En kyllä nyt löydä manuaalista selitystä kohdasta "NUMBER OF COILS" ei kerro vaihtoehtojen merkityksiä.
Mutta selitä että mitä haet takaa, kun minulla on nyt wasted cop toiminnassa ja kahdella lähdöllä sitä ajan ja toimii kuin junan vessa? Ethän nyt sekoita "COIL ON PLUG" valintaan, se minulla ei toiminut ja oletan että vaatii nokka-anturin?
Ja juu kyllä tässä manuaalia on pirusti tutkiskeltu, mutta niin kuin ehkä sinunkin pitäisi ymmärtää että vasta-alkajalle monet noista manuaalin selityksistä ovat liian lyhyesti selitetty, esim: juuri otsikon aihe. Enhän minä voi tuon manuaalin perusteella tietää esim että MAP-kartta pitää laittaa kokonaan sataseen ja sitten säätää A-N karttaa, ei tuo ohje sitä kerro, en ainakaan löytänyt kohdasta "LOAD PARAMETERS". Näin se on monen muunkin säädön kanssa ollut, ei tarpeeksi tarkkoja ohjeita että uskaltaisi kokeilla. Lisäksi yritin löytää muualtakin netistä tietoa aiheesta ja jokapaikassa sanottiin että SECONDARY FUEL LOADin käyttö vaatii ammattilaisen kosketusta, niin tottakai yritän sitten kysyä täältä, kun auto ei käynnisty perkeleelläkään kun 2 bensa karttaa on ihan päin persettä.
Eli eikös tämä foorumikin ole sitä varten että voi esitellä menestyksiä tai kysyä neuvoa viisaammilta??
Mielestäni ei ole pakko auttaa jos ei tahdo, mutta ei siitä tarvitse mieltäänkään pahoittaa jos toinen kysyy.
Tässä on sekin taustalla että olen nyt vasta rakentanut ensimmäisen kokonaisen moottorin yksikseni, enkä ole ikinä ennen säätänyt moottoreita. Tässäkin kohtaa oli pirun hyvä kun mainittiin (taisi olla Arttu) että en tule saamaan SD-kartalla ikinä konettani toimivaksi ja minun tulisi siirtyä secondary A-N-karttaan.
Eli juuri siksi kyselen teiltä viisaammilta koska nuo ohjeet eivät täsmennä minulle tarpeeksi kaikkia sen lukuisista vaihtoehdoista. Koko talvi meni koneen rakentamisessa ja rahaakin pirusti, niin en viitsisi rikkoa sitä heti tekemällä vääriä parametrivalintoja puutteellisten tietojen perusteella. Tästä syystä on ollut mukava saada teiltä apua.
Mutta vielä loppuun mainitsen että jos on vielä joku täsmentävämpikin manuaali kuin tämä: http://www.msextra.com/doc/pdf/html/Meg ... e-1.3.html
niin sitten en ole sitä vielä löytänyt. Tuota manua taas olen kyllä lukenut kuin piru raamattua, siitä lähin kun Masi sen minulle mainitsi.
Ms3 v3 Primary - secondary fuel load toiminta?
Moderator: Masi_K
Re: Ms3 v3 Primary - secondary fuel load toiminta?
Ör Röh, köh köh..
Eipä noita ohjeita ole kuin tuo ohjelmisto ohje, rautapuolen ohje sekä asennusohje tms. Kaikkia noita ruiskun juttuja eiole koskaan selitetty. Eikai edes kaupallisissa purkeissa. Ne "pitää" vaan tietää ja koittaa ymmärtää sekä osata yhdistää. Onhan se tietty törkeen vaikeaa aluksi huomata että esim tässätapauksessa ilmeisesti että map arvo ei paljoa seuraa kaasupoljinta. Tämä kääntäen tarkoittaa että mapin "tarkkuus" on todella surkea.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
"MAP- epätarkka"
Kyllä vain, olen todella tyytyväinen tuohon AN-karttaan SD:n jäljiltä. Tyhjäkäynti on todella paljon helpompi saada paikalleen ja onhan se tarkka kun polkimesta ottaa. Sitten vielä se että en ole tosiaan joutunut MAP-tauluun tekemään vielä mitään ja soossit pysyy hienosti siinä 11-12 arvossa, eli multiply map tekeen AN-kartasta pirun hyvän ja yksinkertaisen säädettävän.
Nyt vaan totesin että suuttimet loppuvat kesken, eli kahta kiloa ei nyt sitten kokeillakkaan hetkeen kun vihdoin siihen olisi ollut mahdollisuus.
Kyllä vain, olen todella tyytyväinen tuohon AN-karttaan SD:n jäljiltä. Tyhjäkäynti on todella paljon helpompi saada paikalleen ja onhan se tarkka kun polkimesta ottaa. Sitten vielä se että en ole tosiaan joutunut MAP-tauluun tekemään vielä mitään ja soossit pysyy hienosti siinä 11-12 arvossa, eli multiply map tekeen AN-kartasta pirun hyvän ja yksinkertaisen säädettävän.
Nyt vaan totesin että suuttimet loppuvat kesken, eli kahta kiloa ei nyt sitten kokeillakkaan hetkeen kun vihdoin siihen olisi ollut mahdollisuus.

Ör Röh, köh köh..