Triggeripyörässä vikaa?
Moderator: Masi_K
Triggeripyörässä vikaa?
Itsetehty 36-1 triggeripyörä ei anna kiertää enempää kuin 3000rpm. Kokeiltu LM1815-piirillä ja Megasquirt 3:sen omalla piirillä. Scooppikuvasta näkyy, että hukkaa puuttuvan hampaan jälkeisen hampaan. Myös tooth loggerista näkee että ensimmäisen hampaan pulssin kesto laskee ja häviää lopulta. Mitenköhän triggeripyörää lähtisi muuttamaan, että signaaliin tulisi jotain tolkkua?
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: Triggeripyörässä vikaa?
Oletko kokeillut eri ilmavälillä kans?
Piuhojen kääntö anturista?
Millaset mitat trikkerissä ja anturilla?
Asetukset varmaan oikein.
Piuhojen kääntö anturista?
Millaset mitat trikkerissä ja anturilla?
Asetukset varmaan oikein.
Re: Triggeripyörässä vikaa?
Hammasvälin syvyys, puuttuvien hampaiden kohdalta vaikuttaisi väärältä, jos ilmaväli anturin datalehden alueella. Tarkemmin katsottuna, sinikäyräkin kyllä omituinen, onko linjassa mittauksen ajan ollut jotain suodatusta? Hammasväli liian pieni ainakin, jos ei suodatusta ole.
Re: Triggeripyörässä vikaa?
Triggeripyörä on halkaisijaltaan noin 200mm ja hammas on noin 6mm pitkä, samoin ilmaväli. Hampaan syvyys on noin 6mm myös puuttuvan hampaan kohdalta.
VR-anturi on Motonetin tarvikeantureita 10-9135, enkä ole löytänyt siihen vastaavaa datalehtistä. Triggeripyörä on sovellettu myytävistä olevista pyöristä, tosin huonolla menestyksellä.
Pitää kokeilla täyttää puuttuvan hampaan pohjaa, jos tasoittaisi aaltojen huippuja...
VR-anturi on Motonetin tarvikeantureita 10-9135, enkä ole löytänyt siihen vastaavaa datalehtistä. Triggeripyörä on sovellettu myytävistä olevista pyöristä, tosin huonolla menestyksellä.
Pitää kokeilla täyttää puuttuvan hampaan pohjaa, jos tasoittaisi aaltojen huippuja...
Re: Triggeripyörässä vikaa?
Ok, kahden hampaan ilmaväli on taatusti riittävän syvä. Antamiesi tietojen perusteella vaikuttaa siltä, ettei hammasväli ole tarpeeksi suuri. Puuttuvien hampaiden kohdalla vastaavasti 'hampaan pohja' on liian syvällä.
Pienihampainenkin toimii, kun tietää mitä tekee (oikea hammasvälille jne. sopiva anturi) - mikä tietty olisi aina suotavaa.
Halkaisija <160 mm, 60-2. Bosch VR-anturille.
http://s241.photobucket.com/albums/ff27 ... yr171g.jpg
Pienihampainenkin toimii, kun tietää mitä tekee (oikea hammasvälille jne. sopiva anturi) - mikä tietty olisi aina suotavaa.
Halkaisija <160 mm, 60-2. Bosch VR-anturille.
http://s241.photobucket.com/albums/ff27 ... yr171g.jpg
Re: Triggeripyörässä vikaa?
Näytti olevan 10-9135 YKK-anturi Alfa. Käytetään yleenssä yhden tai muutaman YKK hampaan spekseissä.Puggas wrote:Triggeripyörä on halkaisijaltaan noin 200mm ja hammas on noin 6mm pitkä, samoin ilmaväli. Hampaan syvyys on noin 6mm myös puuttuvan hampaan kohdalta.
VR-anturi on Motonetin tarvikeantureita 10-9135, enkä ole löytänyt siihen vastaavaa datalehtistä. Triggeripyörä on sovellettu myytävistä olevista pyöristä, tosin huonolla menestyksellä.
Pitää kokeilla täyttää puuttuvan hampaan pohjaa, jos tasoittaisi aaltojen huippuja...
36-1 kiekko visiin jo liikaa tälle anturille. Jos et saa pelaa kyseistä anturia, kokeile tätä, osat saa nopeasti ja kätevästi.
http://www.autotune.fi/tuote/338/vranturi-tarvike-bmw
tarvike anturi mutta pitäisi toimia. Joku Bosch tai ND olisi tietenkin paras ratkaisu.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: Triggeripyörässä vikaa?
Tuo bmw toimii ja samaten fordin malli.
BMW tarttee olla liki kiinni ja fordi taas kauempana.
BMW tarttee olla liki kiinni ja fordi taas kauempana.
Re: Triggeripyörässä vikaa?
Mä lyhentäisin hammasta, vaikka 5mm ja väli 7mm. Silloin se olisi noin 60%/40% suhteella joka yleensä toimii vr-antureiden kanssa. Boschin nyt jo varsin vanhaan 60-2 triggerikiekon speksiin kuuluu se että puuttuvien hampaiden kohta ei ole ihan niin syvä kuin muiden hampaiden väleissä, suosittelevat noin puolta väliä, juuri kuvatun kaltaisen ongelman välttämiseksi.Puggas wrote:...hammas on noin 6mm pitkä, samoin ilmaväli.
Myös antureissa on eroa, joku anturi on herkkä tälle, joku ei. Ja etukäteen ei kylläkään tiedä eli kokeilemiseksi menee. Itsellä hyviä kokemuksia Motonetin Opeliin (2,0L 16V, esim. Kadett GSI) tarkoitetusta vr-anturista jossa on pyöreä metalliosa näkyvissä anturin lukevassa päässä. Samaa laatua/valmistuserää kuin mitä myyvät nykyään paikallisessa Opel-kaupassa varaosana.
PQ
Re: Triggeripyörässä vikaa?
Vanha on aihe, mutta toi käppyrä on mitattu vissiin käyvästä autosta. Kokeile miltä se näyttää startatessa ilman, että anturin perässä on yhtään mitään muuta kuin skooppi. Ja skooppi DC-asentoon, niin skooppi itsessään ei vääristä tulosta. Sikäli mikäli ongelma nyt ei vielä ole ratkennut.