Heico wrote:...jos minimum discharge periodin muuttas tuosta 0,2ms--->1,6ms, jospa se auttas ongelmaan
Jos/kun moottorisi suurin käyntikierrosnopeus ei ole niin suuri, että latausaika + minimi purkausaika alkaisi lähestymään koko kampikierroksen aikaa - ei mimipurkausajalla ole merkitystä - saati, että tällä olisi merkitystä ohjaimen resetointiin ollenkaan.
Katoavatko sähköt 'oikeasti' vaiko sytytyksen aiheuttamat häiriöt siellä indusoituvat ja aiheuttavat resetin. MS1 V2.2 on suojauksiltaan puutteellinen - suorastaan teknisesti ala-arvoinen. Kokeile lisätä muuntajan jännitesyöttöön häiriönpoisto kondensaattori (decoupling condensator). Haulla löytynee lisätietoa.
Minimi purkausaika, hukkakipinämuuntaja, 4-syl. 4-tahtimoottori.
esim.
6000 1/min koko kampikierros 10 ms aikaa - Jos latausaika on 3.2 ms, jää purkausajaksi 6.8 ms.
Vastaavasti
10000 1/min -> 6 ms - Jos latausaika on 3.2 ms, jää purkausajaksi vielä 2.8 ms. Siis minimi purkausaika ei tule vastaan ts. latausaika ('kipinän teho') alkaa lyhenemään vasta päälle kymppitonnin.