Megasquirt yhteensopiva 1 puolinen PCB
Moderator: Masi_K
Olen sokea, en löydä r59 paikkaa ollenkaan. Sitte siinä sulakkeen alla olevaan diodiin sekä polkoon ois kiva saada selkeyttä.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Danke ! ja homma jatkuu.. Kantsis varmaan ostaa piireille ne alustat. Helpottaa juottamista älyttömästi. Toisaalta mihkä mulla on kiire, kun ei vielä ole konettakaan.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Miten ton jumpperin on tarkoitust toimia ? Todellako ylin nasta tulee R40 alempaan jalkaan ? Vaikka tulisikin ei muista asennoista ole hyötyä kuin keskimmäisestä. Turtanan kuvassakin on jumpperi keskellä.
R10 vieressä on jonkun trankun paikka. Minkä ?
Eipä ollu puodissa bdw94B tä. Tilalla on vastaava bdw47. Saas nähä et kui rok.
Fet 3-9, saako ne koskettaa toisiaan ? Jos niille tekis yhtenäisen jäähdytys siilen.
R10 vieressä on jonkun trankun paikka. Minkä ?
Eipä ollu puodissa bdw94B tä. Tilalla on vastaava bdw47. Saas nähä et kui rok.
Fet 3-9, saako ne koskettaa toisiaan ? Jos niille tekis yhtenäisen jäähdytys siilen.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Kuvia mun lankusta.


Alhaalla pystyssä/vinossa olevat vastukset ovat ne alasvedot maihin.
EDIT:
Virrat päällä kaikkien satiaisten ollessa paikallaan. Prossu löytyy, mutta päivittäminen ei onnistu
0.8A kulkee virtaa 12 voltilla. Regulaattori lämpenee hiukan. MAP anturi näyttää vituralleen.


Alhaalla pystyssä/vinossa olevat vastukset ovat ne alasvedot maihin.
EDIT:
Virrat päällä kaikkien satiaisten ollessa paikallaan. Prossu löytyy, mutta päivittäminen ei onnistu

Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
KOrjaan hieman. Eli virtaa meneekin vain 84 mA !. Eli nyt o jossain jotain. Ennenkuin laitoin piirejä kiinni, kokeilin antaa jännitettä. Laitoinkin ajatuksissani + sekä - värinpäin
Onkohan lankulla suojadiodi ? Virtaa meni silloin kanssa jonkinverran, kunnes ei mennyt ollenkaan. Sitten laitoin piirit ja tajusin että napaisuus oli väärä. Piirien aikana se on ollut kokoajan oikeinpäin.
EDIT: Nyt toimii MAP. Päivitys ei vieläkään mene sisään.
Rekulta lähtee 4.9x volttia. Käänsin trankun q1 toisinpäin, kuten aiemmassa viestissä oli maininta. Ei kyl tajua miksi ei päivitys onnistu, vaikka nasta 27 on juotettu hyppylangalla maihin.



Onkohan lankulla suojadiodi ? Virtaa meni silloin kanssa jonkinverran, kunnes ei mennyt ollenkaan. Sitten laitoin piirit ja tajusin että napaisuus oli väärä. Piirien aikana se on ollut kokoajan oikeinpäin.
EDIT: Nyt toimii MAP. Päivitys ei vieläkään mene sisään.

Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Onnistuuko ?Masi_K wrote:
Fet 3-9, saako ne koskettaa toisiaan ? Jos niille tekis yhtenäisen jäähdytys siilen.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Hyvä, tätä juurikin hain. Samalla tapaa pitää tehdä sitten niihin 2 trankkuun & fettiin.Benkku wrote:Tottahan toki jäähdytyslevy voi olla yhtenäinen - galvaanisesta erotuksesta tulee kuitenkin huolehtia eli kiillelevyt taustan ja jäähdytyslevyn väliin sekä eristeholkit tmv. kiinnityspultteihin.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Nytkun on extrakoodi sisällä ja olisikin vielä tarkoitus käyttää vain bensaa. Niin pitääkök mun pistää megatuneen jotain arvoja, jotta toimii pelkällä bensanohjauksena? Entäs, mihin liittimeen ajan puolan signaalia?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Joo niin oli. Käänsin sen melkein heti kuvien ottamisen jälkeen.Tuoppi wrote:Puolan signaali sisään sen pitkän liitin rivin IC7 puolimmaiseen.
Nuitten kuvien perusteella sulla on MAP-anturi väärinpäin.
Siis hal/vr liittimeen. Mulla on kaikki rojut kiinni levyssä. Pitänee jotain poistaa/ muuttaa ?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Jos ajat pelkkää bensapuolta, ja otat vain kierroslukutiedon puolalta, niin silloin ei sitä lm1815 (IC6)piiriä tarvita. Eli kytkentä liki kuten hall-anturia käytettäessä. Diodeja ei ohiteta. Kytkentätäplät 2-4
Last edited by Tuoppi on Sat Dec 19, 2009 11:42, edited 1 time in total.
Hitto, pitää vaihtaa Bias vastukset antureille sopiviks. Kummatkin näyttävät puutaheinää. Vaikka olen easythermillä kuinka vääntänyt.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Tässä olis mun lista. Kuiteista kasattuna. Pitäs olla kaikki mitä oon ostanut. Jätin ylimääräisiä pois. Kun ostin silleen reippaasti..
http://www.kolumbus.fi/vauxhall/Mun_lista.xls
Jäähdytys rivoista ei silloin ollut noita pienempiä, vaan sain sellaisilla isohkoilla siileillä olevia. Niistä sain käytettyä vain 2. Ja nekin modattuna. Regulaattoriin modattuna iso sopii kivasti.
http://www.kolumbus.fi/vauxhall/Mun_lista.xls
Jäähdytys rivoista ei silloin ollut noita pienempiä, vaan sain sellaisilla isohkoilla siileillä olevia. Niistä sain käytettyä vain 2. Ja nekin modattuna. Regulaattoriin modattuna iso sopii kivasti.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Sain tänään ton lankun valmiiksi. Kokeilin tota tässä pöydällä. Prossuun saa yhteyden nätisti ja muutenkin näyttää hyvältä. Paitsi, että map näyttää ihan mitä sattuu. Se lähtee jostain 16kpa:an kohdalta liikkeelle ja alkaa hivuttautumaan ylemmäs. Samalla tavalla käyttäytyy TPS vaikkei se ole edes kiinnitettynä.
Virtaa olen antanut akulta ja jännitettä on tasaiset 12,5V.
Olen tarkastanut mapin juotokset uudestaan ja se on jopa oikein päinkin. Herää vaan kysymys, että onkokan tuo map sökönä. Se on kyllä toiminut aikaisemmin edellisessä mega yritelmässä. Vai onkohan tämä kuitenkin mystisyydessään joku maadoitus vika.
Muuten; mitenkä päin tuon prossun päässä olevan trankun pitäisi olla?
Niin no lisätään nyt tämäkin. Miten nuo hyppyjohdot on tarkoitus vetää tuossa 1,2,3,4 kohdassa? Asentotieto tulee vr anturilta. Nyt ne on niinkuin kuvissa oli eli kaikki on periaatteessa nipussa.
Virtaa olen antanut akulta ja jännitettä on tasaiset 12,5V.
Olen tarkastanut mapin juotokset uudestaan ja se on jopa oikein päinkin. Herää vaan kysymys, että onkokan tuo map sökönä. Se on kyllä toiminut aikaisemmin edellisessä mega yritelmässä. Vai onkohan tämä kuitenkin mystisyydessään joku maadoitus vika.
Muuten; mitenkä päin tuon prossun päässä olevan trankun pitäisi olla?
Niin no lisätään nyt tämäkin. Miten nuo hyppyjohdot on tarkoitus vetää tuossa 1,2,3,4 kohdassa? Asentotieto tulee vr anturilta. Nyt ne on niinkuin kuvissa oli eli kaikki on periaatteessa nipussa.
parempi liikaa kuin pikkusen liian vähän..
Tuleepi sittenkin, kun tekee kytkennät oikeinEi tuu megalle puolan signaaliaTUtkin hieman piirilevykaaviota, niin tuolleenkuin tekee, niin ei se signaali menee IC5 seen. Mikä lie tarkoituskin ? JOtekin se ei vaan tule prossuun. Tuskin IC6 puute aiheuttaa mitään ? Vaikuttaako se mitenkään että mulla on uusin perus koodi sisällä?

Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Eihän lambdan kytkennässä ole muuta kuin johdon ruuvaaminen riviliittimeen ? Ja tietenkin sofan rukkaaminen ? Vastaan itselleni. EI..
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 9
- Joined: Sun Jun 12, 2005 18:39
Kiinnostaa itteekin tuo yksipuoleinen uusi levy, mutta kun tässä on niin paljon vatvottu asiaa, että en oikeen pysy mukana mitä tarvitaan mihinkäkin ja mitä ei. Koitan vetää kasaan sekavan pääni kysymällä muutaman kysymyksen:
Triggerinä tulis oleen Hall Honeywell 1GT101DC. Tarvitaanko ylösvetovastusta erikseen vai onko se jo laitettuna 160-103.LYT levylle? Mikä on kyseisen levyn täydellinen osaluettelo? Nuo liittimet johon johdot vedetään, niin kuinka paksu johto niihin sopii? Pystyykö 160-103.LYT ohjaan itte suoraa bensapumppua vai tarvitaanko edelleen oma releensä? Kuinka paksusta piirilevystä (kuparikerroksen paksuus siis) olis hyvä tehdä levy? Noita FETtejäkin on ainakin kolmee eri mallia elfan sivuilla: IRFZ44N/IR, IRFZ44V/IR ja IRFZ44R/IR. Mikä niistä?
Miks proteuksen demossa se ilmottaa olevan levyllä 222 DRC-errors? Sinne ilmestyy sellasia pieniä punaisia ympyröitä.
Triggerinä tulis oleen Hall Honeywell 1GT101DC. Tarvitaanko ylösvetovastusta erikseen vai onko se jo laitettuna 160-103.LYT levylle? Mikä on kyseisen levyn täydellinen osaluettelo? Nuo liittimet johon johdot vedetään, niin kuinka paksu johto niihin sopii? Pystyykö 160-103.LYT ohjaan itte suoraa bensapumppua vai tarvitaanko edelleen oma releensä? Kuinka paksusta piirilevystä (kuparikerroksen paksuus siis) olis hyvä tehdä levy? Noita FETtejäkin on ainakin kolmee eri mallia elfan sivuilla: IRFZ44N/IR, IRFZ44V/IR ja IRFZ44R/IR. Mikä niistä?
Miks proteuksen demossa se ilmottaa olevan levyllä 222 DRC-errors? Sinne ilmestyy sellasia pieniä punaisia ympyröitä.
- 2.5mm2 tais mennä just just niihin liittimiin.
- Tarvitsee erikseen releen bensapumppua varten
- Kaikki hilut pitäisi olla levyssä. Aikaisemmista postauksista selvinnee mitä on ja ei.
- Mun aikasemmassa vastauksessa on mun ostamani osat ja se sisältää kaikki.
- Tarvitsee erikseen releen bensapumppua varten
- Kaikki hilut pitäisi olla levyssä. Aikaisemmista postauksista selvinnee mitä on ja ei.
- Mun aikasemmassa vastauksessa on mun ostamani osat ja se sisältää kaikki.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 9
- Joined: Sun Jun 12, 2005 18:39
Tarkotat sitä mun-lista.xls listaa joo. Onks se C17 kans se 22uF elko 25V? Tuossa Masi_K:n kuvassa vielä näkyy tyhjiä reikiä. No... mutta jos levy on todettu toimivaks, niin mitä sitä sitte turhaan ihmettelemään
Taidampa laittaa osaa tilaukseen! Mistähän vaan sen levyn sais.. Kai se täytyy itte koittaa. Saas nähä miten juntin käy!
Ja se sun levys siis oli se 160-103.lyt tyyppinen, jonka turtanan sivuilta saa? Näyttää eroovan IC-piirienkin lukumäärä ku vertaa turtanan kuviin, joo-o. Näyttää olevan eri variaatioita näemmä näinkin pienestä vehkeestä.

Ja se sun levys siis oli se 160-103.lyt tyyppinen, jonka turtanan sivuilta saa? Näyttää eroovan IC-piirienkin lukumäärä ku vertaa turtanan kuviin, joo-o. Näyttää olevan eri variaatioita näemmä näinkin pienestä vehkeestä.
Vanhempia revisioita oli 2 kappaletta.
Tässä yksi uudempi mistä tarttis tehdä proto ja kokeilla.
Tarkoitettu lähinnä hall-anturi käyttöön, korkeaohmisille suuttimille
nelisylinteriselle koneelle sytkälähdöt tai sitten optioille.
transistorit korvattu feteillä
lähdöt molex liittimillä (6 per liitin) joita kolme
folioissa paikat että voi laittaa sisäisen mapin ja ottaa sen liitin nastan käyttöön jollekkin muulle.
osasijoittelu ei ole vielä valmis mutta mukailee pitkälti vanhoja.
http://www.turtana.com/muut/megasquirt/uusi.JPG
Yritin saada levystä suht kompaktin kokoisen ja samalla kuitenkin änkeä suht paljon tavaraa siihen, levyltä löytyy kaikille piirin nastoille jotka ovat extrassa paikat kyllä.
Tässä yksi uudempi mistä tarttis tehdä proto ja kokeilla.
Tarkoitettu lähinnä hall-anturi käyttöön, korkeaohmisille suuttimille
nelisylinteriselle koneelle sytkälähdöt tai sitten optioille.
transistorit korvattu feteillä
lähdöt molex liittimillä (6 per liitin) joita kolme
folioissa paikat että voi laittaa sisäisen mapin ja ottaa sen liitin nastan käyttöön jollekkin muulle.
osasijoittelu ei ole vielä valmis mutta mukailee pitkälti vanhoja.
http://www.turtana.com/muut/megasquirt/uusi.JPG
Yritin saada levystä suht kompaktin kokoisen ja samalla kuitenkin änkeä suht paljon tavaraa siihen, levyltä löytyy kaikille piirin nastoille jotka ovat extrassa paikat kyllä.
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 9
- Joined: Sun Jun 12, 2005 18:39
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 458
- Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
- Location: Kangasala
- Contact:
Onko toi kodin putkimies kuinka ärjyä ainetta, että saako sillä kehityksen meneen pieleen helpommin ku ihan kehitykseen tarkotetulla aineella? Laimennetaanko sitä? Kuis paljo?
Tää elektroniikka on siinä mielessä huono keksintö, että aina ku on oma laite puoliks rakennettu, niin saataville tulee uudempi ja parempi vaihtoehto. Aina on ikäänkuin jäljessä kehityksestä
Tää elektroniikka on siinä mielessä huono keksintö, että aina ku on oma laite puoliks rakennettu, niin saataville tulee uudempi ja parempi vaihtoehto. Aina on ikäänkuin jäljessä kehityksestä
