuaaleja ja varmistaisin että mitä osia tarvitsen asentaakseni mega aquirtin: eli lähtö kohdat ford ohc.lohkosta tehty moottori capriin is sierran ruisku ja sytytys garretin turbo, intercooler
Tässä kuva mitä tarvitset, jos käytät V2.2 levyä.
Image
Joudut ehkä lisäämään kaasunasennon potentiometrin ja imuilmanlämpötilan sensorin. Fordin tyhjäkäyntimoottori taitaa olla PWM tyyppinen joten idle lähdön transistori pitää vaihtaa suuremmaksi. Jos meinaat ohjata ahtopaineita sähköisesti niin pitää lisätä esim. VAG ryhmän käyttämä N75 ahtopaineen säätöventiili ja tietenkin itse megasquirtin + johtoa ja liittimiä.
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

Post by Volkkarijermu »

Ja parempi tulee jos teet Turtanan suunnitteleman megasquirtin, jossa optiot on valmiina, eikä tartte sohlata kauheemmin itte osien vetelyiden kanssa. On tukevammat liittimetkin, johon saa kunnon piuhatkin tukevasti kiinni.
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
capri-69
Megasquirttaaja
Posts: 44
Joined: Mon Nov 21, 2005 8:30
Location: Kouvola

Post by capri-69 »

kiitoksia tiedoista! onko kellään kokemusta mitä tarviin uusia antureita ja mitä käytän vanhoja? ruisku on siis is sierran efi!
capri-69
Megasquirttaaja
Posts: 44
Joined: Mon Nov 21, 2005 8:30
Location: Kouvola

Post by capri-69 »

kiitoksia tiedoista! onko kellään kokemusta mitä tarviin uusia antureita ja mitä käytän vanhoja? ruisku on siis is sierran efi!
Tuoppi
Megasquirttaaja
Posts: 54
Joined: Wed Mar 09, 2005 14:33

Post by Tuoppi »

Oikeastaan ainut anturi mikä ei käy on imuilmanlämpö, se kun on siinä im-mittarissa kiinni, joka joutaa nakata jonnekkin kauas. Ja muutenki se imulämpä pitää ottaa ahto puolelta.
capri-69
Megasquirttaaja
Posts: 44
Joined: Mon Nov 21, 2005 8:30
Location: Kouvola

Post by capri-69 »

eli kaasuläpän anturi ja veden lämpö anturi ja muut anturit siis käyvät! tämähän käy liiankin helposti muuhun projektiin nähden! kiitos tiedoista taas!
capri-69
Megasquirttaaja
Posts: 44
Joined: Mon Nov 21, 2005 8:30
Location: Kouvola

Post by capri-69 »

mikä lambda anturi käy mun tapauksessa ja mistä saa? myös sijoitus kohta kiinnostaa? onko paras mitä lähempänä turboa on?
Tuoppi
Megasquirttaaja
Posts: 54
Joined: Wed Mar 09, 2005 14:33

Post by Tuoppi »

Ei välttämättä tarvitse lambdaa megalle laittaa, jos et katalysaattoria käytä... :roll:
Seosmittari asia erikseen, mut megaan sitä lambdaa ei ole pakko kytkeä. Säätämistä varten sitten laajakaistalambda ohjaimineen on taas enemmän kuin sata jänistä. Ja sen avulla on helppo etsiä tavoiteseoksia megaan kytkettynä. Sitten olis kans hyvä jos anturi pysys mahdollisimman tasasessa lämmössä, siinä mielessä lämmitettävä anturi ja sijoitus taaemmas auton alle on hyvä. Anturimerkeillä ei megan kannalta mitään väliä, mut bosch taitaa olla aina luotettava vaihtoehto.
Last edited by Tuoppi on Thu Dec 01, 2005 1:17, edited 1 time in total.
Post Reply