Kone käy 2-3 pytyllä
Moderator: Masi_K
Kone käy 2-3 pytyllä
Eli autona uno turbo ja sytkä vakio microplex ja ruiskutusta ohjaa ms extra 025g6 versio. Eli olisko nyt mahdollista, että esim. jotkut ms:n asetukset olis niin pielessä, että se aiheuttais ton vajailla käynnin? Ite epäilen kyllä sytkäpuolta mutta aattelin kysästä ennenku alan vaihtelemaan sytkän osia. Sen verran on kokeiltu, että kipinää tulee joka sylinterille mutta vaikuttas, että kipinä on aika heikko.
Fiat Uno Turbo I.E
Joo ekoista käynnistyksistä on kyse ms:n asennuksen jälkee.
No nyt on selvinny sen verran, että ei oo sytkäpuolella vika vaan bensapuolella. Mulla on sillee, että toiseen suutinbankkiin on kytketty kaks lisäsuutinta ja toisessa on pääsuuttimet. Tänää vaan aattelin huviksee kokeilla laittaa piuhat kiinni niihin lisäsuuttimiin ja sillonhan se alko käymään kaikilla. Eli kaks suutinta on pimeenä. Noh, tossa äsken kokeilin sillee, että vaihtelin niitä liittimiä ja suuttimia keskenään ja tuntu ainaki kaikki suuttimet toimivan. Samalla katoin, että kaikki kytkennät suuttimille on ok. Eli ku niissä AMP:n liittimissä on ne numerot 1 ja 2, ni kaikkiin suuttimiin tulee 1 napaan plussa ja 2 napaan maa. Eli pitäs olla ok?
Heräs vaan sellanen ajatus, että kun sinne pää suuttimille tulee kaks miinusta sieltä ms:lta, ni voisko olla mahollista, että toinen niistä miinuksista ei oliskaan jotenki yhteydessä maahan sieltä boksilta? Eli onko ne 1 bankin miinukset yhteydessä siellä boksissa toisiinsa siten, että jos toinen maadottaa, ni sillon maadottaa väkisin toinenki?
No nyt on selvinny sen verran, että ei oo sytkäpuolella vika vaan bensapuolella. Mulla on sillee, että toiseen suutinbankkiin on kytketty kaks lisäsuutinta ja toisessa on pääsuuttimet. Tänää vaan aattelin huviksee kokeilla laittaa piuhat kiinni niihin lisäsuuttimiin ja sillonhan se alko käymään kaikilla. Eli kaks suutinta on pimeenä. Noh, tossa äsken kokeilin sillee, että vaihtelin niitä liittimiä ja suuttimia keskenään ja tuntu ainaki kaikki suuttimet toimivan. Samalla katoin, että kaikki kytkennät suuttimille on ok. Eli ku niissä AMP:n liittimissä on ne numerot 1 ja 2, ni kaikkiin suuttimiin tulee 1 napaan plussa ja 2 napaan maa. Eli pitäs olla ok?
Heräs vaan sellanen ajatus, että kun sinne pää suuttimille tulee kaks miinusta sieltä ms:lta, ni voisko olla mahollista, että toinen niistä miinuksista ei oliskaan jotenki yhteydessä maahan sieltä boksilta? Eli onko ne 1 bankin miinukset yhteydessä siellä boksissa toisiinsa siten, että jos toinen maadottaa, ni sillon maadottaa väkisin toinenki?
Fiat Uno Turbo I.E
Nii siis yritin vaan niillä numeroilla selventää sitä, että niissä johdotuksissa ei pitäs olla mitään häikkää. Kuten jo sanoin bank 2 on lisäsuuttimille ja bank 1 pääsuuttimille. Eli sillon tulee bank 1:stä 2 miinus-piuhaa pääsuuttimille ja bank 2:sta 2 miinus-piuhaa lisäsuuttimille. Eikö?JTbo wrote:Onkohan nyt johdotukset sekaisin?
Megasquirtissahan on kaksi bankkia, joissa kummassakin on kaksi suuttimien maata, megasquirtilta siis suuttimien maihin piuhat. Sillä ei pitäisi olla merkitystä onko plussa 1 vai 2 napaan AMP liittimessä/suuttimessa.
Ja nyt siis näyttäs siltä, että noille pääsuuttimille ei tulis kun vaan toiseen niistä maajohdoista maadotus. Eli sillon on kaks pääsuutinta pois pelistä. Eli yks maadotus on jaettu aina kahelle suuttimelle.
Fiat Uno Turbo I.E
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 405
- Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
- Location: Pieksämäki
- Contact:
Heps, kuulostaa tutulta, tinailin yhdellä sivuun nuo suuttimen piuhat siinä db37 liittimessä. Tarkastinkin pari kertaa ja ihmettelin kun ei oikein käy ja lopulta tajusin missä tuli tehtyä moka.
Tein itselleni oman sähkökaavion ja siinä oli tullut tuo ajatuskatko, kun tarkastin alkuperäisestä megamanualista kytkentäkaavion niin johan alkoi toimimaan.
Tuossa rytäkässä sitten yksi tulppakin pimeni, mutta lopulta toimii
Voihan se olla tietty jotain muutakin, tuli vaan tuollainen mieleen.
Tein itselleni oman sähkökaavion ja siinä oli tullut tuo ajatuskatko, kun tarkastin alkuperäisestä megamanualista kytkentäkaavion niin johan alkoi toimimaan.
Tuossa rytäkässä sitten yksi tulppakin pimeni, mutta lopulta toimii

Voihan se olla tietty jotain muutakin, tuli vaan tuollainen mieleen.
Volvo 360GL -88
Onneksi megaruutta on suhteellisen kestävä käyttäjien tekemiä virheitä vastaan. Monet laitteet savuavat kerrasta.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII