kylmänä ei tahdo saada käyntii, ei sitte millään?

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
meo.sukuvaara
Megasquirttaaja
Posts: 43
Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
Location: Rovaniemi

kylmänä ei tahdo saada käyntii, ei sitte millään?

Post by meo.sukuvaara »

miten se onnistus käytännössä helpoiten? sytkä ja bensa

E: siis aivan mahdottoman sitkaasti lähtee käymään kylmänä, kyllä hörähtää vaan puutuu siihen. aikansa kun sahaa ja rumppaa kaasua niin kylläse sitte jossain vaiheessa syttyy, vaan vaatii kyllä monta starttausta ennenku pääsee liikkeelle.
Last edited by meo.sukuvaara on Fri Nov 04, 2005 17:36, edited 1 time in total.
Masi_K
Megajumala
Posts: 1992
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Bensa ajamalla ja eikös sytkä siinä samalla. Eli tankki täyteen ja kaveri ajamaan. Sytkä on pari astetta hankalampi kuin bensa.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
meo.sukuvaara
Megasquirttaaja
Posts: 43
Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
Location: Rovaniemi

Post by meo.sukuvaara »

pitää alkaa kokeileen
Masi_K
Megajumala
Posts: 1992
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Koneen oot varmaan saanut käyntiin niillä karttojen generate ohjelmilla.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
meo.sukuvaara
Megasquirttaaja
Posts: 43
Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
Location: Rovaniemi

Post by meo.sukuvaara »

kone kyllä käy ja ajettu on. tyhjäkäynti on vähän turhan suuri. ensin kannattaa varmaan laittaa toi syttö puolikuntoon, vai onko sillä merkitystä? kuinka toi sytkä laitetaan helpoiten oikein kohdalleen?
meo.sukuvaara
Megasquirttaaja
Posts: 43
Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
Location: Rovaniemi

Post by meo.sukuvaara »

Mistä vois lähteä etsiin vikaa ku tyhjäkäynti humpaa/seilaa?
E: kuin toimii toi rev limit eli kierrostenrajotin, pitääkö se konffata jostain päälle?
meo.sukuvaara
Megasquirttaaja
Posts: 43
Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
Location: Rovaniemi

Post by meo.sukuvaara »

voiska joku jeesata mummoa lumessa! pakkasetkin pikkuhiljaa painaa päälle täällä lapissa. eli oisko joku innokas auttaa oikeen käestä pitäen kuin saan pelaan ton vehkee kylmänä. lämpimänä pelaa ihan hyvin
jani
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 377
Joined: Mon Feb 28, 2005 15:28
Location: pirkanmaa

Post by jani »

oletko säätänyt warmup enricmentista rikkaammalle tuota kylmäkäynnistystä. Käytätkö koneessa mitään lisäilmaluistia tai vastaavaa
meo.sukuvaara
Megasquirttaaja
Posts: 43
Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
Location: Rovaniemi

Post by meo.sukuvaara »

juu siis ei ole nyt mitään lisäilma venttiiliä, oli tarkoitus kysyä siitäkin että oisko se tarpeellinen saadaksee pelaamaan hyvin pakkasella? vai oisko mahdollista saada toimiin ilmakin. olen yritelly säätää tuolta warmup wizardista vaan tosiaa käynti vain huononee
E: löytyy tollanen lisäilma luisti, ilmeisesti kytketään jotenkin sillee, et suora+ ja miinus ohjataan megan kautta. vaan mistä tuo maaohjaus otetaan ja kuin toi saadaan toimimaa
jani
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 377
Joined: Mon Feb 28, 2005 15:28
Location: pirkanmaa

Post by jani »

kyllä se tahtoo vaatia jonkun joka nostaa moottorin kierroksia kylmällä ilmalla. Tuollainen k-jetin lisäilma luisti on helppo saada toimimaan. Kerro mistä autosta toi luisti on peräisin. Jos on k jetistä toi luisti siihen tulee virtalukolta + ja miinus vedetää maihin ja kun virrat kytketään niin luisti alkaa menee hiljalleen lämpötilan mukaan kiinni ja samaalla kierrokset putoavat. Tuolle venttiilillä säädetään warn upit kohdalleen että kone käy kylmästä asti kunnolla lämpimäksi asti.
meo.sukuvaara
Megasquirttaaja
Posts: 43
Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
Location: Rovaniemi

Post by meo.sukuvaara »

juu eli se on 16v oma luisti, eli sellanen magneettivenan tyylinen. ei sellanen lämmitettävä malli
JesseT
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 308
Joined: Fri Feb 25, 2005 20:23
Location: Kirkkonummi

Post by JesseT »

Masi_K
Megajumala
Posts: 1992
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Mulla ei toiminut starttaus pulssista se automaattinen ollenkaan. Käsin tälläämällä listaan aluksi hatusta arvot autto senverta et nyttenkun vaan tulee bensaa, niin lähtee heti.

TS: Asetat cranking pulsewidht listaan jotain arvoja tai koitat niillä mitä se ehdottaa. Lisäilma luisti on lähes pakollinen. Warmup enrichments pitää kanssa olla edes sinneppäin. Seosmittari on tässä hyvä.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
TVH
Perustajajäsen
Posts: 465
Joined: Fri Feb 25, 2005 18:48

Post by TVH »

Tässä starttiasetukset joilla oma kippo lähtee laakista ja vielä jää käyntiin ainakin -10C pakkasella. Sen alempana ei ole ollut madollista säätää tai testata toistaseksi. Mulla siis on käytössä Boschin bi-metalli lisäilmaventtiili.

Image

Image

Image
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
meo.sukuvaara
Megasquirttaaja
Posts: 43
Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
Location: Rovaniemi

Post by meo.sukuvaara »

juu tänää asentelin ton bimetalli venan, ja rupes jotenkin toimiin toi lisärikastus systeemi. onko bimetalli vena raollaa koko ajan, sillä mulla vetää ilmaa myös silloin ku kone on käyny jo tunnin.
E: onkohan minun lampa viallinen, koska seosta osoittava palkki tavallaan sammuu välissä ja taas saattaa mennä pitkän aikaa, et näyttää normi seosta
KariM
Megailija
Posts: 532
Joined: Sat Feb 26, 2005 10:01

Post by KariM »

meo.sukuvaara wrote:juu tänää asentelin ton bimetalli venan, ja rupes jotenkin toimiin toi lisärikastus systeemi. onko bimetalli vena raollaa koko ajan, sillä mulla vetää ilmaa myös silloin ku kone on käyny jo tunnin.
Lisäilmaluistin kuuluisi mennä kokonaan kiinni lämmettyään. Osa tarvittavasta lämmöstä tulee johtumalla, onko luisti myös fyysisesti kiinni koneessa? Näkemissäni luisteissa on pieni mutteri, jonka avaamalla luistin perusasentoa pystyy muuttamaan. Jos nuo konstit eivät auta, niin sitten luisti lienee väsynyt.
JesseT
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 308
Joined: Fri Feb 25, 2005 20:23
Location: Kirkkonummi

Post by JesseT »

Joskus kokeilin huoneenlämmössä, niin kun tuohon luistiin laittaa 12V, niin minuutin parin jälkeen se läppä on kokonaan mennyt sen reijän eteen. Mitenkään täysin painetiivis se ei silti ole, joten imua voi varmaan silti tuntua jos esim. sormella kokeilee.
meo.sukuvaara
Megasquirttaaja
Posts: 43
Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
Location: Rovaniemi

Post by meo.sukuvaara »

mokkula on kannessa kiinni. laitoin sormen siihen mistä se ilman imee niin imutti niinku maksullinen nainen, eli taitaa olla viallinen
E: kyseessä on seuraava vehe
Image
jani
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 377
Joined: Mon Feb 28, 2005 15:28
Location: pirkanmaa

Post by jani »

Sitä voi säätää tuosta sinnetöidystä ruuvista hieman
meo.sukuvaara
Megasquirttaaja
Posts: 43
Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
Location: Rovaniemi

Post by meo.sukuvaara »

pitää kokeilla
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Oma tuollainen kaipaa silloin tällöin kopauksen kylkeen, ilmeisesti takertelee tai on muuten vaan vanha. En tosin ole näin viluisella ilmalla ajellutkaan, kesemmällä tykkäsi pitää kierrokset melkoisen korkealla, kunnes laitoin tuohon putken huohotus systeemiin, sitten asettui tuo huutaminen.
Volvo 360GL -88
Masi_K
Megajumala
Posts: 1992
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

JTbo wrote:Oma tuollainen kaipaa silloin tällöin kopauksen kylkeen, ilmeisesti takertelee tai on muuten vaan vanha. En tosin ole näin viluisella ilmalla ajellutkaan, kesemmällä tykkäsi pitää kierrokset melkoisen korkealla, kunnes laitoin tuohon putken huohotus systeemiin, sitten asettui tuo huutaminen.
Eipä se tarvitse sitä huohotusta siihen laittaa. Ainakaan mulla. siinä 1300 on ollut 7asteen pakkasessa kone käynnissä. Tietty kun se heikko Bi metalli ei jaksa vetää läppää kiinni, kun kone imee ilmaa sen läpi, niin kaasun polkaisu laskee kierroksia.
ASE ei ole käytössä ollenkaan ja hyvin hörisee :D Soosit ovat siinä 13-14 välissä. tiedä sitten yli 10 asteen pakkasessa.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
miki
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 118
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:20

Post by miki »

joskus on auttanu liotella koko kylmäilma luistinta polttoöljyssä koska ne tuppaa toisinaan menemään jumiin.ittellä ei kyllä ole tota tarttenu käyttää..
Post Reply