Ilmeisesti sytkä pätkii
Moderator: Masi_K
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 458
- Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
- Location: Kangasala
- Contact:
Ilmeisesti sytkä pätkii
Ajotuslampulla tsekattaessa ihan ku jäis kipunoita välistä.
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 211858.xls
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina/audit.log
Ymmärtääks joku noista logeista mitä ne vois kertoa?
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 211858.xls
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina/audit.log
Ymmärtääks joku noista logeista mitä ne vois kertoa?
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 458
- Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
- Location: Kangasala
- Contact:
Mikähän mun sierrassa aiheuttaa sytkän heittelyn. 5-20ast. Ongelma tuli konepäivityksien yhteydessä.
Lampulla kun katsoo niin vähän väliä heittää yhden kipinän aikaisemmalle.
Megatunessa on vakioennakko päällä esim15ast.
Kokoonpano Megasguirt spark`n extra trigger angle ohjeiden mukainen suositeltu 10ast, iduktiivisella jäykällä jakajalla, Kasikoneen 7-HEI sytkämoduli/singaalimuuntimella, IS-sierran puola. Näillä kolskeilla on ajettu kesällä. Mikä mättää?
Lampulla kun katsoo niin vähän väliä heittää yhden kipinän aikaisemmalle.
Megatunessa on vakioennakko päällä esim15ast.
Kokoonpano Megasguirt spark`n extra trigger angle ohjeiden mukainen suositeltu 10ast, iduktiivisella jäykällä jakajalla, Kasikoneen 7-HEI sytkämoduli/singaalimuuntimella, IS-sierran puola. Näillä kolskeilla on ajettu kesällä. Mikä mättää?
vaikuttas olevan muilla samanlaisia ongelmia.. oon ajanu megalla puolisen vuotta ilman mitään ongelmia, nyt tuli ajatus vaihtaa tuoreempi koodi ja megatune, eihän se auto enää kunnolla käyny päivityksen jälkeen. tasakaasulla kävi hyvin mutta kaasua lisätessä alkoi rykimään. aikani tutkiskeltua päätin vaihtaa vanhat hilppeet takasin, eipä se auto käy enään niilläkään. lähtee jotenkuten käyntiin, käy 15-20 sekuntia ja sen jälkeen alkaa ampumaan putkeen ja imusarjaan, lopuksi simahtaa. tämä tapahtuu joka käynnistyksellä. tuntuu että sytkä kipinöi omia aikojaan, oonko nyt unohtanu jonkun asetuksen vaan pois. autohan oli audi 200 tqa -89.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 458
- Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
- Location: Kangasala
- Contact:
Mä taidan kokeilla usinta extraa ja jos ei muutu niin palaan takasin vanhaan msns-koodiin, jossa ne 8x8-kartat.
edit: Joo 026e on boksissa ja pätkiminen jatkuu.
Tässä tyhjäkäynnin dataa ja käytössä oleva msq:
http://www.saunalahti.fi/~markusco/roina/026e.xls
http://www.saunalahti.fi/~markusco/roin ... 011646.msq
Saako joku revittyä noista jotakin? Mä en nimittäin saa, nostin käteni jo pystyyn
edit: Joo 026e on boksissa ja pätkiminen jatkuu.
Tässä tyhjäkäynnin dataa ja käytössä oleva msq:
http://www.saunalahti.fi/~markusco/roina/026e.xls
http://www.saunalahti.fi/~markusco/roin ... 011646.msq
Saako joku revittyä noista jotakin? Mä en nimittäin saa, nostin käteni jo pystyyn

dodii. eli mulla lähti taas auto pelittän. ite olin jo luovuttamassa, mutta onneks sain apua yheltä foorumilaiselta. vika oli seuraavanlainen: koodeja asennellessa. on bitti hypänny poikittain jossainvälissä. oireethan olivat, auto kävi noin 15 sekuntia, sen jälkeen alkoi armoton pauke ja auto sammui. koodi asennettiin uudestaan. aloitettiin tyhjältä pöydältä säätämään. alkoi heti pelaamaa. mulla koodina vanha ja tuttu turvallinen 022i6 ja mt 225b417.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 458
- Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
- Location: Kangasala
- Contact:
Siis tyhjäkäynnillä kipinä pomppii aika laajalla alueella vaikka ennakko pysyy siinä 13 asteessa mikä mulla on. Vähä korkeemmilla kierrosluvuilla rauhottuu, mutta pientä heittoo on edelleen. Voisin vaikka kuvata videon niin näätte
Mä oon kokeillu muistaakseni neljää eri extraa. Ne on kyl aika uusia 024?, 025? ja toinen 025? ja 026e. Kysymysmerkit on ku en muista sitä kirjainta.

-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 458
- Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
- Location: Kangasala
- Contact:
-88 golffin 1.8 8v kone. Hall-anturi on kampiakselin päässä, joten ei voi aiheuttaa heittelyä klappien takia. MAP-anturia en oo edes koneeseen vetäny kun ajelen tällä hetkellä vaan kierrosluvun mukaan säätyvillä ennakoilla.
Oon laittanu niin, että 800-1100rpm on sama ennakko 13. MAP-anturiinhan vaikuttaa siis aina ilmanpaine, koska sitä ei oo paikalleen laitettu. Siks ennakkokartan Y-akselin oon laittanu niin, että siinä on kaksi arvoa tarpeeks kaukana toisistaan 85-105, jonka väliin ilmanpaine aina osuu. Ei tartte koko karttaa kirjotella vaan ainoastaan 85 kpa riville ja 105 kpa riville samat ennakot.
Jos jaksaa kattoo, niin tossa hiukan ylempänä on datalog ja msq -tiedostot nähtävillä. Niissä on ny vähä eri ennakot vaan. Nykyään on suuremmat ennakot...
Oon laittanu niin, että 800-1100rpm on sama ennakko 13. MAP-anturiinhan vaikuttaa siis aina ilmanpaine, koska sitä ei oo paikalleen laitettu. Siks ennakkokartan Y-akselin oon laittanu niin, että siinä on kaksi arvoa tarpeeks kaukana toisistaan 85-105, jonka väliin ilmanpaine aina osuu. Ei tartte koko karttaa kirjotella vaan ainoastaan 85 kpa riville ja 105 kpa riville samat ennakot.
Jos jaksaa kattoo, niin tossa hiukan ylempänä on datalog ja msq -tiedostot nähtävillä. Niissä on ny vähä eri ennakot vaan. Nykyään on suuremmat ennakot...
Tohon teoreemaan en oikeen usko. Mulla sytkä pomppi ja iskin vakio sytkän takas niin oli täysin tasanen sytkä sen jälkeen. Ainut miten noi klapit vois vaikuttaa ,niin mega laskee RPM:n väärin ja siks laskee sen ajan väärin, minkä verran pitäs viivästää ennakkoa triggeristä. En jaksa alkaa miettii tota mite sen vois laskea ja "todistaa".jani wrote:mikä moottori on kysessä ja miten toi sytkä on toteutettu. Jos sytkä on hallin kautta jakajalta niin mootorin jakopää + jakajan klappi tekee helposti heittelyn. Entäs mappi arvo heiluuko paljon tyhjäkäynnillä
Msefillä joku selitteli että väärässä asennossa vaan oli jakaja. Tiiä sit. Enno jaksanut säädellä ku toi vakio sytkä tuntus olevan ihan tarpeeks passeli.

Minulla siis msns-extran sparkki heitteli +-2 astetta abaut, mikä aiheutti kaike mailman säätöä.
T. Pasi
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 458
- Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
- Location: Kangasala
- Contact: