oisko jollain fakta tietoa
Moderator: Masi_K
oisko jollain fakta tietoa
eli olen nyt lukenut manuaaleja ja varmistaisin että mitä osia tarvitsen asentaakseni mega aquirtin: eli lähtö kohdat ford ohc.lohkosta tehty moottori capriin is sierran ruisku ja sytytys garretin turbo, intercooler
Re: oisko jollain fakta tietoa
Tässä kuva mitä tarvitset, jos käytät V2.2 levyä.capri-69 wrote:eli olen nyt lukenut manuaaleja ja varmistaisin että mitä osia tarvitsen asentaakseni mega aquirtin: eli lähtö kohdat ford ohc.lohkosta tehty moottori capriin is sierran ruisku ja sytytys garretin turbo, intercooler

Joudut ehkä lisäämään kaasunasennon potentiometrin ja imuilmanlämpötilan sensorin. Fordin tyhjäkäyntimoottori taitaa olla PWM tyyppinen joten idle lähdön transistori pitää vaihtaa suuremmaksi. Jos meinaat ohjata ahtopaineita sähköisesti niin pitää lisätä esim. VAG ryhmän käyttämä N75 ahtopaineen säätöventiili ja tietenkin itse megasquirtin + johtoa ja liittimiä.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 458
- Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
- Location: Kangasala
- Contact:
Ja parempi tulee jos teet Turtanan suunnitteleman megasquirtin, jossa optiot on valmiina, eikä tartte sohlata kauheemmin itte osien vetelyiden kanssa. On tukevammat liittimetkin, johon saa kunnon piuhatkin tukevasti kiinni.
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Ei välttämättä tarvitse lambdaa megalle laittaa, jos et katalysaattoria käytä...
Seosmittari asia erikseen, mut megaan sitä lambdaa ei ole pakko kytkeä. Säätämistä varten sitten laajakaistalambda ohjaimineen on taas enemmän kuin sata jänistä. Ja sen avulla on helppo etsiä tavoiteseoksia megaan kytkettynä. Sitten olis kans hyvä jos anturi pysys mahdollisimman tasasessa lämmössä, siinä mielessä lämmitettävä anturi ja sijoitus taaemmas auton alle on hyvä. Anturimerkeillä ei megan kannalta mitään väliä, mut bosch taitaa olla aina luotettava vaihtoehto.

Seosmittari asia erikseen, mut megaan sitä lambdaa ei ole pakko kytkeä. Säätämistä varten sitten laajakaistalambda ohjaimineen on taas enemmän kuin sata jänistä. Ja sen avulla on helppo etsiä tavoiteseoksia megaan kytkettynä. Sitten olis kans hyvä jos anturi pysys mahdollisimman tasasessa lämmössä, siinä mielessä lämmitettävä anturi ja sijoitus taaemmas auton alle on hyvä. Anturimerkeillä ei megan kannalta mitään väliä, mut bosch taitaa olla aina luotettava vaihtoehto.
Last edited by Tuoppi on Thu Dec 01, 2005 1:17, edited 1 time in total.