Benkku wrote:Tarkoitin anturin johtosarjakytkentää. Purkin kytkennät ja niiden mahdolliset kokeilut ovat eri asia.
Mä tarkoitin että varmistaa, nyt aluksi sen anturin kytkennän ja toimivuuden irrallaan boksista, niin sitten se on varmasti toimiva.
sen jälkeen on helpompi selvittää boksin kytkentä, kun on sata varma että anturi ja sen kytkentä toimii.
Kyllä minusta alkaa tuntuun, että joku on rikki...ei tuu edelleenkä kiekkainfoa. Oon jo noita kaikkia kokeillu. Alkaa oleen aika epätoivonen olo, tiistaista asti joka ilta yömyöhään koittanu pähkäillä.
kaasari wrote:Kyllä minusta alkaa tuntuun, että joku on rikki...ei tuu edelleenkä kiekkainfoa. Oon jo noita kaikkia kokeillu. Alkaa oleen aika epätoivonen olo, tiistaista asti joka ilta yömyöhään koittanu pähkäillä.
Älä vaivu synkkyyteen. Käyt huilaamassa välillä ja yrität uudelleen virkeillä aivoilla. Nimimerkillä yksi fordin startti tuli hangattua paskaksi.
Laitoin boxiin nyt tuon 3,78 koodin ja huomenna jatkuu "taistelu"!
Jos joku vielä tästä ohjeesta hoksais (lähinnä tuo sytkä) miten nuo alkuasetukset laitettas tuolle koneelle... http://www.megamanual.com/mt37.htm#ia
YES YES YES!!! Kiekkainfo löytyy ja kipinäkin tulee!!!
Nyt aletaan siistiin johdotus ja koitetaan käyntiin.
Kiitos ArttuH! Tuolla sun neuvomalla kytkennällä se toimii...sittenkin.
Vref anturin 5V
Vref myös Optoin+
Anturin signaali Optoin-
Anturin maa Micron maahan
Nyt ois ruutta asennettu...ja ekat paukahdukset saatu koneesta. Kuka se osais tyhmälle heittää "perusarvot ja setupit, että sais käyntiin ja vois alkaa hakeen säätöjä...
kaasari wrote:Nyt ois ruutta asennettu...ja ekat paukahdukset saatu koneesta. Kuka se osais tyhmälle heittää "perusarvot ja setupit, että sais käyntiin ja vois alkaa hakeen säätöjä...
Kokeilua ja erehdystä. Se se on erikoistapauksissa aina. Tietty perusjutut on oltava kunnossa. Ennakon tarkastus ja suuttimien koko jne. Ja TPS perustaisessa ruiskutuksessa se lähtötilanne on aina vaikea.
Dodiin...konehan saatiin jo reilu viikko sitten käyntiin, mutta projekti laajeni vähän. Sain haltuun uudemman ja paremman OHV-koneen, joten siitä nyt sitten jatketaan. Mutkakin tuli maailmalta (ihan niinku ei muutenki ois säädettävää). Laajakaista lambda pitää hommata...ja ja jatkuu. Tuolla kuvia rojektista. https://plus.google.com/photos/10507308 ... sSxmpO3_QE
Ps. Tuo pumppu koneen päällä on turbon öljylle. Bensapumppu tankissa...kun kuitenki joku ois kohta huomauttanu tuon pumpun paineista.
Liittimet sain, ku purin kokonaisesta CBR:n johtosarjasta. Ei vielä käytössä tuo tyhjäkäyntiventtiili...ei yllättäen oo tiedossa johtojen järjestys. Mitkä läppärungot hommasit?
Samat mutta varmaan vanhemman koneen. Ilma venttiilin nastajärjestys reunimmaiset käämi A ja sisimmät käämi B , microsqruitillahan ei pysty ohjaa suoraan askelmoottoria, ainakaan ohjeiden mukaan.
Kohtuu komea leikkuri tuloillaan En itse ainakaan käyttäisi energiaa tuon askelmoottorijoutokäynnin miettimiseen, koska koneessa on vissiin käsikaasu kuitenkin?
Varmaan tohon MAP:n letkuun vois laittaa jonkun pienen "säiliön" väliin rauhoittamaan tuota MAP:n helahtelua. Ja voisit varmistaa ettei Kiihdytysrikastus ole MAP:n puolella vaan TPSn puolella.
Kyllä tää vaan vastustaa käsittämättömän paljon...tuon login jäljiltä tänään ei enään käyntiin, ei sitten millään!?!? Lyö jotenki vastaan ja startti hehkuu punasena.
...kohta myydään halvalla microa, pientä ahdinta ym...
Muutama kuva lisätty...ja kone käy. En kyl enää osaa sanoa, mistä johtuu nuo ongelmat. Epäilen että meidän "säädettävä" trikkeripyörän kiinnitys luistaa ja pyörii pieleen tms. Hyvin se sitten jaksaa käydä, mut edelleen törkeen mustaa pukkaa, kun kaasuttelee. Eikä acce tai warm ledit edes sammu.
Monologi jatkuu...eli joo, koko ajan perimmäisenä "piruna" tuo luistava trirkkeripyörän kiinnitysholkki (kampiakseliin neljällä M6 pidätinruuvilla lukittava)! Pyörähtää pikku kaasutuksellakin pieleen...hitsataan siis kiinni (hihnapyörä istukkaan). Taas kerran säätöapua ArttuH:lta ja alkaa putputin pikkuhiljaa toimiin. Vieläkin se rikkaalla käy ja harrastebudjetti ei vielä anna myöten PLX-laajakaista lambdan ostoon...joten pikkuhiljaa. Motonetin 3-piuhanen ei näytä yhtään mitään (yllätys). Muutenkaa ei vielä pääse konetta kuormittaan, joten lopullinen säätäminen jää keväälle. Nyt aletaan siistiin johdotuksia, putkia/osia kiillottaan ja muutenki hifisteleen.
kaasari wrote:Eikä acce tai warm ledit edes sammu.
No ei ihme että käy tajuttoman rikkaalla jos lämmityskäytön rikastus eli ryyppy ja kiihdytysrikastus on koko ajan lisäämässä suihkutusmäärää.
Kokeile nyt aluksi laittaa warmup enrichment 100% kaikille lämpötiloille ja TPS dot treshold vaikkapa 10v/s niin ei rikastukset mene päälle ja saat peruskarttaa edes samalle hehtaarille.
MAP-arvo sahaa aivan liian paljon. Et saa tuota ikinä säätöihin jos et saa MAP-arvoa rauhoittumaan esim. alipainesäiliöllä. Jos tuo ei parane niin muuta suosiolla kartat Alpha-N eli TPS-pohjaisiksi.
Joo, en syytäkään laitteita. Aika paljon vaan kerralla uutta opittavaa tuossa ja päälle se, että kaikki (ruisku, turbo ja sytkä) kerralla asennetaan koneeseen, mistä ei oikein kellään kokemusta. Ei niin paljon enää sahaa Mappi, ku laitoin sille vähän suodatusta...mut projekti jatkuu ja kaikki neuvot on tervetulleita!
Ainakaan siinä yhdessä logissa mitä vilkaisin, niin kiihdytysrikastus ei ollut päällä mitenkään liikaa. Eli sen ledin palamiseen on varmaan joku muu syy. Lämmityrikastus siinä taisi olla koko ajan aktiivisena, mutta rikastus oli kohtuullisen pieni.
Noille ledeillehän saa määritettyä asetuksissa vaikka mitä toimintoja, joten niistä ei voi päätellä mitään ellei tiedä mille toiminnolle ne on asetettu.
Merkittömät tarvikelambdat on ilmeisesti melko surkeita esityksiä noin keskimäärin. Tiedän aika monta tapausta missä nuo on olleet jo valmiiksi rikki tai sitten ovat hajonneet ihan muutaman tunnin käytöllä. Tämä lienee niitä paikkoja, missä säästäminen ei oikein kannata.
Tuota mun allekirjoitusta ei ole tarkoitettu lannistamaan vaan lähinnä se on ihan oman megauran tuottama aforismi. Ei ne kaikki omatkaan asennukset joka kerta ole olleet kohdallaan suoraan asennuksesta. Silti joka kerta kun vikaa on etsinyt niin lopulta on huomannut että peilistä se löytyy. Monesti yksinkertaisin asia esim. huono liitos aiheuttaa toimintahäiriön.
Arttu antoi hyviä vinkkejä. Yksi mitä kannattaa vielä kokeilla on pienentää req-fuel- arvoa kylmästi 1-2 ms. Se ei ole mikään tarkka arvo johon pitää luottaa kun sen on koneella lasketuttanut vaan kannattaa kokeilla ensin että mitä tapahtuu req-fuelia pienentämällä/suurentamalla ja sitten alkaa hieroa karttaa.
Oma strategia on aina ollut että jos tyhjäkäyntiä ei saa n. 30-50ve-arvoilla niin req-fuel-arvoa pitää pienentää.