Volvon Motronicin vauhtipyörän antureiden käyttö MS:ssä

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
kake
Megasquirt aloittelija
Posts: 7
Joined: Mon Feb 28, 2005 10:25
Location: Salo

Volvon Motronicin vauhtipyörän antureiden käyttö MS:ssä

Post by kake »

Auto olis 745 turbo missä tekniikkana on B230ET. Siinä sytkästä ja bensoista pitää huolen Motronic. Motronic tunnistaa moottorin "liikkeet" antureilla vauhtipyörästä. Toinen anturi lukee pyörintänopeuden hammaskehästä ja toinen YKK:n 10 astetta ennakkoon

Voiko tätä nykyistä anturointia käyttää MS:ssä suoraan.
Riksa
Megasquirttaaja
Posts: 50
Joined: Mon Sep 05, 2005 19:09
Location: Järvenpää

volvo

Post by Riksa »

Tämä sama kysymys pyörii itsellänikin mielessä + 1000 muutakin kysymystä mutta niistä omat topiccinsa.
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Kannattaa tutustua tuohon megamanuaaliiin ja vaikka ekstrakoodin kotisivuihin. Uskon, että sieltä löytyy vastaus useimpiin kysymyksiin.
risu
Himopostaaja
Posts: 580
Joined: Wed Sep 28, 2005 12:28
Location: Vantaa

Post by risu »

megan wheel decoderin maksimi taitaa olla 63 hammasta kehällä. tarkista ekana toi hammasluku omasta koneesta..

http://megasquirt.sourceforge.net/extra/wheel2.html

sovellettavuus riippuu aikalailla siitä millä tavalla tota kipunaa jaetaan

-K-
Riksa
Megasquirttaaja
Posts: 50
Joined: Mon Sep 05, 2005 19:09
Location: Järvenpää

hampaat

Post by Riksa »

volvossahan on kaksi anturia joista toinen laskee startin hammaskehää ja toinen laskee vauhtipyörällä olevaa yhtä tappia. Megamanualia on tullut selattua sekä suomeksi että englanniksi ja ei mene jakeluun sillä tavalla että saisin selkeän kuvan toteutus tavasta. Ajattelin että täältä löytyisi joku joka olisi jo tehnyt volvoon sparkin volvon omilla vauhtipyörä antureilla ja sitä kautta saisi helpotusta omaan projektiin.
volvoman
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 144
Joined: Tue Sep 20, 2005 15:48
Location: Hanko
Contact:

Post by volvoman »

Juu, sama homma kiinnostaa muakin. Tosiaan, tota startin kehää en oo tullu edes ajatelleeksi, että voisi anturina käyttää, mutta siinä on muistaakseni yli 120 hammasta, joten ei käy megalle ilmeisesti sitten.

Omassa vauhtipyörässä on 50 reiälle paikat, ja 90º EYKK ja JYKK kohdat, joista puuttuu 3 reikää, eli joka kerta kun anturi törmää reijättömään alueeseen, sytkäboksi (Renix) alkaa laskemaan asteita, kunnes tulee sytytyshetki.
Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
reve
Megasquirttaaja
Posts: 92
Joined: Thu Sep 22, 2005 9:14

Post by reve »

Jos käyttää volvoon asentaessaan 19-23 kampiakselia, jossa on kiinteä hihnapyörä, on aika helppoa kiinnittää esim. 36-1 hammaskehä koneen etupäähän jolloin ei tarvitse murehtia vauhtipyörien kummallisista jaoista.

b200/230 kamppareiden kanssa homma menee kertaluokkaa hankalemmaksi kun hihnapyörä on kaksoismassainen ja valurautaa.
Riksa
Megasquirttaaja
Posts: 50
Joined: Mon Sep 05, 2005 19:09
Location: Järvenpää

hihnapyörä

Post by Riksa »

Kävin tänään ostamassa us-partsista 60-2 trikkeripyörän ja se pitäisi nyt sovittaa volvon hihnapyörään. Viimeyönä lueskelin usa sivuilta noista trikkeröinti hommista ja totesin että paras unohtaa volvon omat ja laittaa erillisellä trikkeripyörällä. Se mikä pyörän asento esim 1 ykk kohtaan suhteutettuna on pitää vielä selvittää.
Post Reply