Onnistunut triggeröinti ja sytytys !
Moderator: Masi_K
Onnistunut triggeröinti ja sytytys !
Ajatuksena olisi kerätä tähän vain onnistunet triggeröiti/sytytys viritykset. Olisi kivaa jos mainitaan koodiversio, triggeri/anturitiedot sekä mahdollinen lm1815n modauksen? Jos ajoneuvo toimi vain osittain hyvin virityksen katsotaan olevan "vaiheessa" ei valmis. Nimittäin epäonnistunt triggeröinti voi rikkoa moottorin.
Noniin tästä se tulee.
koodi "MS2Extra Serial321 " ; toyota oma 24+1 cas (dli) Zeal Engineering lisäkortti tupla VR-muuntimella ja hukkakipinä. Jäikö jotain tärkeä kertomatta?
Noniin tästä se tulee.
koodi "MS2Extra Serial321 " ; toyota oma 24+1 cas (dli) Zeal Engineering lisäkortti tupla VR-muuntimella ja hukkakipinä. Jäikö jotain tärkeä kertomatta?
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Re: Onnistunut triggeröinti ja sytytys !
No tuo (oletettavasti 3.2.1?) koodiversio kannattaa päivittää 3.2.4 versioon.
Re: Onnistunut triggeröinti ja sytytys !
Kyllä 3.2.1 koodi ja bugit tiedossa. Noissa kun on aina joku filu poikittain niin vaikea sitten sanoa mikä toimii mikä ei. Ja juuri sen takia kerättäisiin tänne tietoa millä spekseila kukin on saanut pelit liikumaan. (ei ralliautoja)
3.2.4 en sitten saanut pelaman mitään 36-1 triggeria kunnolla VR tai Hall kytkyllä joko pätkii keskikierroksilla taikka ei kierrä tarpeeksi.
"MS2Extra Rel 2.1.0q" toimii ! kohtullisen hyviin 36-1, hukkakipinä VR muuntimen 18K vaihdettu 18,5K ja 300 R vaihdettu 1k. Anturina joku bmw 900 ohm.
3.2.4 en sitten saanut pelaman mitään 36-1 triggeria kunnolla VR tai Hall kytkyllä joko pätkii keskikierroksilla taikka ei kierrä tarpeeksi.
"MS2Extra Rel 2.1.0q" toimii ! kohtullisen hyviin 36-1, hukkakipinä VR muuntimen 18K vaihdettu 18,5K ja 300 R vaihdettu 1k. Anturina joku bmw 900 ohm.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Re: Onnistunut triggeröinti ja sytytys !
Niin, em. versioiden välillä ei ole kampikulman laskentaan liittyviä muutoksia eli mainitsemasi pätkintä johtunee jostain muusta (asetuksista), kuin koodiversiosta.
3.2.4 on suositeltu ja erityisesti jos/kun et halua puolia tietyssä tilanteessa polttaa.
http://www.msextra.com/doc/ms2extra/fil ... elease.zip
<clip>
When mis-syncing at low rpms, dwell could be miscalculated causing spark hang-on.
Use dtpred_local
Clear MAP sample error every 1 second
Dwell/discharge balancing
Rationalise adv_offset(triggerOffset) greying and usage and make it work like MS3.
</clip>
3.2.4 on suositeltu ja erityisesti jos/kun et halua puolia tietyssä tilanteessa polttaa.
http://www.msextra.com/doc/ms2extra/fil ... elease.zip
<clip>
When mis-syncing at low rpms, dwell could be miscalculated causing spark hang-on.
Use dtpred_local
Clear MAP sample error every 1 second
Dwell/discharge balancing
Rationalise adv_offset(triggerOffset) greying and usage and make it work like MS3.
</clip>
Re: Onnistunut triggeröinti ja sytytys !
kyllä kyllä, yllä mainitut bugit on tiedossa ja 3.2.4 on ollut käytössä vaan ei toimi kunnolla 36-1 tai 36-1 +1.
Mutta mikäli olet saanut vanhemmalla tai uudemmaalla koodilla toimimaan hyvin laita ihmeessä speksit.
Mutta mikäli olet saanut vanhemmalla tai uudemmaalla koodilla toimimaan hyvin laita ihmeessä speksit.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Re: Onnistunut triggeröinti ja sytytys !
En tiedä mikä siinä on mutta seittemän vuotta oon tehny megoja ja todella vähän on sattunu triggeriongelmia. Niitä purkkeja on tullu asenneltua kymmeniä erilaisiin kokoonpanoihin, siviili- ja ralliautoihin.
Yksi "idioottivarmimmista" triggeröinneistä on kuitenkin ollu 12-1 kiekko ja honeywellin hall-anturi.
Viimeisin mega minkä tein tuli BMW:n M52-moottoriin. MS2 koodi 3.2.4, alkuperäinen bemarin hall lukemassa alkuperäistä 60-2 kiekkoa.
Yksi "idioottivarmimmista" triggeröinneistä on kuitenkin ollu 12-1 kiekko ja honeywellin hall-anturi.
Viimeisin mega minkä tein tuli BMW:n M52-moottoriin. MS2 koodi 3.2.4, alkuperäinen bemarin hall lukemassa alkuperäistä 60-2 kiekkoa.
Re: Onnistunut triggeröinti ja sytytys !
itse käyttänyt myös 12-1 ratasta ja anturina fordin vr, signaali muuntimena hei-4, ovat pääsääntöisesti pelanneet hyvin. yhdessä oli 4-1 pyörä ja sama fordin anturi ja sekin toimi moitteetta. megat olleet ms1v2.2.
Anturin kiinnitys on kaikissa tärkeä ja kiekossa oltava riittävät hampaat.
Anturin kiinnitys on kaikissa tärkeä ja kiekossa oltava riittävät hampaat.
Re: Onnistunut triggeröinti ja sytytys !
Hyvin toimii toyon jakajalla 24+1 ja bosch 407 puola., koodina 3.2.4 Ajoneuvon saa nopeasti säädettyä ajettavan kuntoon ja oikein hyvin pelaa.
En tiedä sitten mitä 36-1 vaivaa en sitten saa millään sitä hyvin toimimaan. Kaikki anturi tyypit hukkaavat 35 sekä 1 hampaan jo pienillä kierroksilla, hall ei toimi senkä vertaa. Ilmeisesti kiekon kehä täytyy kasvattaa tai jotain sellaista. On kyllä yksi testi osoittautunut hyväksi mutta ei sen enempää tällä kertaa.
En tiedä sitten mitä 36-1 vaivaa en sitten saa millään sitä hyvin toimimaan. Kaikki anturi tyypit hukkaavat 35 sekä 1 hampaan jo pienillä kierroksilla, hall ei toimi senkä vertaa. Ilmeisesti kiekon kehä täytyy kasvattaa tai jotain sellaista. On kyllä yksi testi osoittautunut hyväksi mutta ei sen enempää tällä kertaa.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Re: Onnistunut triggeröinti ja sytytys !
Itse olen käyttänyt aina 60-2 pulssipyörää ja VR-anturia - ei ongelmia. Pienimmillään D=150/S=3 mm ja keveimmillään m=90 g.
http://s241.photobucket.com/user/205_Pr ... g.jpg.html
http://s241.photobucket.com/user/205_Pr ... g.jpg.html
Last edited by Benkku on Sun Apr 28, 2013 12:10, edited 2 times in total.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 157
- Joined: Sun May 10, 2009 19:34
- Location: Mäntsälä / Sälinkää
Re: Onnistunut triggeröinti ja sytytys !
36-1 ja VR. Oliskohan joku 140mm halkasia. MS2, V3.0 ja uusin extra.
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: Onnistunut triggeröinti ja sytytys !
Millä vr anturilla? Mikä halkaisija? Hampaiden mitat?Benkku wrote:Itse olen käyttänyt aina 60-2 pulssipyörää ja VR-anturia - ei ongelmia. Pienimmillään D=150/S=3 mm ja keveimmillään m=90 g.
http://s241.photobucket.com/user/205_Pr ... g.jpg.html
Re: Onnistunut triggeröinti ja sytytys !
Ok, 60-2 toiminut ilmeisesti kaikilla, hyvä.Benkku wrote:Itse olen käyttänyt aina 60-2 pulssipyörää ja VR-anturia - ei ongelmia. Pienimmillään D=150/S=3 mm ja keveimmillään m=90 g.
http://s241.photobucket.com/user/205_Pr ... g.jpg.html
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Re: Onnistunut triggeröinti ja sytytys !
Niin -toimii siihen 5500 RPM asti kuin unelmaHSuomi wrote:36-1 ja VR. Oliskohan joku 140mm halkasia. MS2, V3.0 ja uusin extra.

TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: Onnistunut triggeröinti ja sytytys !
Strokerit menee kyllä 7000 tuntumaan.
Re: Onnistunut triggeröinti ja sytytys !
Tämä triggaus ilmeisesti kysessä. Kunnon nostalgia ja hieno peli! HSuomi
viewtopic.php?f=12&t=8127
Sitten toinen juttu, voiko kyseisellä boxer moottorilla hifistely ajoa ajella
Vielä jos sais Tooth Logger näkyville eri kirros alulla, asia olisi vakuttava. Tähän tyyliin
https://picasaweb.google.com/1136036044 ... 2755816770
viewtopic.php?f=12&t=8127
Sitten toinen juttu, voiko kyseisellä boxer moottorilla hifistely ajoa ajella

Vielä jos sais Tooth Logger näkyville eri kirros alulla, asia olisi vakuttava. Tähän tyyliin
https://picasaweb.google.com/1136036044 ... 2755816770
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: Onnistunut triggeröinti ja sytytys !
Mitäs meinaat hifistelyllä? Kyllä noilla pörrätään rataa kuusi tuntia putkeen kesähelteellä esim.
Meillä oli ahdettu pikku Eatonilla 0.7 ahdoilla ja ihan vakiohilppeillä, mitkään lämmöt koskaan noussut liian ylös.
Noissa on omat niksinsä, niinkuin muissakin koneissa.
Meillä oli ahdettu pikku Eatonilla 0.7 ahdoilla ja ihan vakiohilppeillä, mitkään lämmöt koskaan noussut liian ylös.
Noissa on omat niksinsä, niinkuin muissakin koneissa.
Re: Onnistunut triggeröinti ja sytytys !
Tarkoitin ei ralli autoa. Hifistely "kauneus" ajoa. Liikenne ruuhkissa, pitkissä letkoissa, tasakaasulla tietyllä kierroksilla ja niin edel.. Näissä tilanteissa pienikin toistuva nykäisy tuntuu aika turhautuvalta pidemmän päälle.
Racerit tässä tinteissa asia erikseen.
Racerit tässä tinteissa asia erikseen.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: Onnistunut triggeröinti ja sytytys !
No jos nykäisee koko ajan, niin kyllä silloin vikaa on jossain.
Eipä tuossa hifistelyssä tule ongelmaksi, kuin korkeintaa kytkin, jos turhan
pitävä malli ettei luista yhtään. Silloinkin lähdöt vaan haastavempia. Mutta niinhän ne muissakin autoissa.
Ei nuo nyt eroa sen kummemmin kuin vesikattilat. Ilmajäähyssä jäähdytys toimii koko ajan vaikka seisois paikoillaan, kun
vesikoneissa alkaa flektit pauhaan ja kiehumaan vedet
Eipä tuossa hifistelyssä tule ongelmaksi, kuin korkeintaa kytkin, jos turhan
pitävä malli ettei luista yhtään. Silloinkin lähdöt vaan haastavempia. Mutta niinhän ne muissakin autoissa.
Ei nuo nyt eroa sen kummemmin kuin vesikattilat. Ilmajäähyssä jäähdytys toimii koko ajan vaikka seisois paikoillaan, kun
vesikoneissa alkaa flektit pauhaan ja kiehumaan vedet

Re: Onnistunut triggeröinti ja sytytys !
Hämmäsväli 4.72, hammas 3.13 mm. Anturi Bosch 0 261 210 115.JaniM wrote:Millä vr anturilla? Mikä halkaisija? Hampaiden mitat?
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 157
- Joined: Sun May 10, 2009 19:34
- Location: Mäntsälä / Sälinkää
Re: Onnistunut triggeröinti ja sytytys !
Muistaakseni rajari jäi johkun 7300 paikkeille. Tosin aion sitä nostaa kyllä siitä ylemmäs.kamski wrote:Niin -toimii siihen 5500 RPM asti kuin unelmaHSuomi wrote:36-1 ja VR. Oliskohan joku 140mm halkasia. MS2, V3.0 ja uusin extra.Vai saitko yli Ei kai strokattuna paljoa yli 5000 rpm oteta?
Benkku ton sääteli kohdalleen rullilla. Jossain kohtaa karttaa on sellanen "ontto" kohta missä vähän nypyttää mutta sekin hotuu varmasti säädöllä. Tällähetkellä motti on lattialla odottamassa uusia pyttyjä ja mäntiä.
Enkä mä nyt tolta moottorilta muutenkaan odota täysin virheetöntä toimintaa alhaaöta ylös asti.
Re: Onnistunut triggeröinti ja sytytys !
Tosi hieno juttu jos kiertää 36-1 kiekolla yli 7000 rpm.
Sitten kun moottori on nipussa ja saat sen nypytyksen pois päivitä tilanne tänne.
Ilmeisesti ne säätörullat sijaitsevat Lahden ja Helsingin puolivälin paikkella`
Sitten kun moottori on nipussa ja saat sen nypytyksen pois päivitä tilanne tänne.
Ilmeisesti ne säätörullat sijaitsevat Lahden ja Helsingin puolivälin paikkella`
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: Onnistunut triggeröinti ja sytytys !
36-1 triggeri, coswortin vakio VR anturi, V3.0 piirilevy.
Toimii ilman noise filttereitä. Ei ole ollut mitään ylimääräisiä häiriöitä ainakin 7000RPM asti, enkä epäile yhtään ettei menis korkeemmallekkin.
Tämän tein kahteen autoon.
Toimii ilman noise filttereitä. Ei ole ollut mitään ylimääräisiä häiriöitä ainakin 7000RPM asti, enkä epäile yhtään ettei menis korkeemmallekkin.
Tämän tein kahteen autoon.
Re: Onnistunut triggeröinti ja sytytys !
Hyvä hyvä, millä koodilla ja triggerin halkaisija?
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: Onnistunut triggeröinti ja sytytys !
Triggerin halkaisija oli 136mm ja siitä sorvasin sen verran matalammaksi jotta oli alkuperäisen triggerin kokoinen. En muista tarkkaan mikä se lopullinen halkaisija oli, mut pari milliä siitä piti sorvata. Eli vakio anturi on vakio paikalla.
MS2 3.2.4 koodilla
MS2 3.2.4 koodilla
Re: Onnistunut triggeröinti ja sytytys !
Millä triggeri kiinnitetty, hitsaamalla? Kuvakin olisi hyvä.
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... etisme.svg
https://picasaweb.google.com/1136036044 ... 7267563842
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... etisme.svg

https://picasaweb.google.com/1136036044 ... 7267563842
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: Onnistunut triggeröinti ja sytytys !
36-1 pyörä ja Cherryn täyskierteinen GS Hall. Pelaa todella harvinaista tapahtuvaa synk lossia lukuunottamatta tosi hyvin. En siis pistä sitä kombinaation piikkiin millään tavalla. Niin ja Microsquirt Module v2.2. Ms2Extra 3.2.5
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 157
- Joined: Sun May 10, 2009 19:34
- Location: Mäntsälä / Sälinkää
Re: Onnistunut triggeröinti ja sytytys !
Ei ole vieläkään mitään logia mutta nyt tuntuu pelaavan paremmin kun lambdakorjaus ei käytössä tällähetkellä (tosin myös uudet sylinterit/männät, tuplavenajouset ja puristuksia aavistus lisää). Nostin myös rajarin 8200rpm kohdalle ja sinne kyllä soi hienosti. Ei siellä mitään tehoa enää ole mutta kiihdytysajossa voi vetää kolmosvaihteella maaliin asti ja huiput nousi n.5kmh. Mikä ongelma piti olla 36-1 + VR paketissa? Voisiko ylärundeilla toiminta parantua jos olis vaikka 12-1 ja HALL?
Re: Onnistunut triggeröinti ja sytytys !
Jos kampuran asennon lasku ei ala heittää kohti kierroksia mentäessä, ei asennon lukutavalla ole mitään merkitystä tehoihin missään kierrosalueella. 36-1 + vr eiole mitään vikaa. Kaikki HALL it eivät siihen kykene.HSuomi wrote:Ei ole vieläkään mitään logia mutta nyt tuntuu pelaavan paremmin kun lambdakorjaus ei käytössä tällähetkellä (tosin myös uudet sylinterit/männät, tuplavenajouset ja puristuksia aavistus lisää). Nostin myös rajarin 8200rpm kohdalle ja sinne kyllä soi hienosti. Ei siellä mitään tehoa enää ole mutta kiihdytysajossa voi vetää kolmosvaihteella maaliin asti ja huiput nousi n.5kmh. Mikä ongelma piti olla 36-1 + VR paketissa? Voisiko ylärundeilla toiminta parantua jos olis vaikka 12-1 ja HALL?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: Onnistunut triggeröinti ja sytytys !
Eiköhän tämä lasketa jo onnistuneeksi kun on jo penkissä pyöritetty 8000 ilman mitään häiriöitä
Pösö XU9J4 eli mi16 moottori:
Vakio triggeri vauhtipyörällä 60-2
Vakio VR anturi vakio johtorarjalla josta katkaistu ohjainlaitteen liitin pois ja megan liitin liitetty siihen.
MS2 FW 3.3.1 V3.0 piirilevy
jakajasytytys bib373 kivellä
Pösö XU9J4 eli mi16 moottori:
Vakio triggeri vauhtipyörällä 60-2
Vakio VR anturi vakio johtorarjalla josta katkaistu ohjainlaitteen liitin pois ja megan liitin liitetty siihen.
MS2 FW 3.3.1 V3.0 piirilevy
jakajasytytys bib373 kivellä