MS lancia integraleen
Moderator: Masi_K
MS lancia integraleen
Jees eli jonnin verran olen koittanut ymmärtää systeemiä ja kartoittaa mitä muutoksia tarvitaan.
eli ajatuksena olisi että saisin säilytettyä mahdollisuuden vakio boksin käyttöön hätätilanteessa, koska paljon tulee ajeltua matkaa ja ajatus siitä et vehkeet hyytyy jonnekkin keskelle ei mitään ei häiritsisi niin paljoa jos tietää että toinen boksi paikalleen ja matka jatkuu..
ruiskuhan on tässä suurinpiirtein sama mikä cossu sierroissa. eli weber/magnetimarelli IAW.. joku tuollainen.
no lämpöanturit varmaan toimii..?
kampuran päässä on 4 tappinen pyörä antureineen.. kelpaako sytkään?
jakajassa on kaksi hampainen pyörä jossa tappien väli on 90 astetta.. anturi ilmeisesti induktio tyyppinen.. kelpaako sytkään?
kampuran päässä on myös ilmeisesti joutilas 38 hampainen hihna pyörä.. voisiko siitä saada tehtyäsopivan pyörän vai pitääkö sen olla juuri se
36-1?
kaasuläppä on potikka tyyppinen ja sytkäohjain/puola pakettia ei ehkä voi käyttää vai?
ajatuksia?
harmittavasti toi cossufoorumin tekniikka osio vaatii liittymisen.. siellä olisi varmaan hyvin täsmätietoa tuon ruiskun korvaamisesta..
eli nyt on käsityksenä että tarvitsen pari sytkäohjainta joilla toisella muokataan tuo jakajan induktio anturin signaali oikeanlaiseksi boksille ja toinen sitten ohjaa jotain perus puolaa minkä sitten hankkii. muuten vain orkkis antureita käyttäen?
kommenttia onko ajatus ihan väärä.. mitä muuta voi tarvita?
laajakaista lambdan hankin ja partcon sarja on kolvattu nippuun.. pakolämpö mittarin ajattelin viellä laittaa.
eli ajatuksena olisi että saisin säilytettyä mahdollisuuden vakio boksin käyttöön hätätilanteessa, koska paljon tulee ajeltua matkaa ja ajatus siitä et vehkeet hyytyy jonnekkin keskelle ei mitään ei häiritsisi niin paljoa jos tietää että toinen boksi paikalleen ja matka jatkuu..
ruiskuhan on tässä suurinpiirtein sama mikä cossu sierroissa. eli weber/magnetimarelli IAW.. joku tuollainen.
no lämpöanturit varmaan toimii..?
kampuran päässä on 4 tappinen pyörä antureineen.. kelpaako sytkään?
jakajassa on kaksi hampainen pyörä jossa tappien väli on 90 astetta.. anturi ilmeisesti induktio tyyppinen.. kelpaako sytkään?
kampuran päässä on myös ilmeisesti joutilas 38 hampainen hihna pyörä.. voisiko siitä saada tehtyäsopivan pyörän vai pitääkö sen olla juuri se
36-1?
kaasuläppä on potikka tyyppinen ja sytkäohjain/puola pakettia ei ehkä voi käyttää vai?
ajatuksia?
harmittavasti toi cossufoorumin tekniikka osio vaatii liittymisen.. siellä olisi varmaan hyvin täsmätietoa tuon ruiskun korvaamisesta..
eli nyt on käsityksenä että tarvitsen pari sytkäohjainta joilla toisella muokataan tuo jakajan induktio anturin signaali oikeanlaiseksi boksille ja toinen sitten ohjaa jotain perus puolaa minkä sitten hankkii. muuten vain orkkis antureita käyttäen?
kommenttia onko ajatus ihan väärä.. mitä muuta voi tarvita?
laajakaista lambdan hankin ja partcon sarja on kolvattu nippuun.. pakolämpö mittarin ajattelin viellä laittaa.
Last edited by saki on Wed Aug 10, 2005 16:20, edited 1 time in total.
Nissan Silvia s13 JDM M50 bmw koneella + MS2 + HX40 +e85= 543hv/660nm@1,3bar
Corvette c5 6-Speed
"EX" Mega peli Lancia integrale 16v (Teeveestä tuttu)
Corvette c5 6-Speed
"EX" Mega peli Lancia integrale 16v (Teeveestä tuttu)
Re: MS lancia integraleen
Näyttäisi ikävästi menevän kaikki helposti tarjolla olevat vaihtoehdot pieleen: Jakajasytkälle kävisi kampuralla kaksi tai jakajassa neljä tappia. Wheeldecoderille taas kelpaisi 4-1 (eli 3). Myöskään 38-hampainen pyörä ei sovi, koska (muistaakseni) hammasluvun pitää olla sylinterimäärällä jaolllinen.
Muut vakio-osat todennäköisesti kelpaavat.
Huolellisesti tehtynä MS-järjestelmä on mielestäni riittävän luotettava ilman backuppiboksiakin, omallanikin on vuoden sisään tehty monta 400km etappia.
Muut vakio-osat todennäköisesti kelpaavat.
Huolellisesti tehtynä MS-järjestelmä on mielestäni riittävän luotettava ilman backuppiboksiakin, omallanikin on vuoden sisään tehty monta 400km etappia.
eli olisiko simppelein ja ehkä varmin keino hankkia esim sellainen fordin 36-1 pyörä sekä hall anturi ja laittaa ne kampuran yhteyteen?
tällöin voisi auton kaikki anturit jättää paikalleen vaikka tosiaan toki laitteesta on tarkoitus tehdä täysin luotettava, mutta alkuun saattaa olla pientä hakua.. jolloin muutamalla johdolla ja boksilla tehtävä matkan jatko olisi ainakin ajatuksena kiva..
toisaalta jos tuosta kampuran päässä olevassa 4 tappisesta pyörästä katkoo piikkeja (yks vai kaks?) niin sillakin voisi olla mahdollisuus hoitaa homma? mieluummin silti jätän noi orkkis osat rikkomatta..
tällöin voisi auton kaikki anturit jättää paikalleen vaikka tosiaan toki laitteesta on tarkoitus tehdä täysin luotettava, mutta alkuun saattaa olla pientä hakua.. jolloin muutamalla johdolla ja boksilla tehtävä matkan jatko olisi ainakin ajatuksena kiva..
toisaalta jos tuosta kampuran päässä olevassa 4 tappisesta pyörästä katkoo piikkeja (yks vai kaks?) niin sillakin voisi olla mahdollisuus hoitaa homma? mieluummin silti jätän noi orkkis osat rikkomatta..
Nissan Silvia s13 JDM M50 bmw koneella + MS2 + HX40 +e85= 543hv/660nm@1,3bar
Corvette c5 6-Speed
"EX" Mega peli Lancia integrale 16v (Teeveestä tuttu)
Corvette c5 6-Speed
"EX" Mega peli Lancia integrale 16v (Teeveestä tuttu)
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 103
- Joined: Sat Feb 26, 2005 6:51
- Location: tampere
Re: MS lancia integraleen
no lämpöanturit varmaan toimii..?
harmittavasti toi cossufoorumin tekniikka osio vaatii liittymisen.. siellä olisi varmaan hyvin täsmätietoa tuon ruiskun korvaamisesta..
joo noi anturit varmaanki pelaa...
sen verran voin lohduttaa,et ei tuolla cosaclubin tekniikkaosiossa ole hirveemmin käsitelty cossun boxin korvaamista megaruuttalla ,eli aika vähä sieltä selasta täsmätietoa sieltä saisit tuohon.enemmänkin is:ään ja escortteihin laitosta ja kokoamisesta ja osien hankinnasta ja muusta yleisestä ollut keskustelua
itellä ei tiedossa yhtään megasquirtilla toimivaa cossua,varmaan semmonenkin tai pari suomesta löytyy,mut ei todellakaan cossuissa yleinen ruiskunohjaus.
noita kaupallisia sit kyllä.
harmittavasti toi cossufoorumin tekniikka osio vaatii liittymisen.. siellä olisi varmaan hyvin täsmätietoa tuon ruiskun korvaamisesta..
joo noi anturit varmaanki pelaa...
sen verran voin lohduttaa,et ei tuolla cosaclubin tekniikkaosiossa ole hirveemmin käsitelty cossun boxin korvaamista megaruuttalla ,eli aika vähä sieltä selasta täsmätietoa sieltä saisit tuohon.enemmänkin is:ään ja escortteihin laitosta ja kokoamisesta ja osien hankinnasta ja muusta yleisestä ollut keskustelua

itellä ei tiedossa yhtään megasquirtilla toimivaa cossua,varmaan semmonenkin tai pari suomesta löytyy,mut ei todellakaan cossuissa yleinen ruiskunohjaus.
noita kaupallisia sit kyllä.
IAW boksin tuossa muutama viikko sitten korvasin MS:lla.
Auto oli Fiat ja kone 2,0 16v ilman turboa kylläkin, mutta peruskone taitaa olla melko sama?
Tuohon Fiiuun laitettiin ihan tavallinen jakaja jolta otetaan pyörimistieto MS:lle. Tuohon aiotaan sitten vielä laittaa jakajasytkäkin MS:n ohjaamana kunhan jaksetaan.
Eli tuohon sullekin sopii ihan perus boschilainen jakaja tuon alkuperäisen tilalle.
Auto oli Fiat ja kone 2,0 16v ilman turboa kylläkin, mutta peruskone taitaa olla melko sama?
Tuohon Fiiuun laitettiin ihan tavallinen jakaja jolta otetaan pyörimistieto MS:lle. Tuohon aiotaan sitten vielä laittaa jakajasytkäkin MS:n ohjaamana kunhan jaksetaan.
Eli tuohon sullekin sopii ihan perus boschilainen jakaja tuon alkuperäisen tilalle.
Leikitään kotia ja laitetaan kaasarit kiinni 

juujuu no tossa 16v:ssä ainakin kansi on eri ja tossa mulla jakaja on pakonokan päässä.. en muista/tiedä miten noissa 16v versioissa on. oliko alkup jakaja siinä kanssa tollanen mitä kuvailin aikaisemmin?Jankos wrote:IAW boksin tuossa muutama viikko sitten korvasin MS:lla.
Auto oli Fiat ja kone 2,0 16v ilman turboa kylläkin, mutta peruskone taitaa olla melko sama?
Tuohon Fiiuun laitettiin ihan tavallinen jakaja jolta otetaan pyörimistieto MS:lle. Tuohon aiotaan sitten vielä laittaa jakajasytkäkin MS:n ohjaamana kunhan jaksetaan.
Eli tuohon sullekin sopii ihan perus boschilainen jakaja tuon alkuperäisen tilalle.
mikä tohon olisi mielestäsi järkevin sytkä järjestelmä jos tulevaisuuden tehotavoitteet on yli 300hv:ssa?
itellä nyt mielessä juuri tuo hall anturi sekä 36-1 pyörä kampuralle? ja jakaja käytössä..
miten suorasytkä? ainoa mahis edis? järkevämpi?
Nissan Silvia s13 JDM M50 bmw koneella + MS2 + HX40 +e85= 543hv/660nm@1,3bar
Corvette c5 6-Speed
"EX" Mega peli Lancia integrale 16v (Teeveestä tuttu)
Corvette c5 6-Speed
"EX" Mega peli Lancia integrale 16v (Teeveestä tuttu)
Mulle tuli tämmönen viritelmä Esco Cossuun kun en viitsinyt ostaa sitä Fordin 36-1 siivapyörää kun se maksaa muistaakseni yli 200euroa. Käytän Edistä ja cossun alkuperäistä induktiivi anturia.
pätevän näkönen! onko tossa esco cossussa vakion ajust toi IAW boksi kanssa? jakaja sytkä alunperin? onko toi edis sitte kaikin puolin hyvä systeemi?
suosituksia olisi toaiaan kiva kuulla kannattaako suoraan lähteä esim juuri EDIS osia ettimään vai tyytyä tuohon jakajasytkään? onko siinä jotain heikkouksia käytännössä?
mielellään kokoisi suoraan sellaisen laitteiston että sillä onnistuu säädöt ja laite on luotettava.
suosituksia olisi toaiaan kiva kuulla kannattaako suoraan lähteä esim juuri EDIS osia ettimään vai tyytyä tuohon jakajasytkään? onko siinä jotain heikkouksia käytännössä?
mielellään kokoisi suoraan sellaisen laitteiston että sillä onnistuu säädöt ja laite on luotettava.
Nissan Silvia s13 JDM M50 bmw koneella + MS2 + HX40 +e85= 543hv/660nm@1,3bar
Corvette c5 6-Speed
"EX" Mega peli Lancia integrale 16v (Teeveestä tuttu)
Corvette c5 6-Speed
"EX" Mega peli Lancia integrale 16v (Teeveestä tuttu)
Mulla on vanhemman mallin Escortti jossa on Weber marellin P8 ja jakaja. Mulla on nyt Tatech autossa, mutta samalla tavalla sen asennus toimii kuin Megasquirtinkin. Edis on ihan toimiva systeemi, ainut mikä sen kanssa on etten ole varma pystyykö sillä käyttämään paukkua, muttei se minua haittaa...ainakaan vielä. Edis on siitä parempi että se jaksaa antaa paremmin kipinää tuplapuolan ansiosta ja siinä on vähemmän liikkuvia (kuluvia, likaantuvia, jne.) osia kuin tuossa vanhassa jakaja sytkässä. Voithan sä tehdä sen aluksi sillä jakajalla ja jos se ei toimi niinkuin haluat niin sitten vaihdat vaikka Edikseen. Kyllä se alkuperäinen sytkäkin on ihan toimiva silloin kun kaikki osat on vaan kondiksessa ja ainakin cossuissa se toimii kohtalaisen hyvin vielä +400hv tehoilla. Mulla oli omassa koneessa aikaisemmin ~300hv ja hyvin se toimi tolla alkuperäsellä jakaja sytkällä.saki wrote:pätevän näkönen! onko tossa esco cossussa vakion ajust toi IAW boksi kanssa? jakaja sytkä alunperin? onko toi edis sitte kaikin puolin hyvä systeemi?
suosituksia olisi toaiaan kiva kuulla kannattaako suoraan lähteä esim juuri EDIS osia ettimään vai tyytyä tuohon jakajasytkään? onko siinä jotain heikkouksia käytännössä?
mielellään kokoisi suoraan sellaisen laitteiston että sillä onnistuu säädöt ja laite on luotettava.
Joo meni muutama päivä poissa koneen äärestä.saki wrote:juujuu no tossa 16v:ssä ainakin kansi on eri ja tossa mulla jakaja on pakonokan päässä.. en muista/tiedä miten noissa 16v versioissa on. oliko alkup jakaja siinä kanssa tollanen mitä kuvailin aikaisemmin?Jankos wrote:IAW boksin tuossa muutama viikko sitten korvasin MS:lla.
Auto oli Fiat ja kone 2,0 16v ilman turboa kylläkin, mutta peruskone taitaa olla melko sama?
Tuohon Fiiuun laitettiin ihan tavallinen jakaja jolta otetaan pyörimistieto MS:lle. Tuohon aiotaan sitten vielä laittaa jakajasytkäkin MS:n ohjaamana kunhan jaksetaan.
Eli tuohon sullekin sopii ihan perus boschilainen jakaja tuon alkuperäisen tilalle.
mikä tohon olisi mielestäsi järkevin sytkä järjestelmä jos tulevaisuuden tehotavoitteet on yli 300hv:ssa?
itellä nyt mielessä juuri tuo hall anturi sekä 36-1 pyörä kampuralle? ja jakaja käytössä..
miten suorasytkä? ainoa mahis edis? järkevämpi?
Jakaja on tuossa myös pakonokan päässä ja jakaja mikä siihen isutettiin oli fiiun 1.6tc koneesta eli on varmaan ihan sama kaikissa.
Ite lähtisin tekemään tuon jakajan pohjalta eteenpäin, koska silloin pääsisi helpommalla ja jos myöhemmin haluja tulee muuttaa niin toimivasta ratkaisusta muokkaaminen on aina helpompaa kuin rakentaa kaikki uusiksi.
Sitä en ole vielä tutkinut minkä tyyppinen se jakaja on että saako sen suoraan muutettua vai vaatiko jotakin erikoiskytkentöjä. Eli onko se hall tyyppinen vai induktiivinen. Hall anturin kanssa sytkän lisääminen megasquirttiin oli niin helppo ettei itekään meinannut uskoa.
Onko muuten tarvetta IAW:n liittimen pinout:lle?

Leikitään kotia ja laitetaan kaasarit kiinni 

jees eli tollasen tc koneen jakaja missä on boschin ruisku? siellä on valmiiksi oikea määrä tappeja ja hall anturi kyljessä valmiina? vai ymmärsinkö väärin?
ja joo toi kuulostaisi helpolta ratkaisulta silloin.
ja kiitoksia vaan mut löysin jostain integralen korjaus manuaalin ja siinä oli toi pinnijärjestys ihan hyvin!
ja joo toi kuulostaisi helpolta ratkaisulta silloin.
ja kiitoksia vaan mut löysin jostain integralen korjaus manuaalin ja siinä oli toi pinnijärjestys ihan hyvin!
Nissan Silvia s13 JDM M50 bmw koneella + MS2 + HX40 +e85= 543hv/660nm@1,3bar
Corvette c5 6-Speed
"EX" Mega peli Lancia integrale 16v (Teeveestä tuttu)
Corvette c5 6-Speed
"EX" Mega peli Lancia integrale 16v (Teeveestä tuttu)
Siinä Fiatin 1.6TC:ssä, joka mulla joskus oli, Marellin Digiplex-sytkässä ei ollut jakajassa mitään matalajänniteosia. 1.3-1.5 OHC:ssä (Ritmo, Regata) taas muistaakseni on Motonetin luettelon mukaan induktiivinen anturi. Voihan noita olla vielä muitakin.
Eräs sprintti-Ritmoa rakennellut oli vaihtanut 2.0TC:n Digiplexin tilalle Saabin jakajasytkän; Mikäli ko. Boschin jakaja menee ilman muutoksia TC:n kanteen, niin siinähän olisi melkolailla tienpäällä vaihdettavissa oleva ratkaisu.
Eräs sprintti-Ritmoa rakennellut oli vaihtanut 2.0TC:n Digiplexin tilalle Saabin jakajasytkän; Mikäli ko. Boschin jakaja menee ilman muutoksia TC:n kanteen, niin siinähän olisi melkolailla tienpäällä vaihdettavissa oleva ratkaisu.