Ilmeisesti sytkä pätkii

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja

Ilmeisesti sytkä pätkii

Post by Volkkarijermu »

Ajotuslampulla tsekattaessa ihan ku jäis kipunoita välistä.

http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 211858.xls
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina/audit.log

Ymmärtääks joku noista logeista mitä ne vois kertoa?
jani
Kokenut Megasquirttaaja

Post by jani »

ilmeiseti ei ole lämpö anturit kytkettynä. Kannataa ensin laitella kaikki toimii ja sitten tutkia mikä meni vikaan. Ainaskin mulla kävi auto miten sattuu kun imuilman anturi oli pois pelistä.Mappi anturi näyttää kans ilmakehän painetta eli koneessa pitäs olla 30-50 kpa joutokäynnillä
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja

Post by Volkkarijermu »

Lämpöantureita ei oo tosiaan kytketty. Käytän pelkkää sytkää ku k-jetti hoitaa bensapuolta. Oon laittanu ennakot pelaan ihan kierrosluvun mukaan, että boksin ei sillo pitäis välittää mapeista eikä vaikuttaa ennakoihin.
kynsi
Kokenut Megasquirttaaja

Post by kynsi »

Mikähän mun sierrassa aiheuttaa sytkän heittelyn. 5-20ast. Ongelma tuli konepäivityksien yhteydessä.

Lampulla kun katsoo niin vähän väliä heittää yhden kipinän aikaisemmalle.
Megatunessa on vakioennakko päällä esim15ast.

Kokoonpano Megasguirt spark`n extra trigger angle ohjeiden mukainen suositeltu 10ast, iduktiivisella jäykällä jakajalla, Kasikoneen 7-HEI sytkämoduli/singaalimuuntimella, IS-sierran puola. Näillä kolskeilla on ajettu kesällä. Mikä mättää?
axo
Megasquirttaaja

Post by axo »

vaikuttas olevan muilla samanlaisia ongelmia.. oon ajanu megalla puolisen vuotta ilman mitään ongelmia, nyt tuli ajatus vaihtaa tuoreempi koodi ja megatune, eihän se auto enää kunnolla käyny päivityksen jälkeen. tasakaasulla kävi hyvin mutta kaasua lisätessä alkoi rykimään. aikani tutkiskeltua päätin vaihtaa vanhat hilppeet takasin, eipä se auto käy enään niilläkään. lähtee jotenkuten käyntiin, käy 15-20 sekuntia ja sen jälkeen alkaa ampumaan putkeen ja imusarjaan, lopuksi simahtaa. tämä tapahtuu joka käynnistyksellä. tuntuu että sytkä kipinöi omia aikojaan, oonko nyt unohtanu jonkun asetuksen vaan pois. autohan oli audi 200 tqa -89.
risu
Himopostaaja

Post by risu »

Kannattaa tarkastaa ettei VR-anturin piuhat oo menny rempassa väärinpäin, ainakin jos yhtään epävarmuutta asiasta. Tällöin varsinkaan HEI-moduuli ei tykkää hommasta ja aiheuttaa melkosia heittoja sytkäimpulssiin.

-K-
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja

Post by Volkkarijermu »

Mä taidan kokeilla usinta extraa ja jos ei muutu niin palaan takasin vanhaan msns-koodiin, jossa ne 8x8-kartat.

edit: Joo 026e on boksissa ja pätkiminen jatkuu.

Tässä tyhjäkäynnin dataa ja käytössä oleva msq:

http://www.saunalahti.fi/~markusco/roina/026e.xls
http://www.saunalahti.fi/~markusco/roin ... 011646.msq

Saako joku revittyä noista jotakin? Mä en nimittäin saa, nostin käteni jo pystyyn :(
axo
Megasquirttaaja

Post by axo »

dodii. eli mulla lähti taas auto pelittän. ite olin jo luovuttamassa, mutta onneks sain apua yheltä foorumilaiselta. vika oli seuraavanlainen: koodeja asennellessa. on bitti hypänny poikittain jossainvälissä. oireethan olivat, auto kävi noin 15 sekuntia, sen jälkeen alkoi armoton pauke ja auto sammui. koodi asennettiin uudestaan. aloitettiin tyhjältä pöydältä säätämään. alkoi heti pelaamaa. mulla koodina vanha ja tuttu turvallinen 022i6 ja mt 225b417.
kynsi
Kokenut Megasquirttaaja

Post by kynsi »

Oliko lampulla katsottaessa kipinä missä sattuu?

Mulla hävisi sytkän heittely, kun tehtiin useita muutoksia. Yhtenä niistä uusi koodi prossuun.

Voimme päätellä sen auttaneen asian, jos sulla oli sama juttu.
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja

Post by Volkkarijermu »

Siis tyhjäkäynnillä kipinä pomppii aika laajalla alueella vaikka ennakko pysyy siinä 13 asteessa mikä mulla on. Vähä korkeemmilla kierrosluvuilla rauhottuu, mutta pientä heittoo on edelleen. Voisin vaikka kuvata videon niin näätte :) Mä oon kokeillu muistaakseni neljää eri extraa. Ne on kyl aika uusia 024?, 025? ja toinen 025? ja 026e. Kysymysmerkit on ku en muista sitä kirjainta.
jani
Kokenut Megasquirttaaja

Post by jani »

mikä moottori on kysessä ja miten toi sytkä on toteutettu. Jos sytkä on hallin kautta jakajalta niin mootorin jakopää + jakajan klappi tekee helposti heittelyn. Entäs mappi arvo heiluuko paljon tyhjäkäynnillä
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja

Post by Volkkarijermu »

-88 golffin 1.8 8v kone. Hall-anturi on kampiakselin päässä, joten ei voi aiheuttaa heittelyä klappien takia. MAP-anturia en oo edes koneeseen vetäny kun ajelen tällä hetkellä vaan kierrosluvun mukaan säätyvillä ennakoilla.

Oon laittanu niin, että 800-1100rpm on sama ennakko 13. MAP-anturiinhan vaikuttaa siis aina ilmanpaine, koska sitä ei oo paikalleen laitettu. Siks ennakkokartan Y-akselin oon laittanu niin, että siinä on kaksi arvoa tarpeeks kaukana toisistaan 85-105, jonka väliin ilmanpaine aina osuu. Ei tartte koko karttaa kirjotella vaan ainoastaan 85 kpa riville ja 105 kpa riville samat ennakot.

Jos jaksaa kattoo, niin tossa hiukan ylempänä on datalog ja msq -tiedostot nähtävillä. Niissä on ny vähä eri ennakot vaan. Nykyään on suuremmat ennakot...
passi
Kokenut Megasquirttaaja

Post by passi »

jani wrote:mikä moottori on kysessä ja miten toi sytkä on toteutettu. Jos sytkä on hallin kautta jakajalta niin mootorin jakopää + jakajan klappi tekee helposti heittelyn. Entäs mappi arvo heiluuko paljon tyhjäkäynnillä
Tohon teoreemaan en oikeen usko. Mulla sytkä pomppi ja iskin vakio sytkän takas niin oli täysin tasanen sytkä sen jälkeen. Ainut miten noi klapit vois vaikuttaa ,niin mega laskee RPM:n väärin ja siks laskee sen ajan väärin, minkä verran pitäs viivästää ennakkoa triggeristä. En jaksa alkaa miettii tota mite sen vois laskea ja "todistaa".

Msefillä joku selitteli että väärässä asennossa vaan oli jakaja. Tiiä sit. Enno jaksanut säädellä ku toi vakio sytkä tuntus olevan ihan tarpeeks passeli. :)

Minulla siis msns-extran sparkki heitteli +-2 astetta abaut, mikä aiheutti kaike mailman säätöä.

T. Pasi
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja

Post by Volkkarijermu »

Niitähän on kaikenmaailman suotokonkkiakin olemassa, jotka kai niitä häröjä poistaa kaikenmaailman signaaleista. Elfan sivuilla oon sellasia kattellu, kolmijalkasia ovat, joten mitenkä ne kytketään ja mihinkä kohtaan systeemissä?
Post Reply