Miksi sytytysennakko tuplaantuu?
Moderator: Masi_K
Miksi sytytysennakko tuplaantuu?
Nyt loppuu omat neuvot.
Eli sytytysennakkoa tulee tuplasti sytytyskartan arvoihin verrattuna vaikka mitä tekee.
Nolla ennakon kun säätää lampulla katsoen kohdilleen ja laittaa sitten vaikka kiinteän 10 asteen ennakon megaan niin lamppu näyttää 20 astetta.
Kyseessä microsquirt moduuli hukkakipinällä nelos koneessa.2x2 bosch puola ja triggeri 60-2 vr anturilla.
Sytkäkivi 4-kanavainen "0 227 100 211" tarvike osa, josta kaksi kanavaa nyt käytössä.
3.2.5 release ja pre3.3alpha14 koodit kokeiltu.
Tiedän että jotkut lamput hukkakipnällä näyttää tuplasti. On ollut nyt käytössä kaksi lamppua. Toisessa ennakon säätä ja toinen ilman sitä.
Kumpikin näyttää ennakon tuplana.Kokeilin lamppua omaan autoon missä myös hukkakipinä. Siinä näyttää ennakon niinkuin kuuluukin.
Mikä tässä hommassa nyt mättää? En kyllä itse enään keksi. Jokunen laite on kuitenkin tullut laitettua megalla pelittää.
Tosin ei yhtään tuolla microsquirt moduulilla.
MSQ tiedosto liitteenä.
Eli sytytysennakkoa tulee tuplasti sytytyskartan arvoihin verrattuna vaikka mitä tekee.
Nolla ennakon kun säätää lampulla katsoen kohdilleen ja laittaa sitten vaikka kiinteän 10 asteen ennakon megaan niin lamppu näyttää 20 astetta.
Kyseessä microsquirt moduuli hukkakipinällä nelos koneessa.2x2 bosch puola ja triggeri 60-2 vr anturilla.
Sytkäkivi 4-kanavainen "0 227 100 211" tarvike osa, josta kaksi kanavaa nyt käytössä.
3.2.5 release ja pre3.3alpha14 koodit kokeiltu.
Tiedän että jotkut lamput hukkakipnällä näyttää tuplasti. On ollut nyt käytössä kaksi lamppua. Toisessa ennakon säätä ja toinen ilman sitä.
Kumpikin näyttää ennakon tuplana.Kokeilin lamppua omaan autoon missä myös hukkakipinä. Siinä näyttää ennakon niinkuin kuuluukin.
Mikä tässä hommassa nyt mättää? En kyllä itse enään keksi. Jokunen laite on kuitenkin tullut laitettua megalla pelittää.
Tosin ei yhtään tuolla microsquirt moduulilla.
MSQ tiedosto liitteenä.
Re: Miksi sytytysennakko tuplaantuu?
Viestistäsi ei selviä, onko ennakko 'oikeasti kaksinkertainen', vaiko vain lampun näyttämä väärä.
Mikäli ei varmuutta asiasta, niin tee pyörän kehälle ajoitusmerkki 10 asteen kohdalle.
Tehokkaammassa hukkakipinäsysteemissä, lamppu saattaa liipaistua myös pakotahdin alaiseen sylinteriin kohdistuvasta kipinästä.
Mikäli ei varmuutta asiasta, niin tee pyörän kehälle ajoitusmerkki 10 asteen kohdalle.
Tehokkaammassa hukkakipinäsysteemissä, lamppu saattaa liipaistua myös pakotahdin alaiseen sylinteriin kohdistuvasta kipinästä.
Re: Miksi sytytysennakko tuplaantuu?
Lampun mukaan kaksinkertaistuu.En siis varmaksi tiedä onko sitä oikeasti tuplasti.
Säädettävään lampuun joutuu laittaa tuplasti ennakkoa megan näyttämään että saa nollaan.
Ja testattu että näyttää samaa ennakkoa tuolla perus lampulla. Hankala vaan todeta että näyttääkö lamput väärin.
Miten tollen vakio nykyaikainen 16v 1.6l kone käy tyhjäkäynti jos ennakoita olisi 60-80 astetta oikeasti?
Yli 30 kun laitto ennakoita megaan niin huomas jo tyhjäkäynnin äänessä.Lampun mukaan mentäs silloin 60 ennakoilla.
Säädettävään lampuun joutuu laittaa tuplasti ennakkoa megan näyttämään että saa nollaan.
Ja testattu että näyttää samaa ennakkoa tuolla perus lampulla. Hankala vaan todeta että näyttääkö lamput väärin.
Miten tollen vakio nykyaikainen 16v 1.6l kone käy tyhjäkäynti jos ennakoita olisi 60-80 astetta oikeasti?
Yli 30 kun laitto ennakoita megaan niin huomas jo tyhjäkäynnin äänessä.Lampun mukaan mentäs silloin 60 ennakoilla.
Re: Miksi sytytysennakko tuplaantuu?
No mietipä hetki, mistä lampun kaksinkertainen ennakko johtuu. Lamppu saa siis kaksi sytytystapahtumasta indusoitunutta pulssia per 720 kampiastetta, joista toinen tulee pakotahdin alaisesta kipinästä. Lamppu mittaa pulssien välistä aikaa. Nelitahtikoneesta kun on kysymys on koko kierros 720 astetta - ei 360 astetta, kuten se hukkakipinällä liipastuessa on. Josta seuraa lampun kaksinkertainen ennakko näyttämä.
Re: Miksi sytytysennakko tuplaantuu?
Mietitimpä minäkin, yksinkertainen ajoituslamppu vaan välähtää aina kun pulssi tulee. Jos pakotahdin aikana tulee kipinä, lamppu välähtää , muttei se lisää sitä edelliseen pulssiin. Luulisin.
Re: Miksi sytytysennakko tuplaantuu?
Yksinkertainen lamppu toiimikin, mutta osa laitteista, joissa nollaussäätö ja/tai arvon näyttävää digitaalitekniikkaa eivät toimi.
Re: Miksi sytytysennakko tuplaantuu?
On kokeiltu tavallisella lampulla missä ei mitään herkkuja.
Ei pitäisi kaippa silloin vaikuttaa ennakkoon vaikka tuplasti vilkuisikin.
Konetta kokeiltiin myös alkuperäisellä puola paketilla missä joka pytyllä oma puola ja sillä ajoitus lamppu vilkui tuplasti tiuhempaan.
Eli ilmeisesti tuolla 2x2 hukkakipinä puolalla ei välähdä pakotahdin aikana lamppu ja tuolla cop puolalla hukkakipinä modissa vilkkuu koska tulee myös kunnon kipinä silloinkin.
Ennakkoa kuitenkin aina ollut tuplasti megan arvoon.
En ainakaan keksi että mikä asetus voisi edes tuota saada aikaan.
Tuossa "0 227 100 211" sytkä yksikössäkään netin mukaan ei pitäisi mitään järkeä sisällä olla.
Ei pitäisi kaippa silloin vaikuttaa ennakkoon vaikka tuplasti vilkuisikin.
Konetta kokeiltiin myös alkuperäisellä puola paketilla missä joka pytyllä oma puola ja sillä ajoitus lamppu vilkui tuplasti tiuhempaan.
Eli ilmeisesti tuolla 2x2 hukkakipinä puolalla ei välähdä pakotahdin aikana lamppu ja tuolla cop puolalla hukkakipinä modissa vilkkuu koska tulee myös kunnon kipinä silloinkin.
Ennakkoa kuitenkin aina ollut tuplasti megan arvoon.
En ainakaan keksi että mikä asetus voisi edes tuota saada aikaan.
Tuossa "0 227 100 211" sytkä yksikössäkään netin mukaan ei pitäisi mitään järkeä sisällä olla.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 157
- Joined: Sun May 10, 2009 19:34
- Location: Mäntsälä / Sälinkää
Re: Miksi sytytysennakko tuplaantuu?
2-kanavaisella oskiloskoopilla saisit varmistuksen.
Mittaa VR-signalia ja puolan ohjausta.
Mulla näyttää tavallinen strobo 2x2 puolalla ihan oikein.
Mittaa VR-signalia ja puolan ohjausta.
Mulla näyttää tavallinen strobo 2x2 puolalla ihan oikein.
Re: Miksi sytytysennakko tuplaantuu?
Kampikulmatriggeröinnin asetukset suhteessa pulssipyörään, eli millainen hammaspyörä ja asetukset?mazda929 wrote:Ennakkoa kuitenkin aina ollut tuplasti megan arvoon.
En ainakaan keksi että mikä asetus voisi edes tuota saada aikaan.
Ohjaimen kellokide?
Re: Miksi sytytysennakko tuplaantuu?
60-2 pyörä ja trigger angle 120 astetta. Opel x16xel kone. Ekassa viestissä msq tiedosto asetuksista.
Kellokiteestä ei tietoa.Miten testataan?
Löytyy 2 kanavainen skooppi ja sillä nyt tuossa pöydällä stimulaattorin avulla testailin.
Kytkin toiseen kanavaan asentopulsin ja toiseen puolan ohjauksen. Näyttäs että kun 6 astetta kerralla muutti ennakkoa, niin yhden pulsin verran siirty sytytyksen ajoitus.Eli jos oikein tulkitsin/mittasin niin pelais oikein?
Kun yksi hammas on sen 6 astetta. Autossa paikaallaan vielä kokeiltava.
Kellokiteestä ei tietoa.Miten testataan?
Löytyy 2 kanavainen skooppi ja sillä nyt tuossa pöydällä stimulaattorin avulla testailin.
Kytkin toiseen kanavaan asentopulsin ja toiseen puolan ohjauksen. Näyttäs että kun 6 astetta kerralla muutti ennakkoa, niin yhden pulsin verran siirty sytytyksen ajoitus.Eli jos oikein tulkitsin/mittasin niin pelais oikein?
Kun yksi hammas on sen 6 astetta. Autossa paikaallaan vielä kokeiltava.
Re: Miksi sytytysennakko tuplaantuu?
ooppelin oma trikkeripyörä? ooppelin omassa trikkeripyörässä 60 astetta triggeranglemazda929 wrote:60-2 pyörä ja trigger angle 120 astetta. Opel x16xel kone. Ekassa viestissä msq tiedosto asetuksista.
Re: Miksi sytytysennakko tuplaantuu?
On tuon koneen oma triggeri kuin myös kaikki muutkin anturit.Kävin varmistaa triggeri pyörästä niin 20 hammasta oli anturiin kun kone yläkuolokohdassa. Eli aika lähellä 120 astetta on. Riippuen mistä reunasta lukee.jake74 wrote:ooppelin oma trikkeripyörä? ooppelin omassa trikkeripyörässä 60 astetta triggeranglemazda929 wrote:60-2 pyörä ja trigger angle 120 astetta. Opel x16xel kone. Ekassa viestissä msq tiedosto asetuksista.