Auto olis 745 turbo missä tekniikkana on B230ET. Siinä sytkästä ja bensoista pitää huolen Motronic. Motronic tunnistaa moottorin "liikkeet" antureilla vauhtipyörästä. Toinen anturi lukee pyörintänopeuden hammaskehästä ja toinen YKK:n 10 astetta ennakkoon
Voiko tätä nykyistä anturointia käyttää MS:ssä suoraan.
Volvon Motronicin vauhtipyörän antureiden käyttö MS:ssä
Moderator: Masi_K
megan wheel decoderin maksimi taitaa olla 63 hammasta kehällä. tarkista ekana toi hammasluku omasta koneesta..
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/wheel2.html
sovellettavuus riippuu aikalailla siitä millä tavalla tota kipunaa jaetaan
-K-
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/wheel2.html
sovellettavuus riippuu aikalailla siitä millä tavalla tota kipunaa jaetaan
-K-
hampaat
volvossahan on kaksi anturia joista toinen laskee startin hammaskehää ja toinen laskee vauhtipyörällä olevaa yhtä tappia. Megamanualia on tullut selattua sekä suomeksi että englanniksi ja ei mene jakeluun sillä tavalla että saisin selkeän kuvan toteutus tavasta. Ajattelin että täältä löytyisi joku joka olisi jo tehnyt volvoon sparkin volvon omilla vauhtipyörä antureilla ja sitä kautta saisi helpotusta omaan projektiin.
Juu, sama homma kiinnostaa muakin. Tosiaan, tota startin kehää en oo tullu edes ajatelleeksi, että voisi anturina käyttää, mutta siinä on muistaakseni yli 120 hammasta, joten ei käy megalle ilmeisesti sitten.
Omassa vauhtipyörässä on 50 reiälle paikat, ja 90º EYKK ja JYKK kohdat, joista puuttuu 3 reikää, eli joka kerta kun anturi törmää reijättömään alueeseen, sytkäboksi (Renix) alkaa laskemaan asteita, kunnes tulee sytytyshetki.
Omassa vauhtipyörässä on 50 reiälle paikat, ja 90º EYKK ja JYKK kohdat, joista puuttuu 3 reikää, eli joka kerta kun anturi törmää reijättömään alueeseen, sytkäboksi (Renix) alkaa laskemaan asteita, kunnes tulee sytytyshetki.
Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Jos käyttää volvoon asentaessaan 19-23 kampiakselia, jossa on kiinteä hihnapyörä, on aika helppoa kiinnittää esim. 36-1 hammaskehä koneen etupäähän jolloin ei tarvitse murehtia vauhtipyörien kummallisista jaoista.
b200/230 kamppareiden kanssa homma menee kertaluokkaa hankalemmaksi kun hihnapyörä on kaksoismassainen ja valurautaa.
b200/230 kamppareiden kanssa homma menee kertaluokkaa hankalemmaksi kun hihnapyörä on kaksoismassainen ja valurautaa.
hihnapyörä
Kävin tänään ostamassa us-partsista 60-2 trikkeripyörän ja se pitäisi nyt sovittaa volvon hihnapyörään. Viimeyönä lueskelin usa sivuilta noista trikkeröinti hommista ja totesin että paras unohtaa volvon omat ja laittaa erillisellä trikkeripyörällä. Se mikä pyörän asento esim 1 ykk kohtaan suhteutettuna on pitää vielä selvittää.