Megatune extra hukkakipinällä

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
Tikkar
Megasquirt aloittelija
Posts: 14
Joined: Wed Jul 11, 2012 20:21

Megatune extra hukkakipinällä

Post by Tikkar »

MS1 2.2 Extra.
Kertokaapas miten mun pitää laittaa asetukset megatuneen, että saan sytyn kohdalleen.
Puola on protopartsin hukkakipinä ja omalla vr anturilla + muuntimella.
hammastus on 60-2 ja ykk on 114".
Ja kyseessa pösön xu10j4r.
:roll:
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Post by JaniM »

Onko puola omilla päätteillä vai ulkoisella moduulilla vai sytkäkivillä?
Eikö tullut ohjeita toimittajan suunnalta?

http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... _Index.htm

Tuolla liki kaikki ohjeet asetuksille.
www.AutoTune.fi

MegaSquirt moottoriohjainjärjestelmät ja oheistarvikkeet
Tikkar
Megasquirt aloittelija
Posts: 14
Joined: Wed Jul 11, 2012 20:21

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Post by Tikkar »

sytkäkivillä.
Lähinnä en ole ymmärtänyt kuinka tuo ennakko säädetään kohdalleen...
Tikkar
Megasquirt aloittelija
Posts: 14
Joined: Wed Jul 11, 2012 20:21

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Post by Tikkar »

JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Post by JaniM »

www.AutoTune.fi

MegaSquirt moottoriohjainjärjestelmät ja oheistarvikkeet
Tikkar
Megasquirt aloittelija
Posts: 14
Joined: Wed Jul 11, 2012 20:21

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Post by Tikkar »

eli???

Base teeth:60
Missing teeth: -2
Trig pos A: 10
Trig return pos A: 18
Trig pos B: 40
Trig return pos B: 48
Tikkar
Megasquirt aloittelija
Posts: 14
Joined: Wed Jul 11, 2012 20:21

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Post by Tikkar »

jos taas alkais ruuvailla pienen tauon jälkeen.
Eli apua tarvittais.
Edelleenkään en saa romua käymään!
Tikkar
Megasquirt aloittelija
Posts: 14
Joined: Wed Jul 11, 2012 20:21

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Post by Tikkar »

:roll:
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Post by ArttuH »

:roll:

Mulla on kristallipallo vähän sumea tällä hetkellä. Mitä ongelmaa nyt on? Tuleeko kierroslukua startatessa, tuleeko kipinää, tuleeko bensaa?
Arttu
GSX1100 -85
Tikkar
Megasquirt aloittelija
Posts: 14
Joined: Wed Jul 11, 2012 20:21

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Post by Tikkar »

kierrosluku tulee. kipinä tulee, bensaa tulee ehkä liikaakin.. kastelee tulppia.
tuntuu että sytty ois ihan metässä?
Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Post by Benkku »

Anturiennakon/asetusten oikeellisuutta ei voi tarkastaa ajoituslampulla, eikä polttoaineen annostelua vähentää**?

**tai lisätä, liian laiha seos on syttymiskelvoton, jolloin kastelee myös tulppia.
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Post by ArttuH »

Sytkänohjauksen kanssa ihan ensimmäinen toimenpide ennen varsinaisia käynnistely-yrityksiä on tarkistaa ajoituslampun kanssa, että ajoitus on edes suunnilleen kohdallaan. Tässä vaiheessa ei tarvitse välittää mistään asteen heitoista eikä välttämättä vielä kymmenenkään. Mutta jos sytkä on useamman kymmentä astetta poskellaan, niin aika turha siinä on yrittää käynnistellä. Sytkän kanssa on aika monta paikkaa, jossa saa helposti aikaiseksi tuollaisia kymmenien asteiden heittoja vaikka kuinka olisi laskeskelevinaan anturin paikan, triggerihampaat, trigger anglet ja kaiken muun kohdilleen. Eli aina pitäisi tarkistaa ja jos ei ole kohdallaan, niin korjata asetukset niin että on. Sitten voi siirtyä käynnistelemään konetta.

Bensansyötön kanssa säädellään ensimmäiseksi cranking PW:tä. Jos tulpat ei kastu eikä kone lupailekkaan, niin lisää. Sitten jos tulpat kastuu, niin vähemmän. Tietty tarpeeksi pitkään sahaamalla saattaa saada tulpat märiksi liian vähällä bensallakin, mutta harvemmin tuota on itselle tullut vastaan. Ja tulppia kannattaa tarkistella aika tiuhaan noiden starttailuyritysten aikana, ne on aika helppo kastella tai noeta toimimattomiksi. Ja on aika typerä tunne kun älyää käyneensä asetukset läpi laidasta laitaan ja starttailleensa pari akkua ja yhden starttimoottorin loppuun pelkästään pimeiden tulppien takia :wink:
Arttu
GSX1100 -85
Tikkar
Megasquirt aloittelija
Posts: 14
Joined: Wed Jul 11, 2012 20:21

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Post by Tikkar »

Tulipa kokeiltua ajostuslampun kans ja tais syy selvitä...
Ei tuu kipinä kuin kerran starttauksen alus ja sen jälkeen on pimeää.
Eli oisko puolan latausajat perseellänsä??
Ja toshan on toi protopartsin puola + sytkäkivet.
Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Post by Benkku »

Puutteellisen latausajan sijasta, todennäköisempi vaihtoehto olisi virheelliset wheel coder asetukset, anturin ja/tai VR-muuntimen kyktentävirhe - tällöin megatune ei näytä startatessa kierroslukua.
Tikkar
Megasquirt aloittelija
Posts: 14
Joined: Wed Jul 11, 2012 20:21

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Post by Tikkar »

kierrosluku näkyy kyllä ihan oikein.
Tikkar
Megasquirt aloittelija
Posts: 14
Joined: Wed Jul 11, 2012 20:21

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Post by Tikkar »

http://s255.photobucket.com/albums/hh155/tikkar/mega/

Mikähän näissä mättää?
Hoksaisko kukaan viisaampi... :shock:
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Post by teg »

Asetukset näyttäisivat olevan kohdillan, joten etsisin vikaa rautapuolelta. Onhan kaikki kytkennät varmasti oikein ja mega modattu oikein? Tarkista kytkennät varmuuden vuoksi vielä 2-3 kertaa.
Tikkar
Megasquirt aloittelija
Posts: 14
Joined: Wed Jul 11, 2012 20:21

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Post by Tikkar »

Täytyy tarkastella liitoksia vielä.
Kierrosluku tosiaan näkyy startatessa ja on jotain luokkaa 190-200rpm.
Eli luulisin VR-anturin ja sen johtojen olevan kunnossa?
zalama
Megasquirt aloittelija
Posts: 10
Joined: Mon Aug 27, 2012 11:24
Location: Pirkanmaa
Contact:

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Post by zalama »

ArttuH wrote:Sytkänohjauksen kanssa ihan ensimmäinen toimenpide ennen varsinaisia käynnistely-yrityksiä on tarkistaa ajoituslampun kanssa, että ajoitus on edes suunnilleen kohdallaan. Tässä vaiheessa ei tarvitse välittää mistään asteen heitoista eikä välttämättä vielä kymmenenkään. Mutta jos sytkä on useamman kymmentä astetta poskellaan, niin aika turha siinä on yrittää käynnistellä. Sytkän kanssa on aika monta paikkaa, jossa saa helposti aikaiseksi tuollaisia kymmenien asteiden heittoja vaikka kuinka olisi laskeskelevinaan anturin paikan, triggerihampaat, trigger anglet ja kaiken muun kohdilleen. Eli aina pitäisi tarkistaa ja jos ei ole kohdallaan, niin korjata asetukset niin että on. Sitten voi siirtyä käynnistelemään konetta.

Bensansyötön kanssa säädellään ensimmäiseksi cranking PW:tä. Jos tulpat ei kastu eikä kone lupailekkaan, niin lisää. Sitten jos tulpat kastuu, niin vähemmän. Tietty tarpeeksi pitkään sahaamalla saattaa saada tulpat märiksi liian vähällä bensallakin, mutta harvemmin tuota on itselle tullut vastaan. Ja tulppia kannattaa tarkistella aika tiuhaan noiden starttailuyritysten aikana, ne on aika helppo kastella tai noeta toimimattomiksi. Ja on aika typerä tunne kun älyää käyneensä asetukset läpi laidasta laitaan ja starttailleensa pari akkua ja yhden starttimoottorin loppuun pelkästään pimeiden tulppien takia :wink:
Joo tulpat voi kyllä pimetä, kannatta tsekkata heti jos alkaa tuntua kummalta. Autojen kanssa on noin käynyt ja nyt juuri motskarin Megasennuksessakin, toisin bensa loppui ja siinä sahatessa ne uudet tulpat jotenkin pimeni.
MegaTurbo Bandit 1200
Tikkar
Megasquirt aloittelija
Posts: 14
Joined: Wed Jul 11, 2012 20:21

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Post by Tikkar »

tulppia on tullut vaihdeltua ei auta, kun ei tule virtaa tulpille kuin kerran starttauksen alussa.
Voiskohan VR anturi olla paskana tai johdot väärinpäin?
Post Reply