Mazda 929 ht -80

Käyttäjien onnistuneita Megasquirt asennuksia

Moderator: Masi_K

piraxx
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 131
Joined: Sat May 24, 2008 12:36
Location: Oravikoski

Mazda 929 ht -80

Post by piraxx »

Jeps eli

Moottorina mazdan 626 2.2 alakerta ja mazdan 929 8v ruisku kansi, männät on jyrsitty 626:sen männistä.

Suuttimet mazdan omat oisko jatain 180-220cc suuttimet

sytkä vakio.
Megasquirt 1 v 2.2

Tänään sai ensikertaa savut koneesta (kone testipenkissä) pyörii tyhjäkäyntiä kun ei tulppaa ohjaustehostimen lähtöä imusarjasta :( jos tulppaa niin sammuu kain seinään, mappi näyttää kokoajan 80-90kPa

logia opetelen ottamaan ja muutenkin menee opetellessa... Kierroksia ei ota ollenkaan sammuu het kun koskee kaasuläppään...

sit eikun läräämään megamanuaalia lisää ja säätämään mikäli aika antaa periksi

-pete
piraxx
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 131
Joined: Sat May 24, 2008 12:36
Location: Oravikoski

Post by piraxx »

Tuli käytyä pikaseen leipomassa säätöjä megaan, nyt pyörii tyhjäkäyntiä ilman imuvuotoja laajakaista lambda kait se on hommattava olis varmaan helpompi säätää nyt näyttää olevan laihalla mittarin mukaan tuolla kapeekaistaisella silti tuntuu tuo 1.5l mehukatti pullo tyhjenevän suht nopsaan ...


-pete
Harri_82
Megasquirttaaja
Posts: 86
Joined: Sun Oct 07, 2007 11:30
Location: Oulu/Övertorneå

Post by Harri_82 »

Siinä se aika kuluu ku asetuksia ettii. Mazdago:lta seurannu projektia alusta asti. Tee samantien säädöt turbon kans niin ei tarvi moneen kertaan ettiä.
piraxx
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 131
Joined: Sat May 24, 2008 12:36
Location: Oravikoski

Post by piraxx »

ei oo vielä turbosarja valmis ja imusarjakin vaiheessa :) tään testin tarkoitus on vaan opetella tuota megaa ja tarkistaa että kaikki tekninen puoli on kunnossa...

Teknistä vikaa oli senverta että 2.2l ja 2.0l jakohihnan suojuksessa on 0 merkki erikohdassa, yritin epätoivoisesti pistää käyntiin n+20 ennakoilla :( samalla oli menny jako vituralleen 3 hammasta :) ihme ettei toiminut.......

Lambda on kans rikki näyttää kokoajan laihaa, huomenna delekoimassa uus, jospa se siitä

-pete
piraxx
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 131
Joined: Sat May 24, 2008 12:36
Location: Oravikoski

Post by piraxx »

Torstaina alkas sit vanhan tekniikan pois ottaminen ja uuden paikalleen laskeminen, työt haittaa aikapaljon harrastuksia ja viikonloppu on työntäyteinen.. eli torstaina ja maanantaina olis 4h aikaa laittaa..

-pete
piraxx
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 131
Joined: Sat May 24, 2008 12:36
Location: Oravikoski

Post by piraxx »

Dodii nyt on mega kiinni ja testisavut otettu, hirveesti tulee resettejä ja hukkaa kipinää.
Välillä menee mega niin sekaisin et piti buuti jumperin kanssa pistää koodi uudelleen, tietokone rumppaa online/ofline väliä ja moottori pyörii muutamasta sekunnista puoleen minuttiin.. nuita resettejä ei ollu testipenkissä ollenakaan ja ne tulikin sen prossun polttamisen yhteydessä... jospa tilais tuon ms1 v3.0:n jakokeilis sillä


-pete
Jasu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 281
Joined: Tue Sep 04, 2007 16:28
Location: Korpilahti
Contact:

Post by Jasu »

Minkälainen/kuntoinen ja missä on Megan päävirtarele, ettei olisi syyllinen siellä..? Kaverin ruiskuHarrikasta kummallisenmystistä vikaa pitkään etsittiin, hukkasi kierroslukutiedon tietyillä kierroksilla, ja resettiä tuli aina vedossa ja vika oli ko. releessä.

Joko siinä kun se otti lokasuojaan ja siitä tärinästä pätki sähköjä, vanhuuttaan huono kontakti kärjissä, tai sitten nuo yhdessä, mutta vaihdettuamme releen uuteen ja muutettuamme paikkaa siten ettei se päässyt enää osumaan metallia vasten, oireet poistuivat täysin...
Älä tee sitä tänään minkä voit huomenna teettää jollain muulla..!
piraxx
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 131
Joined: Sat May 24, 2008 12:36
Location: Oravikoski

Post by piraxx »

Releitä vaihtelin päikseen Päävirta/bensapumppu/flekti ei vaikutusta, mie luulen et tuo mega oti damagee silloin kun poltin siitä prossun... ennen sitä ei ollu mitään ongelmia samalla kokoonpanolla testienkissä....
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Post by kamski »

piraxx wrote:Releitä vaihtelin päikseen Päävirta/bensapumppu/flekti ei vaikutusta, mie luulen et tuo mega oti damagee silloin kun poltin siitä prossun... ennen sitä ei ollu mitään ongelmia samalla kokoonpanolla testienkissä....
Joskus aikoinaan, vääränlainen releen kytkentä sekoitti meikäläisen MS 1 prossun. Tosin sekoilu alkoi pikkuhiljaa, kävi kokoajan huonommin, jonka jälkeen auto ei lähtenyt käyntiin. Ei siinä muu auttanut kun käydä kytkennät läpi vielä kerran ja ajaa koodi uusiksi prossuun.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
piraxx
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 131
Joined: Sat May 24, 2008 12:36
Location: Oravikoski

Post by piraxx »

Nyt on tilattu MS1 v3.0

Parinviikon sisällä pitäis tulla ja sit pääsee testaamaan oliko vika megassa vai kytkennöissä...
piraxx
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 131
Joined: Sat May 24, 2008 12:36
Location: Oravikoski

Post by piraxx »

Jaaha on tainnu unohtua hallin virtajohosta tuo 10R vastus.....

tarkistus kun käy maaseudulla seuraavan kerran
piraxx
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 131
Joined: Sat May 24, 2008 12:36
Location: Oravikoski

Post by piraxx »

Käynti häiriöt hävis kun laittoi mazdan omat suuttimet paikalleen, het hörähti käyntiin ja nätisti kävi..... Läppäri kyllä simahti kesken pelin niin ei saanu ollenkaa säädettyä, mutta kaikesta huolimatta siirsin auton ajamalla n30km omaan talliin.... seossuhde näytti matkassa 15-17 väliin eli laihalla kävi..........

Nyt läppäriä kuivattelemaan ja ihmettelemään et mikä nuissa 440 suuttimissa on niin erikoista et niillä ei toimi.....

Nyt pitäis sit jostain hommata denson isommat suuttimet...

-pete
piraxx
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 131
Joined: Sat May 24, 2008 12:36
Location: Oravikoski

Post by piraxx »

Testi lenkkiä ajettu ja pikkuhiljaa alkaa VE kartta muotoutua, itesteen ku ajelee ja säätää niin on pikkasen hidasta..... Onko muuten normaalia että kun kiihdytysrikastus on pois päältä niin kaasua painaessa nykäsee niin et meinaa paikat hampaista tippua?

Huomenna lisää benssaa tankkiin ja lisää testiajoa..



-pete
piraxx
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 131
Joined: Sat May 24, 2008 12:36
Location: Oravikoski

Post by piraxx »

Kohta alkaa olemaan kartta kohdallaan ajoalueella, taitaa vaan olla kannentiiviste palanu kun pukkaa painetta syyläriin :( Muutaman kerran kävi lämpimänä testipenkissä kun oli flektin johdot päässy irtoomaan... kannentiiviste vaihtoo odotellessa...

Jostain syystä logissa näkyy kierroslukupiikkejä, isoin oli 22020 kierrost ja loput tuommosta 8000-9000
piraxx
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 131
Joined: Sat May 24, 2008 12:36
Location: Oravikoski

Post by piraxx »

Ensiviikolla testataan sitten evo3:sen suuttimia, jospa ne toimisivat paremmin....

Kiitos Jannen..
piraxx
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 131
Joined: Sat May 24, 2008 12:36
Location: Oravikoski

Post by piraxx »

Nyt on evo7:n 560cc suuttimet paikallaan ja toimii paaaaljon paremmin kuin mazdan omilla suuttimilla, senverta huomasin et jos on sytkälähdön johdot samassa johtonipussa kuin HAL anturin johto niin boxi alkaa resetoimaan tyhjäkäynnillä-> uudet johdot omaan nippuunsa sytkälle kuhan pakkaset laantuu ja/tai pääsee lämpimään talliin.

Kansi"pahvi" tarpeet tuli hommattua, nyt vaan paljon vinkua, poraa, viilaa ja hehkutus :D

Näillä on hyvä jatkaa

-pete
piraxx
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 131
Joined: Sat May 24, 2008 12:36
Location: Oravikoski

Post by piraxx »

Muuten toimii suht hyvin,mutta kierroslikupiikkejä on 3900 ja 4400 välissä. Piikit hyppää tuonne 9000-12000 väliin, muilla kierroksilla ei vastaavaa tapahdu.

Pitäneenkö tehdä HAL anturin jalka vahvemmasta tavarasta, nykyinen on jotain 3mm paksuista latakasta tehtyä..

-pete
sbc350
Megasquirttaaja
Posts: 25
Joined: Sat Jan 24, 2009 0:16
Location: Hollola
Contact:

Post by sbc350 »

itellä olis kans 8v 626 mazdan koneen herättely megasquirtin kanssa tulossa tässä keväällä, kunhan saan muun auton siihen malliin et pääsee starttailemaan 8) itte meinasin pärjätä niillä mazdan vakiosuuttimilla ainakin alkuun.. tosin pensanpainetta meinasi nostaa baarilla
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Post by jake74 »

piraxx wrote:Muuten toimii suht hyvin,mutta kierroslikupiikkejä on 3900 ja 4400 välissä. Piikit hyppää tuonne 9000-12000 väliin, muilla kierroksilla ei vastaavaa tapahdu.

Pitäneenkö tehdä HAL anturin jalka vahvemmasta tavarasta, nykyinen on jotain 3mm paksuista latakasta tehtyä..

-pete
onko singaalijohto häiriösuojattua?
piraxx
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 131
Joined: Sat May 24, 2008 12:36
Location: Oravikoski

Post by piraxx »

jake74 wrote:
piraxx wrote:Muuten toimii suht hyvin,mutta kierroslikupiikkejä on 3900 ja 4400 välissä. Piikit hyppää tuonne 9000-12000 väliin, muilla kierroksilla ei vastaavaa tapahdu.

Pitäneenkö tehdä HAL anturin jalka vahvemmasta tavarasta, nykyinen on jotain 3mm paksuista latakasta tehtyä..

-pete
onko singaalijohto häiriösuojattua?
On ja maadoitettu megan päästä.
piraxx
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 131
Joined: Sat May 24, 2008 12:36
Location: Oravikoski

Post by piraxx »

sbc350 wrote:itellä olis kans 8v 626 mazdan koneen herättely megasquirtin kanssa tulossa tässä keväällä, kunhan saan muun auton siihen malliin et pääsee starttailemaan 8) itte meinasin pärjätä niillä mazdan vakiosuuttimilla ainakin alkuun.. tosin pensanpainetta meinasi nostaa baarilla
Mazdan omat suutimet on 230cc tuottoiset niin aika pitkälle ne riittää jos nostaa baarilla pensanpaineita, jos rupee ahtamaan niin sit loppuu kyllä tuotto....

-pete
piraxx
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 131
Joined: Sat May 24, 2008 12:36
Location: Oravikoski

Re: Mazda 929 ht -80

Post by piraxx »

Jos jotakuta kiinnostaa kattoo .msq ja .msl ja kertoo onko niissä joitain pahasti pielessä niin tässä on
http://koti.mbnet.fi/gfdsa/mazda929.msq

ja

http://koti.mbnet.fi/gfdsa/1.msl

-pete

edit. jostain syystä kun tallentaa koneelle tuon mazda929.msq tiedoston niin se muuttaa sen päätten ihan joksikin muuksi, se pitää sit käsin muuttaa .msq päätteiseksi..
piraxx
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 131
Joined: Sat May 24, 2008 12:36
Location: Oravikoski

Re: Mazda 929 ht -80

Post by piraxx »

Nyt on sytkä ja bensa hoidettu megalla, tänään jos lähtis sommittelemaan ahdinta paikalleen:)


-pete
piraxx
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 131
Joined: Sat May 24, 2008 12:36
Location: Oravikoski

Re: Mazda 929 ht -80

Post by piraxx »

Ahdin paikallaan mutta ongelmia tul samalla tai pikkasen ennen, sytkä ei toimi niinkuin pitäs pyörii välillä kolmella tai melkein kokoajan ja ahtimen laiton jälkeen olko pätkimään kiihdyttäessä ihan sikana.

huomenna sytkän johdot uusiksi ja tiistaina tulpat ja tulpanjohdot.

ahtoja oli tullessa 0,6 mitänyt nykimiseltä pysty läppäriä lukemaan

-pete
piraxx
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 131
Joined: Sat May 24, 2008 12:36
Location: Oravikoski

Re: Mazda 929 ht -80

Post by piraxx »

Jaaha oli Over boost protection 0,5 kilossa ei ihme jos pätkii ahdoilla nyt nostettu kiloon.
piraxx
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 131
Joined: Sat May 24, 2008 12:36
Location: Oravikoski

Re: Mazda 929 ht -80

Post by piraxx »

tulpat ja tulpanjohdot vaihettu, käyntihäiriöt ei hävinnyt mihinkään.... Huomenna pitää ottaa logia
piraxx
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 131
Joined: Sat May 24, 2008 12:36
Location: Oravikoski

Re: Mazda 929 ht -80

Post by piraxx »

HEH Suuttimessa oli roska, pissi kuin pien poika :) roska poistettu paineilmalla ja tyhjäkäyntiä pyöri nätisti neljällä. Testi ajo jäi kun tuli juotua muutama säätö olut :/
piraxx
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 131
Joined: Sat May 24, 2008 12:36
Location: Oravikoski

Re: Mazda 929 ht -80

Post by piraxx »

Olipahan ihan er auto ajaa kun kaikki suuttimet ruikki kunnolla bensaa :D wanhuksen naamalle oikein hymy nous kun lähin ajeemaan duuniin.

Image

Image
-pete
piraxx
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 131
Joined: Sat May 24, 2008 12:36
Location: Oravikoski

Re: Mazda 929 ht -80

Post by piraxx »

Penkissä käyty mutta ei saatu katsastukseen teholappu joka saa olla 70kW, 83kW lappu saatiin nyt pitäis jollain ilveellä saada tehoja tiputettua...

---- ilman imuilman rajoitinta ja sytkä noin oikella kartalla antoi 121kw 260Nm 0.5Barin paineilla


-pete
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Re: Mazda 929 ht -80

Post by kamski »

Näytä dyno lappu. :D
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Post Reply