Kone käy 2-3 pytyllä

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
Terppis
Megasquirttaaja
Posts: 67
Joined: Wed Mar 09, 2005 15:31
Location: Vantaa

Kone käy 2-3 pytyllä

Post by Terppis »

Eli autona uno turbo ja sytkä vakio microplex ja ruiskutusta ohjaa ms extra 025g6 versio. Eli olisko nyt mahdollista, että esim. jotkut ms:n asetukset olis niin pielessä, että se aiheuttais ton vajailla käynnin? Ite epäilen kyllä sytkäpuolta mutta aattelin kysästä ennenku alan vaihtelemaan sytkän osia. Sen verran on kokeiltu, että kipinää tulee joka sylinterille mutta vaikuttas, että kipinä on aika heikko.
Fiat Uno Turbo I.E
SamiH
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 253
Joined: Thu Mar 17, 2005 17:58
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by SamiH »

Kyseessä ilmeisesti ensimmäiset käynnistykset? Ainakin hullun rikas seos aiheuttaa tuon helposti. Kannattaa muistaa että sytytyskatkokset ja todella rikas seos näyttää normaali lambdassa laihalta seokselta.

Onko auto aikaisemmin käynyt ok? Vanhalla ruiskulla / aikaisemmilla asetuksilla?
passi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Sat Mar 19, 2005 19:12

Post by passi »

Heikon kipinän voi aiheuttaa vielliset sytkäosat (piuhat, kansi, pyörijä, puola, maadotukset jne) tai sitten liian lyhyt DWELL aika.

T. Pasi
Terppis
Megasquirttaaja
Posts: 67
Joined: Wed Mar 09, 2005 15:31
Location: Vantaa

Post by Terppis »

Joo ekoista käynnistyksistä on kyse ms:n asennuksen jälkee.

No nyt on selvinny sen verran, että ei oo sytkäpuolella vika vaan bensapuolella. Mulla on sillee, että toiseen suutinbankkiin on kytketty kaks lisäsuutinta ja toisessa on pääsuuttimet. Tänää vaan aattelin huviksee kokeilla laittaa piuhat kiinni niihin lisäsuuttimiin ja sillonhan se alko käymään kaikilla. Eli kaks suutinta on pimeenä. Noh, tossa äsken kokeilin sillee, että vaihtelin niitä liittimiä ja suuttimia keskenään ja tuntu ainaki kaikki suuttimet toimivan. Samalla katoin, että kaikki kytkennät suuttimille on ok. Eli ku niissä AMP:n liittimissä on ne numerot 1 ja 2, ni kaikkiin suuttimiin tulee 1 napaan plussa ja 2 napaan maa. Eli pitäs olla ok?

Heräs vaan sellanen ajatus, että kun sinne pää suuttimille tulee kaks miinusta sieltä ms:lta, ni voisko olla mahollista, että toinen niistä miinuksista ei oliskaan jotenki yhteydessä maahan sieltä boksilta? Eli onko ne 1 bankin miinukset yhteydessä siellä boksissa toisiinsa siten, että jos toinen maadottaa, ni sillon maadottaa väkisin toinenki?
Fiat Uno Turbo I.E
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Onkohan nyt johdotukset sekaisin?

Megasquirtissahan on kaksi bankkia, joissa kummassakin on kaksi suuttimien maata, megasquirtilta siis suuttimien maihin piuhat. Sillä ei pitäisi olla merkitystä onko plussa 1 vai 2 napaan AMP liittimessä/suuttimessa.
Volvo 360GL -88
Terppis
Megasquirttaaja
Posts: 67
Joined: Wed Mar 09, 2005 15:31
Location: Vantaa

Post by Terppis »

JTbo wrote:Onkohan nyt johdotukset sekaisin?

Megasquirtissahan on kaksi bankkia, joissa kummassakin on kaksi suuttimien maata, megasquirtilta siis suuttimien maihin piuhat. Sillä ei pitäisi olla merkitystä onko plussa 1 vai 2 napaan AMP liittimessä/suuttimessa.
Nii siis yritin vaan niillä numeroilla selventää sitä, että niissä johdotuksissa ei pitäs olla mitään häikkää. Kuten jo sanoin bank 2 on lisäsuuttimille ja bank 1 pääsuuttimille. Eli sillon tulee bank 1:stä 2 miinus-piuhaa pääsuuttimille ja bank 2:sta 2 miinus-piuhaa lisäsuuttimille. Eikö?

Ja nyt siis näyttäs siltä, että noille pääsuuttimille ei tulis kun vaan toiseen niistä maajohdoista maadotus. Eli sillon on kaks pääsuutinta pois pelistä. Eli yks maadotus on jaettu aina kahelle suuttimelle.
Fiat Uno Turbo I.E
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Heps, kuulostaa tutulta, tinailin yhdellä sivuun nuo suuttimen piuhat siinä db37 liittimessä. Tarkastinkin pari kertaa ja ihmettelin kun ei oikein käy ja lopulta tajusin missä tuli tehtyä moka.
Tein itselleni oman sähkökaavion ja siinä oli tullut tuo ajatuskatko, kun tarkastin alkuperäisestä megamanualista kytkentäkaavion niin johan alkoi toimimaan.

Tuossa rytäkässä sitten yksi tulppakin pimeni, mutta lopulta toimii :)

Voihan se olla tietty jotain muutakin, tuli vaan tuollainen mieleen.
Volvo 360GL -88
Masi_K
Megajumala
Posts: 1992
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Onneksi megaruutta on suhteellisen kestävä käyttäjien tekemiä virheitä vastaan. Monet laitteet savuavat kerrasta.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Post Reply