Moottorina mazdan 626 2.2 alakerta ja mazdan 929 8v ruisku kansi, männät on jyrsitty 626:sen männistä.
Suuttimet mazdan omat oisko jatain 180-220cc suuttimet
sytkä vakio.
Megasquirt 1 v 2.2
Tänään sai ensikertaa savut koneesta (kone testipenkissä) pyörii tyhjäkäyntiä kun ei tulppaa ohjaustehostimen lähtöä imusarjasta jos tulppaa niin sammuu kain seinään, mappi näyttää kokoajan 80-90kPa
logia opetelen ottamaan ja muutenkin menee opetellessa... Kierroksia ei ota ollenkaan sammuu het kun koskee kaasuläppään...
sit eikun läräämään megamanuaalia lisää ja säätämään mikäli aika antaa periksi
Tuli käytyä pikaseen leipomassa säätöjä megaan, nyt pyörii tyhjäkäyntiä ilman imuvuotoja laajakaista lambda kait se on hommattava olis varmaan helpompi säätää nyt näyttää olevan laihalla mittarin mukaan tuolla kapeekaistaisella silti tuntuu tuo 1.5l mehukatti pullo tyhjenevän suht nopsaan ...
Siinä se aika kuluu ku asetuksia ettii. Mazdago:lta seurannu projektia alusta asti. Tee samantien säädöt turbon kans niin ei tarvi moneen kertaan ettiä.
ei oo vielä turbosarja valmis ja imusarjakin vaiheessa tään testin tarkoitus on vaan opetella tuota megaa ja tarkistaa että kaikki tekninen puoli on kunnossa...
Teknistä vikaa oli senverta että 2.2l ja 2.0l jakohihnan suojuksessa on 0 merkki erikohdassa, yritin epätoivoisesti pistää käyntiin n+20 ennakoilla samalla oli menny jako vituralleen 3 hammasta ihme ettei toiminut.......
Lambda on kans rikki näyttää kokoajan laihaa, huomenna delekoimassa uus, jospa se siitä
Torstaina alkas sit vanhan tekniikan pois ottaminen ja uuden paikalleen laskeminen, työt haittaa aikapaljon harrastuksia ja viikonloppu on työntäyteinen.. eli torstaina ja maanantaina olis 4h aikaa laittaa..
Dodii nyt on mega kiinni ja testisavut otettu, hirveesti tulee resettejä ja hukkaa kipinää.
Välillä menee mega niin sekaisin et piti buuti jumperin kanssa pistää koodi uudelleen, tietokone rumppaa online/ofline väliä ja moottori pyörii muutamasta sekunnista puoleen minuttiin.. nuita resettejä ei ollu testipenkissä ollenakaan ja ne tulikin sen prossun polttamisen yhteydessä... jospa tilais tuon ms1 v3.0:n jakokeilis sillä
Minkälainen/kuntoinen ja missä on Megan päävirtarele, ettei olisi syyllinen siellä..? Kaverin ruiskuHarrikasta kummallisenmystistä vikaa pitkään etsittiin, hukkasi kierroslukutiedon tietyillä kierroksilla, ja resettiä tuli aina vedossa ja vika oli ko. releessä.
Joko siinä kun se otti lokasuojaan ja siitä tärinästä pätki sähköjä, vanhuuttaan huono kontakti kärjissä, tai sitten nuo yhdessä, mutta vaihdettuamme releen uuteen ja muutettuamme paikkaa siten ettei se päässyt enää osumaan metallia vasten, oireet poistuivat täysin...
Älä tee sitä tänään minkä voit huomenna teettää jollain muulla..!
Releitä vaihtelin päikseen Päävirta/bensapumppu/flekti ei vaikutusta, mie luulen et tuo mega oti damagee silloin kun poltin siitä prossun... ennen sitä ei ollu mitään ongelmia samalla kokoonpanolla testienkissä....
piraxx wrote:Releitä vaihtelin päikseen Päävirta/bensapumppu/flekti ei vaikutusta, mie luulen et tuo mega oti damagee silloin kun poltin siitä prossun... ennen sitä ei ollu mitään ongelmia samalla kokoonpanolla testienkissä....
Joskus aikoinaan, vääränlainen releen kytkentä sekoitti meikäläisen MS 1 prossun. Tosin sekoilu alkoi pikkuhiljaa, kävi kokoajan huonommin, jonka jälkeen auto ei lähtenyt käyntiin. Ei siinä muu auttanut kun käydä kytkennät läpi vielä kerran ja ajaa koodi uusiksi prossuun.
Käynti häiriöt hävis kun laittoi mazdan omat suuttimet paikalleen, het hörähti käyntiin ja nätisti kävi..... Läppäri kyllä simahti kesken pelin niin ei saanu ollenkaa säädettyä, mutta kaikesta huolimatta siirsin auton ajamalla n30km omaan talliin.... seossuhde näytti matkassa 15-17 väliin eli laihalla kävi..........
Nyt läppäriä kuivattelemaan ja ihmettelemään et mikä nuissa 440 suuttimissa on niin erikoista et niillä ei toimi.....
Nyt pitäis sit jostain hommata denson isommat suuttimet...
Testi lenkkiä ajettu ja pikkuhiljaa alkaa VE kartta muotoutua, itesteen ku ajelee ja säätää niin on pikkasen hidasta..... Onko muuten normaalia että kun kiihdytysrikastus on pois päältä niin kaasua painaessa nykäsee niin et meinaa paikat hampaista tippua?
Huomenna lisää benssaa tankkiin ja lisää testiajoa..
Kohta alkaa olemaan kartta kohdallaan ajoalueella, taitaa vaan olla kannentiiviste palanu kun pukkaa painetta syyläriin Muutaman kerran kävi lämpimänä testipenkissä kun oli flektin johdot päässy irtoomaan... kannentiiviste vaihtoo odotellessa...
Jostain syystä logissa näkyy kierroslukupiikkejä, isoin oli 22020 kierrost ja loput tuommosta 8000-9000
Nyt on evo7:n 560cc suuttimet paikallaan ja toimii paaaaljon paremmin kuin mazdan omilla suuttimilla, senverta huomasin et jos on sytkälähdön johdot samassa johtonipussa kuin HAL anturin johto niin boxi alkaa resetoimaan tyhjäkäynnillä-> uudet johdot omaan nippuunsa sytkälle kuhan pakkaset laantuu ja/tai pääsee lämpimään talliin.
Kansi"pahvi" tarpeet tuli hommattua, nyt vaan paljon vinkua, poraa, viilaa ja hehkutus
Muuten toimii suht hyvin,mutta kierroslikupiikkejä on 3900 ja 4400 välissä. Piikit hyppää tuonne 9000-12000 väliin, muilla kierroksilla ei vastaavaa tapahdu.
Pitäneenkö tehdä HAL anturin jalka vahvemmasta tavarasta, nykyinen on jotain 3mm paksuista latakasta tehtyä..
itellä olis kans 8v 626 mazdan koneen herättely megasquirtin kanssa tulossa tässä keväällä, kunhan saan muun auton siihen malliin et pääsee starttailemaan itte meinasin pärjätä niillä mazdan vakiosuuttimilla ainakin alkuun.. tosin pensanpainetta meinasi nostaa baarilla
piraxx wrote:Muuten toimii suht hyvin,mutta kierroslikupiikkejä on 3900 ja 4400 välissä. Piikit hyppää tuonne 9000-12000 väliin, muilla kierroksilla ei vastaavaa tapahdu.
Pitäneenkö tehdä HAL anturin jalka vahvemmasta tavarasta, nykyinen on jotain 3mm paksuista latakasta tehtyä..
piraxx wrote:Muuten toimii suht hyvin,mutta kierroslikupiikkejä on 3900 ja 4400 välissä. Piikit hyppää tuonne 9000-12000 väliin, muilla kierroksilla ei vastaavaa tapahdu.
Pitäneenkö tehdä HAL anturin jalka vahvemmasta tavarasta, nykyinen on jotain 3mm paksuista latakasta tehtyä..
sbc350 wrote:itellä olis kans 8v 626 mazdan koneen herättely megasquirtin kanssa tulossa tässä keväällä, kunhan saan muun auton siihen malliin et pääsee starttailemaan itte meinasin pärjätä niillä mazdan vakiosuuttimilla ainakin alkuun.. tosin pensanpainetta meinasi nostaa baarilla
Mazdan omat suutimet on 230cc tuottoiset niin aika pitkälle ne riittää jos nostaa baarilla pensanpaineita, jos rupee ahtamaan niin sit loppuu kyllä tuotto....
edit. jostain syystä kun tallentaa koneelle tuon mazda929.msq tiedoston niin se muuttaa sen päätten ihan joksikin muuksi, se pitää sit käsin muuttaa .msq päätteiseksi..
Ahdin paikallaan mutta ongelmia tul samalla tai pikkasen ennen, sytkä ei toimi niinkuin pitäs pyörii välillä kolmella tai melkein kokoajan ja ahtimen laiton jälkeen olko pätkimään kiihdyttäessä ihan sikana.
huomenna sytkän johdot uusiksi ja tiistaina tulpat ja tulpanjohdot.
ahtoja oli tullessa 0,6 mitänyt nykimiseltä pysty läppäriä lukemaan
HEH Suuttimessa oli roska, pissi kuin pien poika roska poistettu paineilmalla ja tyhjäkäyntiä pyöri nätisti neljällä. Testi ajo jäi kun tuli juotua muutama säätö olut :/