Megasquirt ja Pertonix Ignitor

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
W-PH
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Mon Feb 28, 2005 20:47
Location: P-SUOMI

Megasquirt ja Pertonix Ignitor

Post by W-PH »

Olen miettinyt tällaista pakettia kaverini autoon. Virranjakajassa otsikon mukainen laite (kaksi johtoa, puolan + ja - navoille, dwell-ohjaus sisäänrakennettuna, liipaisu tapahtuu magneettipyörällä. Lisäksi maadoitus Ignitorin alumiinisen kiinnitysjalan kautta jakajan runkoon). Kytkentä olisi seuraavanlainen: Ignitoria käytettäisiin Hall-anturin tavoin sytytyksen "liipaisuun", ja Mega ohjaisi esim. Boschin sytytyspääteastetta. Jakajan ennakonsäätimet jäisivät kuitenkin toimintaan, eli pelattaisiin ns. 0-kartoilla. Tämä sen vuoksi, ettei heti aluksi tarvitsisi "taikinoida" sekä sytkän että ruiskutuksen kanssa. Lisäetuna saisi myös kierrosluvunrajoittimen sytytyspuolelle.

Ignitorin dwell-ohjauksen takia saattaa tulla ongelma sytytyksen ajoituksen suhteen, kytkentäaikahan muuttuu kierrosten mukaan. Eli miten asetukset pitäisi tehdä jotta liipaisu tapahtuisi pulssin ns. nousevan reunan kohdalta vai onko koko"set-uppi" kuolleena syntynyt ajatus?
Masi_K
Megajumala
Posts: 1984
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Ei vissii toimi noin, pitäs olla tyhmä jakaja eli ennakot jumissa.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Post Reply