
säätääkö mega itse imuilman lämmön mukaan?
Moderator: Masi_K
säätääkö mega itse imuilman lämmön mukaan?
elikkäs säätääkö mega mitenkään imuilman lämmön mukaan vai löytyykö kyseiselle asialle oma setuppi... eli kun on vaikka imuilma +40 tai -20 pitäisi myös pensaa saada erimäärä... toivon mukaan oli taas tarpeeksi epäselvästi selostettu 

-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 405
- Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
- Location: Pieksämäki
- Contact:
Kyllä se rikastaa seosta kelin viiletessä, mutta sitäpä en tiedä voiko säädön määrään vaikuttaa.
Taitaa pystyä vaikuttamaan ainoastaan koneen lämmönmukaan tapahtuvaan rikastukseen?
Tietysti jos nakkaa potikan tuohon imuilmanlämpöanturin tilalle, niin saa potikasta säädettävät seokset
Taitaa pystyä vaikuttamaan ainoastaan koneen lämmönmukaan tapahtuvaan rikastukseen?
Tietysti jos nakkaa potikan tuohon imuilmanlämpöanturin tilalle, niin saa potikasta säädettävät seokset

Volvo 360GL -88
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 405
- Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
- Location: Pieksämäki
- Contact:
Vanhalla anturilla kun tuo oma oli, niin aina silloin tällöin hävisi maadoitus anturilta ja meno stoppasi siihen, kun sääti kovin rikkalle, kävi kolmella/kahdella ja mustaa lykkäsi, -40 kuvitteli olevan imuilman. Sitä en vaan tiedä millä kaavalla tuo säätää tai voiko siihen itse vaikuttaa.
Volvo 360GL -88
Lämpötila (T) on mukana ideaalikaasulain yhtälössä pV=nRT, johon MS:nkin bensalaskut perustuvat. Ei näitäkään laitteistoja arvaamalla tehdä 
http://www.msefi.com/msinfo/manual/mfuel.htm

http://www.msefi.com/msinfo/manual/mfuel.htm
Jep, msefi:ssä on käyty keskustelua siitä että megan algoritmi ottaa liiaksi huomioon ilman lämpötilan, mikä johtaa erinäisiin ongelmiin ainakin kylmässä ilmastossa ja silloin kun lämpöanturin sijainti on kaikkea muuta kuin ideaalinen. Itse mietin jo kauan sitten että siihen imuilman lämpötilaan pitäisi saada kerroin, jonka voi itse säätää, ettei ilman lämpö vaikuta niin radikaalisti seokseen. Viisaammat tuolla msefissä kehittelivät ihan oikeaa algoritmiä mikä säätää kylmässä ilmastossa imuilman lämmön vaikutusta 'oikeaksi'. Saas nähdä tuleeko siitä valmista.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Missä on ideaalinen imuilmalämpöanturin paikka?
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
ast on teoriassa oikeassa, mutta käytäntö on toinen. Jos anturi on esimerkiksi imusarjassa, vaikuttaa lämpimän imusarjan lämpötila liikaa anturin näyttämään vaikka ilma itse olisikin kylmää. Esimerkiksi jos lämpimän koneen sammuttaa vartiksi ja käynnistää uudelleen, niin auto käy minuutin todella laihalla. Jos taas anturi on laitettu kauemmaksi koneesta paikkaan jonnekin missä moottorin lämmittävä viakutus ei ole niin suuri niin ongelma poistuu. Vapareissa anturin voi melkein laittaa mihin vaan, ja ahdetuissa IC tai ahtoletku on hyvä paikka.