Sillointällöin autolla tulee pyyhkästyä matka-ajoa noin tankillinen päivässä, ja siihen hommaan edullisempi 95 oktaaninen kävisi mainiosti. Normaalissa kaupunkitykityksessä käytän 98:a, ja myös sytkä on säädetty sille. MS:n kanssa voisi kuitenkin tehdä vaivattomasti toisen napista valittavan sytkäkartan hieman pienemmillä maksimiennakoilla.
Olisiko kenelläkään referenssiä sytkäennakoista samasta koneesta 95:llä ja 98:lla? Esim. jossain 90-luvun alun Opeleissa on oktaanivalitsin. Muutoksen suuruusluokkaa mietin, muutamia asteita se lienee. Tosin melko helpostihan tuon kokeilemallakin selvittää (nakutusrajalta hieman taaksepäin), kun huipputehon merkitys ei tuossa matka-ajossa niin koviin oleellinen ole.
95 / 98 oktaanisen bensan vaikutus sytkäkarttaan
Moderator: Masi_K
Niinno, tuota kakkoskarttaa säätäessä kuluu bensaa äkkiä sen verran, etten ennätä enää tuon auton maantieajeluilla sitä takaisin tienata edullisemman menoveden hinnassa
Osakuorma-alueella (joita matkasta on >99%) en meinannut puuttua ennakkoon, ainoastaan ahtohuippujen kohdalla. Olen tuolla jo nytkin ajellut 95:lla, mutta hieman tylsää ohituksissa kytätä kilistystä.

Osakuorma-alueella (joita matkasta on >99%) en meinannut puuttua ennakkoon, ainoastaan ahtohuippujen kohdalla. Olen tuolla jo nytkin ajellut 95:lla, mutta hieman tylsää ohituksissa kytätä kilistystä.
Volvossakin on niin b200 ja b19 koneiden välillä. Kummassakin on 10.2 puristus. K jetillä oktaanitarve 98 ja lh jettikoneessa 95..JTbo wrote:Entä jos se mutka on jäänyt asentamatta, eli on vapari kone?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII