MP:n kaasuläppärungot autossa

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
vw-racing
Megasquirttaaja
Posts: 51
Joined: Sun Mar 13, 2005 15:26
Location: Lappeenranta

MP:n kaasuläppärungot autossa

Post by vw-racing »

Onko kukaan soveltanut mottoripyörän läppärunkoja autoonsa? Itselläni on projekti meneillään, mutta imusarjan ja läppärunkojen sovittaminen keskenään ei oikein ota sujuakseen. Millaisia ratkaisuita olette tehneet? Kuvat olis kivoja...
TVH
Perustajajäsen
Posts: 465
Joined: Fri Feb 25, 2005 18:48

Post by TVH »

Jos kanavat on kannessa tasavälein, homma on suht helppoa vaikka itse tekis imusarjan kokonaan, taikka teurastaa orkkis sarjan alkupään jälkeen ja kumiletkuilla liitos läppiksille. Sillä tapaa noi mopojen läppikset taitaa olla alunperinkin kiinni. Jos taas kanavat on kuten tuossa mun pösön 8v kilkuttimessa, 1&2 vierekkäin ja pitkä välimatka 3&4 kanaviin, niin homma on vähän hankalampaa eikä oikein kunnon suoraa imusarjaa voi tehdä. Ja jos itse tekee, pitäis putket saada taivuteltua moneen eri suuntaan, ite olen päättänyt tehdä orkkissarjasta. Täysin symmetristä siitä on mahdoton saada, toivotaan että kuitenkin niin symmetrinen että jollain tapaa toimii. Läppikset tulee sitten letkuilla kiinni sarjaan.

Mopon läppiksien kanssa voi tulla se ongelma että niiden avauma on kiinni- asennossa jo aika jyrkkä, eli pieni kaasunpainallus saa koneen vetäsemään paljon ilmaa -> ajettavuus kärsii ja varmasti hieno saada säätöihin, varsinkin ison nokan kanssa :D
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
Sivonen
Megasquirttaaja
Posts: 66
Joined: Tue Jul 19, 2005 7:47
Location: Jämsänkoski (Keski-Suomi)
Contact:

Post by Sivonen »

TVH wrote:Mopon läppiksien kanssa voi tulla se ongelma että niiden avauma on kiinni- asennossa jo aika jyrkkä, eli pieni kaasunpainallus saa koneen vetäsemään paljon ilmaa -> ajettavuus kärsii ja varmasti hieno saada säätöihin, varsinkin ison nokan kanssa :D
Kaasuvivustoon semmonen hauska välitys niin onnistuu. Tapoja on monia. Esim vaijeri kiskoo epäkeskeistä pyörää mikä on kaasuvivussa kiinni. Semmonen välitys siis että kaasupolkimen yläasennossa herkkyyttä on vähemmän. Vaikea muuten selittää. Kattoo vaikka dokki-sierran pellin alle, siinä muistaakseni on yhdenlainen välitys.

Ei oo kiva tehdä, kokeilua kokeilun perään ja paljon kiroilua, mutta kyllä sen pystyy tekemään.
En tiedä mitään mutta olen hyvä kysymään.

Image
petrib1
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 127
Joined: Fri Aug 19, 2005 19:51
Location: Kontiolahti

Post by petrib1 »

http://www.domsat.co.uk/pages/tb.htm

Tuossa ois joku juttu pyörän läppärungoista auton moottorissa.toyotaan menossa ilmeisesti...
Raaseri
Megasquirttaaja
Posts: 31
Joined: Thu Jan 19, 2006 23:17
Location: Espoo

Re: MP:n kaasuläppärungot autossa

Post by Raaseri »

vw-racing wrote:Onko kukaan soveltanut mottoripyörän läppärunkoja autoonsa? Itselläni on projekti meneillään, mutta imusarjan ja läppärunkojen sovittaminen keskenään ei oikein ota sujuakseen. Millaisia ratkaisuita olette tehneet? Kuvat olis kivoja...
Mulla oli jo viime kesänä hayabusan rungot paikoillaan mut vakio ruiskunohjauksen kans. Seoksia ei saatu millään kohdilleen kaikista kikkailuista huolimatta. Nyt alkaa olla megasquirt paketissa ja pitää alkaa kesäksi viritteleen säädöt kohdilleen. Ongelmana vaan et kori palasina niin ei oo päässy vielä tien päälle testaamaan. Autona toimii CRX.
-= Honda CRX 1.6 DOHC ITB TIC MSExtra =-
Post Reply