MP:n kaasuläppärungot autossa
Moderator: Masi_K
MP:n kaasuläppärungot autossa
Onko kukaan soveltanut mottoripyörän läppärunkoja autoonsa? Itselläni on projekti meneillään, mutta imusarjan ja läppärunkojen sovittaminen keskenään ei oikein ota sujuakseen. Millaisia ratkaisuita olette tehneet? Kuvat olis kivoja...
Jos kanavat on kannessa tasavälein, homma on suht helppoa vaikka itse tekis imusarjan kokonaan, taikka teurastaa orkkis sarjan alkupään jälkeen ja kumiletkuilla liitos läppiksille. Sillä tapaa noi mopojen läppikset taitaa olla alunperinkin kiinni. Jos taas kanavat on kuten tuossa mun pösön 8v kilkuttimessa, 1&2 vierekkäin ja pitkä välimatka 3&4 kanaviin, niin homma on vähän hankalampaa eikä oikein kunnon suoraa imusarjaa voi tehdä. Ja jos itse tekee, pitäis putket saada taivuteltua moneen eri suuntaan, ite olen päättänyt tehdä orkkissarjasta. Täysin symmetristä siitä on mahdoton saada, toivotaan että kuitenkin niin symmetrinen että jollain tapaa toimii. Läppikset tulee sitten letkuilla kiinni sarjaan.
Mopon läppiksien kanssa voi tulla se ongelma että niiden avauma on kiinni- asennossa jo aika jyrkkä, eli pieni kaasunpainallus saa koneen vetäsemään paljon ilmaa -> ajettavuus kärsii ja varmasti hieno saada säätöihin, varsinkin ison nokan kanssa
Mopon läppiksien kanssa voi tulla se ongelma että niiden avauma on kiinni- asennossa jo aika jyrkkä, eli pieni kaasunpainallus saa koneen vetäsemään paljon ilmaa -> ajettavuus kärsii ja varmasti hieno saada säätöihin, varsinkin ison nokan kanssa

205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
-
- Megasquirttaaja
Kaasuvivustoon semmonen hauska välitys niin onnistuu. Tapoja on monia. Esim vaijeri kiskoo epäkeskeistä pyörää mikä on kaasuvivussa kiinni. Semmonen välitys siis että kaasupolkimen yläasennossa herkkyyttä on vähemmän. Vaikea muuten selittää. Kattoo vaikka dokki-sierran pellin alle, siinä muistaakseni on yhdenlainen välitys.TVH wrote:Mopon läppiksien kanssa voi tulla se ongelma että niiden avauma on kiinni- asennossa jo aika jyrkkä, eli pieni kaasunpainallus saa koneen vetäsemään paljon ilmaa -> ajettavuus kärsii ja varmasti hieno saada säätöihin, varsinkin ison nokan kanssa
Ei oo kiva tehdä, kokeilua kokeilun perään ja paljon kiroilua, mutta kyllä sen pystyy tekemään.
http://www.domsat.co.uk/pages/tb.htm
Tuossa ois joku juttu pyörän läppärungoista auton moottorissa.toyotaan menossa ilmeisesti...
Tuossa ois joku juttu pyörän läppärungoista auton moottorissa.toyotaan menossa ilmeisesti...
Re: MP:n kaasuläppärungot autossa
Mulla oli jo viime kesänä hayabusan rungot paikoillaan mut vakio ruiskunohjauksen kans. Seoksia ei saatu millään kohdilleen kaikista kikkailuista huolimatta. Nyt alkaa olla megasquirt paketissa ja pitää alkaa kesäksi viritteleen säädöt kohdilleen. Ongelmana vaan et kori palasina niin ei oo päässy vielä tien päälle testaamaan. Autona toimii CRX.vw-racing wrote:Onko kukaan soveltanut mottoripyörän läppärunkoja autoonsa? Itselläni on projekti meneillään, mutta imusarjan ja läppärunkojen sovittaminen keskenään ei oikein ota sujuakseen. Millaisia ratkaisuita olette tehneet? Kuvat olis kivoja...
-= Honda CRX 1.6 DOHC ITB TIC MSExtra =-