kylmänä ei tahdo saada käyntii, ei sitte millään?
Moderator: Masi_K
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 43
- Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
- Location: Rovaniemi
kylmänä ei tahdo saada käyntii, ei sitte millään?
miten se onnistus käytännössä helpoiten? sytkä ja bensa
E: siis aivan mahdottoman sitkaasti lähtee käymään kylmänä, kyllä hörähtää vaan puutuu siihen. aikansa kun sahaa ja rumppaa kaasua niin kylläse sitte jossain vaiheessa syttyy, vaan vaatii kyllä monta starttausta ennenku pääsee liikkeelle.
E: siis aivan mahdottoman sitkaasti lähtee käymään kylmänä, kyllä hörähtää vaan puutuu siihen. aikansa kun sahaa ja rumppaa kaasua niin kylläse sitte jossain vaiheessa syttyy, vaan vaatii kyllä monta starttausta ennenku pääsee liikkeelle.
Last edited by meo.sukuvaara on Fri Nov 04, 2005 17:36, edited 1 time in total.
Bensa ajamalla ja eikös sytkä siinä samalla. Eli tankki täyteen ja kaveri ajamaan. Sytkä on pari astetta hankalampi kuin bensa.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 43
- Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
- Location: Rovaniemi
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 43
- Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
- Location: Rovaniemi
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 43
- Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
- Location: Rovaniemi
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 43
- Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
- Location: Rovaniemi
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 43
- Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
- Location: Rovaniemi
juu siis ei ole nyt mitään lisäilma venttiiliä, oli tarkoitus kysyä siitäkin että oisko se tarpeellinen saadaksee pelaamaan hyvin pakkasella? vai oisko mahdollista saada toimiin ilmakin. olen yritelly säätää tuolta warmup wizardista vaan tosiaa käynti vain huononee
E: löytyy tollanen lisäilma luisti, ilmeisesti kytketään jotenkin sillee, et suora+ ja miinus ohjataan megan kautta. vaan mistä tuo maaohjaus otetaan ja kuin toi saadaan toimimaa
E: löytyy tollanen lisäilma luisti, ilmeisesti kytketään jotenkin sillee, et suora+ ja miinus ohjataan megan kautta. vaan mistä tuo maaohjaus otetaan ja kuin toi saadaan toimimaa
kyllä se tahtoo vaatia jonkun joka nostaa moottorin kierroksia kylmällä ilmalla. Tuollainen k-jetin lisäilma luisti on helppo saada toimimaan. Kerro mistä autosta toi luisti on peräisin. Jos on k jetistä toi luisti siihen tulee virtalukolta + ja miinus vedetää maihin ja kun virrat kytketään niin luisti alkaa menee hiljalleen lämpötilan mukaan kiinni ja samaalla kierrokset putoavat. Tuolle venttiilillä säädetään warn upit kohdalleen että kone käy kylmästä asti kunnolla lämpimäksi asti.
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 43
- Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
- Location: Rovaniemi
Mulla ei toiminut starttaus pulssista se automaattinen ollenkaan. Käsin tälläämällä listaan aluksi hatusta arvot autto senverta et nyttenkun vaan tulee bensaa, niin lähtee heti.
TS: Asetat cranking pulsewidht listaan jotain arvoja tai koitat niillä mitä se ehdottaa. Lisäilma luisti on lähes pakollinen. Warmup enrichments pitää kanssa olla edes sinneppäin. Seosmittari on tässä hyvä.
TS: Asetat cranking pulsewidht listaan jotain arvoja tai koitat niillä mitä se ehdottaa. Lisäilma luisti on lähes pakollinen. Warmup enrichments pitää kanssa olla edes sinneppäin. Seosmittari on tässä hyvä.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 43
- Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
- Location: Rovaniemi
juu tänää asentelin ton bimetalli venan, ja rupes jotenkin toimiin toi lisärikastus systeemi. onko bimetalli vena raollaa koko ajan, sillä mulla vetää ilmaa myös silloin ku kone on käyny jo tunnin.
E: onkohan minun lampa viallinen, koska seosta osoittava palkki tavallaan sammuu välissä ja taas saattaa mennä pitkän aikaa, et näyttää normi seosta
E: onkohan minun lampa viallinen, koska seosta osoittava palkki tavallaan sammuu välissä ja taas saattaa mennä pitkän aikaa, et näyttää normi seosta
Lisäilmaluistin kuuluisi mennä kokonaan kiinni lämmettyään. Osa tarvittavasta lämmöstä tulee johtumalla, onko luisti myös fyysisesti kiinni koneessa? Näkemissäni luisteissa on pieni mutteri, jonka avaamalla luistin perusasentoa pystyy muuttamaan. Jos nuo konstit eivät auta, niin sitten luisti lienee väsynyt.meo.sukuvaara wrote:juu tänää asentelin ton bimetalli venan, ja rupes jotenkin toimiin toi lisärikastus systeemi. onko bimetalli vena raollaa koko ajan, sillä mulla vetää ilmaa myös silloin ku kone on käyny jo tunnin.
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 43
- Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
- Location: Rovaniemi
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 43
- Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
- Location: Rovaniemi
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 405
- Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
- Location: Pieksämäki
- Contact:
Oma tuollainen kaipaa silloin tällöin kopauksen kylkeen, ilmeisesti takertelee tai on muuten vaan vanha. En tosin ole näin viluisella ilmalla ajellutkaan, kesemmällä tykkäsi pitää kierrokset melkoisen korkealla, kunnes laitoin tuohon putken huohotus systeemiin, sitten asettui tuo huutaminen.
Volvo 360GL -88
Eipä se tarvitse sitä huohotusta siihen laittaa. Ainakaan mulla. siinä 1300 on ollut 7asteen pakkasessa kone käynnissä. Tietty kun se heikko Bi metalli ei jaksa vetää läppää kiinni, kun kone imee ilmaa sen läpi, niin kaasun polkaisu laskee kierroksia.JTbo wrote:Oma tuollainen kaipaa silloin tällöin kopauksen kylkeen, ilmeisesti takertelee tai on muuten vaan vanha. En tosin ole näin viluisella ilmalla ajellutkaan, kesemmällä tykkäsi pitää kierrokset melkoisen korkealla, kunnes laitoin tuohon putken huohotus systeemiin, sitten asettui tuo huutaminen.
ASE ei ole käytössä ollenkaan ja hyvin hörisee

Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII