alkuperäinen kiekkamittari käyttöön
Moderator: Masi_K
alkuperäinen kiekkamittari käyttöön
no kyselen täältä että miten saan auton oman kiekkamittarin pelaamaan megan kans? boxi on proton kasaama ja siinä on lähtö kiekkamittarille mihin tulee 12v jännite.. kiekkamittariin menee 3 johtoa.. puolana mulla on vag hukkakipinä.. pitääkö mun ottaa puolalta signaali sille mitterille? ja megalta se 12v ja sitte maa...
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 281
- Joined: Tue Sep 04, 2007 16:28
- Location: Korpilahti
- Contact:
Re: alkuperäinen kiekkamittari käyttöön
On tullut laitettua. 6-pyttyinen moottori, jonka alkuperäinen kipinä on tehty kahdella puolalla, eli mittarin kannalta kyseessä kolmepyttyinen...

Ihan tällä kytkennällä onnistui, lähtöön "puolitettu" asetus ja oikein näytti mittari. Tai ainakin samaa Megan kanssa...
Ihan tällä kytkennällä onnistui, lähtöön "puolitettu" asetus ja oikein näytti mittari. Tai ainakin samaa Megan kanssa...
Älä tee sitä tänään minkä voit huomenna teettää jollain muulla..!
Re: alkuperäinen kiekkamittari käyttöön
Tuo on todettu toimivaksi joo. Nopeuden puolitus on sitten todellakin puolitus. Eli kuutoismoottorin mittaria ei saa toimimaan neloismoottorissa. Avaa megan kansi ja kato onko sinne tehty mitään lisää mikä voisi liittyä rundariin.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: alkuperäinen kiekkamittari käyttöön
mulla on ihan 4 mukinen moottori.. ois kiva saada toi orkkis mittari pelaamaan.. ja autohan on opel calibra..
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 281
- Joined: Tue Sep 04, 2007 16:28
- Location: Korpilahti
- Contact:
Re: alkuperäinen kiekkamittari käyttöön
Kuten laittamastani kuvasta näkyy, tuossa lähdössä näkyy varmasti 12v kun moottori ei pyöri, koska puolaa imitoiva releen kela on kytketty 12 volttiin. Eikä kuormaa ole, ennenkuin Mega antaa kierroslukumittarille komentoja maadoittamalla releen toista napaa...keku79 wrote:lähtö kiekkamittarille mihin tulee 12v jännite.. kiekkamittariin menee 3 johtoa.. puolana mulla on vag hukkakipinä.. pitääkö mun ottaa puolalta signaali sille mitterille? ja megalta se 12v ja sitte maa...
Eli lyhyesti, alkuperäiselle mittarille 12 volttia kuten alkuperäisessäkin kytkennässä, ja se piuha mikä alunperin on puolalle mennyt siihen Megalta tulevaan kierroslukumittarin lähtöön...
Hukkakipinäpuolaan et koske millään, mikä liittyy kierroslukumittariin. Jos ottaisit signaalin hukkakipinäpuolan toiselta puolalta, niin mittarilla näkyvä signaali olisi puolet siitä mitä alkuperäisellä (mikäli moottorissa oli "tavallinen" virranjakaja). Toki hukkakipinältäkin saa mittarille tiedon, mutta silloin pitää ottaa kummaltakin puolalta diodien avulla. Tämäkin ohje on Manuaalissa...
Älä tee sitä tänään minkä voit huomenna teettää jollain muulla..!