Lambdan lämmityksen johdot ilmeisesti kytketään suoraan 12V, eikä mitään etuvastuksia tarvita?
Toimiiko lämmittyksen omaava lambda ilman pakokaasun lämpövaikutusta esim. pakoputken päässä? Vai onko se vain nopeuttamassa sen lämpenemistä toimintakuntoon?
Voihan tuolle ottaa ohjauksen f idlestä releen kautta niin saa säädettyä et kuinka lämpöiseksi asti lamdaa lämmitetään vaikka eihän tuosta taida haittaa olla vaikka tuo kokoajan lämpenisikin..?
Eiks toi Lambdan lämmitys ole itsestään säätyvä, eli kun anturi lämpenee tarpeeksi niin tuon lämmitysvastuksen resistanssi kasvaa niin suureksi, ettei se enää käytännössä ota paljoa mitään virtaa?
Viisaammat valaiskoot...
Kimmo's wrote:Eiks toi Lambdan lämmitys ole itsestään säätyvä, eli kun anturi lämpenee tarpeeksi niin tuon lämmitysvastuksen resistanssi kasvaa niin suureksi, ettei se enää käytännössä ota paljoa mitään virtaa?
Viisaammat valaiskoot...
Näin se minunkin tietääkseni menee. Alussa saattaa ottaa isotkin virrat tästä syystä.
Minä kytkin lämmityksen niin että se lämmittää heti kun virrat laittaa päälle. Tuosta on se etu että seokset näkee heti koneen käynnistyttyä jos lambdan on antanut lämmetä. Haittana lienee akun kulutus jos unohtaa virrat päälle. En tiedä voiko tuosta olla haittaa itse anturille.
ast wrote:Minä kytkin lämmityksen niin että se lämmittää heti kun virrat laittaa päälle. Tuosta on se etu että seokset näkee heti koneen käynnistyttyä jos lambdan on antanut lämmetä. Haittana lienee akun kulutus jos unohtaa virrat päälle. En tiedä voiko tuosta olla haittaa itse anturille.
Tuskin se lambda siitä suuttuu, normaali tilanteessahan se saa kylpeä 500 asteisessa pakokaasussa jatkuvasti.
Lambadahan taisi toimia lämpötila-alueella 400-800 astetta. Lutu tiskissä pakosarjan kaasut saavuttavat 900-1000 astetta, riippuen viritysasteesta. Tuossa tonnissa alkaa jo kyllä vakiokone mielestäni porsimaan.