mitäs tuossa nyt on ihmeellistä, onhan niitä 12:1 ja ylikin koneita ahdettu kilolla tai kahdella...kamski wrote:
Meinasin nimittäin kokeilla 11:1 moottoria ahtaa 0.7 baarin. coolerin kanssa tietty. Ilmeisesti mennään jo violetilla rajala??
Onko tähän käppyrän luottamista.?
http://www.procharger.com/intercooled.shtml#anchorb
aukiolo aika
Moderator: Masi_K
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Ei ole samanlainen efekti - jos ahtopaine ylittää poltto-aineen linjapaineen ei suuttimesta tule poltto-ainetta yhtään.kamski wrote:Meinaatko että tule samanlainen ilmiö kuin lirauttais vastatuulen.
Ei ole nyt tulossa noin kovia vehkeitä,. Vaan vielä kovemmat.![]()
Meinasin nimittäin kokeilla 11:1 moottoria ahtaa 0.7 baarin.
Kovia vehkeitä? Johan nykyisissä ahdetuissa vakioissakin, puristussuhde ylittää 11 ja ahtopaine kilon.
Kyllä nykyvehkeissä voi olla mitä ihmeellisimmät kokoonpanot/ratkaisut johon on käytetty tuhansia insinööri työtunteja.
Jolloin saadaan jotain "luotettava" tekniikka tietyksi aikaa... Mutta tässä tapauksessa kyseessä on 80s´luvun moottori ja metalliseokset ym. vanha vuosikerta. No katsotaan mitä tästä sitten tule, edellisestä koneen rikosta on kulunut jo reilut 17 vuotta. Silloin suli kk. alapään laakeri.
Ellei sitten lasketa yhtä kanspahvin sulamista joka on tapahtunut pari vuotta sitten..
Onko teillä sitten ollut 11:1 auton turbo moottori 1 bar. paineella jokapäiväisessä käytössä ??
Jolloin saadaan jotain "luotettava" tekniikka tietyksi aikaa... Mutta tässä tapauksessa kyseessä on 80s´luvun moottori ja metalliseokset ym. vanha vuosikerta. No katsotaan mitä tästä sitten tule, edellisestä koneen rikosta on kulunut jo reilut 17 vuotta. Silloin suli kk. alapään laakeri.

Onko teillä sitten ollut 11:1 auton turbo moottori 1 bar. paineella jokapäiväisessä käytössä ??
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Ajeleehan nuo vanhemmillakin tekniikoilla, jopa ilmajäähdytteisillä tursseilla.
Sehän riippuu ajotavasta, tuskin sullakaan lippa kokoajan pohjassa kaupungissa tai maantiellä?
Ja tietty miten rakennettu kone, sekä säädetty.
Ei toi nyt ihan oikeasti hirveen ihmeellinen ole.
Ja eikös dynaaminen puristussuhde kerro sen totuuden kuitenkin.
Meidänkin 60-luvun vakiotekniikalla ilmajäähy 9:1@0.8 bar kestää radalla ongelmitta kesähelteellä 6 tuntia. Monta kesää ajeltu.
Ahtolämmöt 50 asteessa, kansi 250astetta ja öljyt 80-90.
Hyvin pystyy vielä ahtoja ja ruttua nostamaan.
Ja ihan eka ahdettu kone mikä on tullut rakennettua ilman mitään "ahdinoppia".
Ensi kesäksi tulossa uusi kone ja ruttua se 10 ainakin tulee ja tavan bensalla vielä. Ja ilman välijäähyä tulee. Ahdot maltilliset alle kilo kuitenkin.
Ei tuonkaan pitäis vielä ihmeellinen olla.
Mutta mitäpä tuota alkaa keulimaan, onhan noita kovempiakin koneita olemassa.
Sehän riippuu ajotavasta, tuskin sullakaan lippa kokoajan pohjassa kaupungissa tai maantiellä?
Ja tietty miten rakennettu kone, sekä säädetty.
Ei toi nyt ihan oikeasti hirveen ihmeellinen ole.
Ja eikös dynaaminen puristussuhde kerro sen totuuden kuitenkin.
Meidänkin 60-luvun vakiotekniikalla ilmajäähy 9:1@0.8 bar kestää radalla ongelmitta kesähelteellä 6 tuntia. Monta kesää ajeltu.
Ahtolämmöt 50 asteessa, kansi 250astetta ja öljyt 80-90.
Hyvin pystyy vielä ahtoja ja ruttua nostamaan.
Ja ihan eka ahdettu kone mikä on tullut rakennettua ilman mitään "ahdinoppia".
Ensi kesäksi tulossa uusi kone ja ruttua se 10 ainakin tulee ja tavan bensalla vielä. Ja ilman välijäähyä tulee. Ahdot maltilliset alle kilo kuitenkin.
Ei tuonkaan pitäis vielä ihmeellinen olla.
Mutta mitäpä tuota alkaa keulimaan, onhan noita kovempiakin koneita olemassa.
Tarkennatko hieman vielä tätä, kun en ihan tiedä mitä tarkoitit tuolla "100% tuotolla 15sek välein"?kamski wrote: En ole huomannut painen notkahduksia Suzukin fuel järjestelmässä vaikka testaus vaiheessa suutinkiskossa ollut neljä eri Denson suutinta 200cc 315cc 270cc ja 400cc jotka suihkuttivat 100% tuotolla 15 sek.välein.
Kyllä niissäkin painesäädin pitää bensanpaineen suhteellisena imusarjan paineeseen.kamski wrote:
Kun näitä virityksiä tekee on kyllä suotavaa että otetaan myös pikkuseikat huomion. Eikös näissä +800 hv autoissa, ruuvataan jonkun järeämmän säätimen paikalle ja säädetään linja-paineeksi 3-4 bar. Ja sen jälkeen driftataan radalla kyllästymisen asti
Last edited by teg on Fri Jan 14, 2011 20:28, edited 1 time in total.
Eilen tuli tarkemmin tutkittua isot painesäätimet kertaukseksi. Onhan niissä lähes kaikissa alipaine ohjaus sekä ruuvilla paineen säätö. Eli jos tyylin 3 bar ahdot niin polttoaineen paineen pitäisi olla jotain 5 bar luokka. Onneksi ei tarvitsee miettiä sellaisia asioita tässä vaiheessa. Tyydytään siihen 0.5- 0.7 bar ahtoihin vakio säätimellä, ehkä.
Kyl minä yleensä kuuntelen muitten mielipiteet ja kommentit. Tuskin turbo moottori mitään raketti tiedettä ole. Vaikka onhan siinä mietittävä monenlaisia asioita ja ennen kaikkea minkälaisen motin haluaa tehdä. Eikä tehdä sellaista mitä sattui onnistumaan.
Kyl minä yleensä kuuntelen muitten mielipiteet ja kommentit. Tuskin turbo moottori mitään raketti tiedettä ole. Vaikka onhan siinä mietittävä monenlaisia asioita ja ennen kaikkea minkälaisen motin haluaa tehdä. Eikä tehdä sellaista mitä sattui onnistumaan.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Eiks se säädin pidä sen 3 baria taulussa, mutta konpensointi imarista lisää ahdon verran jousipuolta tiukemmaksi?
Eihän siinä muuten ole mitään järkeä, jos 5 baria tyrkkäät mittariin. Sit kun ei ahda, niin bensaa tuleekin 5 barilla ulos.
Et kannattaa tosiaan kuunnella muiden nevoja, niin voi tulla jopa toimivakin kone eikä arpoa ja tyytyä johonkin mitä nyt sattuu tuleen
Et pistä vaan ihan oikea säädin sinne kuitenkin, äläkä arvo ja kokeile et toimisko. Varmaan toimii, mut paremmin toimii oikeilla vermeillä. Tai ainakin parempi mahdollisuus saada toimimaan.
Kyllä minäkin olen kysellyt tuota ekaa konetta kasatessa vinkkejä ja ottanut "parhaat" päältä tai ainakin omasta mielestä.
Eihän siinä muuten ole mitään järkeä, jos 5 baria tyrkkäät mittariin. Sit kun ei ahda, niin bensaa tuleekin 5 barilla ulos.
Et kannattaa tosiaan kuunnella muiden nevoja, niin voi tulla jopa toimivakin kone eikä arpoa ja tyytyä johonkin mitä nyt sattuu tuleen

Et pistä vaan ihan oikea säädin sinne kuitenkin, äläkä arvo ja kokeile et toimisko. Varmaan toimii, mut paremmin toimii oikeilla vermeillä. Tai ainakin parempi mahdollisuus saada toimimaan.
Kyllä minäkin olen kysellyt tuota ekaa konetta kasatessa vinkkejä ja ottanut "parhaat" päältä tai ainakin omasta mielestä.
Minun mielestä mitä suuremmat ahdot sitä suurempi bensanpaine jotta sumu säilyisi hyvänä ikään kuin GDI moottoreissa. Olikos niissä 50 bar tyyliin bensanpaine. Luulis nyt näissä kiinan säätimessä toimintaperiaatten olevan saman kuin perinteisissä, vai onko sitten turbo käyttön ihan oma säädin olemassa.
Täytyy omassa vehkeessä kokeilla ihan paine ilmalla mitä vakiosäädin tykkää kun paina sinne 0.7 baaria. Ilmeisesti pitää paineet vakiona 3 bar., ellei mene kalvo rikki vanhuutta.
Täytyy omassa vehkeessä kokeilla ihan paine ilmalla mitä vakiosäädin tykkää kun paina sinne 0.7 baaria. Ilmeisesti pitää paineet vakiona 3 bar., ellei mene kalvo rikki vanhuutta.

TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Ei pidä vakiona kolmessa kilossa. Linjapaine tietty nousee sen 0.7 kiloa, mutta jos yhtään luit ajatuksella mitä edellä kirjoitin, niin kerrataan nytvielä toisella lauseella... Paine-ero suuttimen ylitse pysyy samana ja siten myös suihkutusmäärä aika-yksikköä kohden - silloin kun imusarjassakin on 0.7 kilon ylipaine.kamski wrote:Täytyy omassa vehkeessä kokeilla ihan paine ilmalla mitä vakiosäädin tykkää kun paina sinne 0.7 baaria. Ilmeisesti pitää paineet vakiona 3 bar., ellei mene kalvo rikki vanhuutta.
Last edited by Benkku on Fri Jan 14, 2011 21:15, edited 1 time in total.
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Tarkennetaan että paine tosiaan nousee suuttimessa ahdot+ säätimenarvo.
Muutenhan tosiaankaan ei tule bensaa kunnolla.
Eli toimii kuin perinteinen, mutta ahtojen kanssa ilman sitä kompensointia ei toimi, vaan vähenee sen ahtojen verran painesäätimessä.
Samoja säätimiä toimintaperiaatteella. Turboissa ehdoton se kompensointi.
viewtopic.php?t=207&sid=72b741a8dabbb6e ... eb1e884d9e
Tuollahan tuota käyty kuvien kera.
Muutenhan tosiaankaan ei tule bensaa kunnolla.
Eli toimii kuin perinteinen, mutta ahtojen kanssa ilman sitä kompensointia ei toimi, vaan vähenee sen ahtojen verran painesäätimessä.
Samoja säätimiä toimintaperiaatteella. Turboissa ehdoton se kompensointi.
viewtopic.php?t=207&sid=72b741a8dabbb6e ... eb1e884d9e
Tuollahan tuota käyty kuvien kera.
GDI moottorissa paineen on oltava noin suuri koska se suihkuttaa suoraan puristuspaineeseen.kamski wrote:Minun mielestä mitä suuremmat ahdot sitä suurempi bensanpaine jotta sumu säilyisi hyvänä ikään kuin GDI moottoreissa. Olikos niissä 50 bar tyyliin bensanpaine. Luulis nyt näissä kiinan säätimessä toimintaperiaatten olevan saman kuin perinteisissä, vai onko sitten turbo käyttön ihan oma säädin olemassa.
Perinteinen säädin säätää myöskin suhteessa imusarjan paineeseen.
Ps. Voisitko vielä tarkentaa tuota testiäsi 15s välein 100% ruiskutusajalla - mitä tarkoitit?
ota huomioon se aika mikä on käytettävissä GDI koneissa sen polttoaine annoksen saamiseen sylinteriin, se lähentelee jo vanhoja dieseleitä... siksi kovat paineet, ei niinkään sumun takia... ei siinä ole aikaa odotella pahimmillaan kahta kampiakselin kierrosta, kuten näissä perinteisissä ruiskuissakamski wrote:Minun mielestä mitä suuremmat ahdot sitä suurempi bensanpaine jotta sumu säilyisi hyvänä ikään kuin GDI moottoreissa. Olikos niissä 50 bar tyyliin bensanpaine.

olikos se niin, että perinteinen bosch:n suutin on käyttökelpoinen jossain 2 bar. - 7 bar. alueella

Tuosta vuotamisesta en tiedä, mutta suuttimen poikkileikkauskuvanHöylä wrote:ota huomioon se aika mikä on käytettävissä GDI koneissa sen polttoaine annoksen saamiseen sylinteriin, se lähentelee jo vanhoja dieseleitä... siksi kovat paineet, ei niinkään sumun takia... ei siinä ole aikaa odotella pahimmillaan kahta kampiakselin kierrosta, kuten näissä perinteisissä ruiskuissakamski wrote:Minun mielestä mitä suuremmat ahdot sitä suurempi bensanpaine jotta sumu säilyisi hyvänä ikään kuin GDI moottoreissa. Olikos niissä 50 bar tyyliin bensanpaine.![]()
olikos se niin, että perinteinen bosch:n suutin on käyttökelpoinen jossain 2 bar. - 7 bar. alueellaalle 2 bar. sumu kärsii ja yli 7 bar. alkaa vuotamaan, eikä ruiskutus ole enää hallittua... ja tässä ei oteta huomioon sitä imusarjan painetta...
perusteella voisi arvata että riittävän suuren paineen alla ei suutin avaudu
ollenkaan (pintle type suutin). Paineen muutokset vaikuttaa tuohon
pisaranmuutokseen sekä tuottoon, suuttimessa paine-energiaa kuluu mm.
kineettisen energian tuottamiseen sekä pinnan muodostamiseen
(pintajännitys), jos kaikki paine-energia muuttuisi nopeudeksi suuttimessa
niin tuotto paineen funktiona olisi muotoa tuotto=vakio*neliöjuuri(paine)
(tässä oletettu viskoosit häviöt pieniksi). Todellisuudessa tuotto nousee
tuota hitaammin paineen kasvaessa koska pisarakoko pienenee paineen
noustessa ja samalla pisaroiden yhteenlaskettu pinta-ala suhteessa niiden
kokonaistilavuuteen kasvaa (eli ainakin pintaenergian muutoksen verran
menetetään kineettistä energiaa ja samalla tuottoa).
No real power, just turboshit!
Testailin suuttimien tuottoa, pa.kiskossa on ollut 4 eri suutinversio joista ei ollut mitään tietoa tuotosta. Niinpä vertailin suuttimien tuottoa ja kummastelin pa. mittaria koska mitään ihmeellistä notkahdusta ollut havaittavissa pa linjassa ja pienellä mittarilla.. Näin siis suzukin pumppu/säädin/välisäiliö paketissa.teg wrote:Tarkennatko hieman vielä tätä, kun en ihan tiedä mitä tarkoitit tuolla "100% tuotolla 15sek välein"?kamski wrote: En ole huomannut painen notkahduksia Suzukin fuel järjestelmässä vaikka testaus vaiheessa suutinkiskossa ollut neljä eri Denson suutinta 200cc 315cc 270cc ja 400cc jotka suihkuttivat 100% tuotolla 15 sek.välein.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Juuri niin, ilmiö on sama kuin lytistää säädintä kasaan -jolloin saadaan enemmän painetta pa. järjestelmän. Mutta tällä kertaa ei ruuvipenkissä vaan ahdoilla. Ja sen takia olis hyvä testata kuinka säädin oikeasti reagoi. Meneeko yli kolme baaria ja kuinka paljon.Benkku wrote:Ei pidä vakiona kolmessa kilossa. Linjapaine tietty nousee sen 0.7 kiloa, mutta jos yhtään luit ajatuksella mitä edellä kirjoitin, niin kerrataan nytvielä toisella lauseella... Paine-ero suuttimen ylitse pysyy samana ja siten myös suihkutusmäärä aika-yksikköä kohden - silloin kun imusarjassakin on 0.7 kilon ylipaine.kamski wrote:Täytyy omassa vehkeessä kokeilla ihan paine ilmalla mitä vakiosäädin tykkää kun paina sinne 0.7 baaria. Ilmeisesti pitää paineet vakiona 3 bar., ellei mene kalvo rikki vanhuutta.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Mittarisi ei reagoi, suutin avattaessa ja suljettaessa, hydrauliseen sokkiin. Näin näppituntumalla - mikäli poltto-ainelinjassasi ei ole syketasainta, hetkellinen painevaihtelu on suurta, jopa luokkaa kilon.kamski wrote:Niinpä vertailin suuttimien tuottoa ja kummastelin pa. mittaria koska mitään ihmeellistä notkahdusta ollut havaittavissa pa linjassa ja pienellä mittarilla.. Näin siis suzukin pumppu/säädin/välisäiliö paketissa.
** Hydraulic shock
http://www.kmisystemsinc.com/files/Tech ... cShock.pdf
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 62
- Joined: Sat Mar 19, 2005 19:44
Re: aukiolo aika
Voisiko tässävaiheessa vääntöä todeta:
-DT = Megan Opening Time?
-DT:n määritys MS1:llä suoraan ei onnistu?
-Jos ilman Lambda tms korjausta AFR ei muutu IAT:n ja CLT:n muuttuessa voi olettaa DT:n olevan vähintäänkin alueella?
-DT = Megan Opening Time?
-DT:n määritys MS1:llä suoraan ei onnistu?
-Jos ilman Lambda tms korjausta AFR ei muutu IAT:n ja CLT:n muuttuessa voi olettaa DT:n olevan vähintäänkin alueella?
Re:
Lähinnä vain askarrutti tuo 100% tuotto 15 sekunnin välein? Tai oikeastaan tuossakin tuo 100% tuotto, että miten sen määrittelit?kamski wrote: Testailin suuttimien tuottoa, pa.kiskossa on ollut 4 eri suutinversio joista ei ollut mitään tietoa tuotosta. Niinpä vertailin suuttimien tuottoa ja kummastelin pa. mittaria koska mitään ihmeellistä notkahdusta ollut havaittavissa pa linjassa ja pienellä mittarilla.. Näin siis suzukin pumppu/säädin/välisäiliö paketissa.
Ps. Analogisilla mittareilla et ehdikään notkahduksia nähdä vaan ne täytyy tehdä nopeilla digitaalisilla mittauksilla.
Re:
Tuo Benkun mainitsema hydraulinen shokki on yksi seuraus tuosta massan hitaudesta, jota tässäkinBenkku wrote:Mittarisi ei reagoi, suutin avattaessa ja suljettaessa, hydrauliseen sokkiin. Näin näppituntumalla - mikäli poltto-ainelinjassasi ei ole syketasainta, hetkellinen painevaihtelu on suurta, jopa luokkaa kilon.kamski wrote:Niinpä vertailin suuttimien tuottoa ja kummastelin pa. mittaria koska mitään ihmeellistä notkahdusta ollut havaittavissa pa linjassa ja pienellä mittarilla.. Näin siis suzukin pumppu/säädin/välisäiliö paketissa.
** Hydraulic shock
http://www.kmisystemsinc.com/files/Tech ... cShock.pdf
aiheessa on vähän sivuttu (paineen ja tuoton notkahdus heti suuttimen avaamisen jälkeen). Suuttimen
sulkeutuessa tuo "shokki" nostaa linjapainetta karan takana riippuen siitä miten äkkiä ja kuinka paljon bensan liikemäärä muuttuu.
No real power, just turboshit!
Re: aukiolo aika
ja itse ainakin olen huomannut sen shokin vaikutuksen ihan selvästi käytännössä... 6 kone (n. 90 cm pitkä bensatukki) reagoi ainakin hyvin selvästi siihen, onko vaihtelevat vai samanaikaset ruiskutukset...
OT: saako tätä uutta foorumia mitenkään muutettua suomenkieliseksi, kuten vanha oli
edit: nyt on saatu suomeksi, vaihdettu tyyliä ja tämä alkaa pikkuhiljaa tuntua muutenkin toimivalta...
OT: saako tätä uutta foorumia mitenkään muutettua suomenkieliseksi, kuten vanha oli

edit: nyt on saatu suomeksi, vaihdettu tyyliä ja tämä alkaa pikkuhiljaa tuntua muutenkin toimivalta...
Last edited by Höylä on Sun Jan 16, 2011 11:58, edited 1 time in total.
ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin 

Re: aukiolo aika
Saa:OT: saako tätä uutta foorumia mitenkään muutettua suomenkieliseksi, kuten vanha oli
User control panel => Board preferences => My language
Re: aukiolo aika
Muuten hyvä, mutta kuinka lainaan ,, `` kirjoituksen 

TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Re: aukiolo aika
Vaiha teema Subsilver2:seksi. Ni löytyy iisisti.kamski wrote:Muuten hyvä, mutta kuinka lainaan ,, `` kirjoituksen
Lancia Y10 Tie - MS2 v.3.0 - optinen CAS
Re: aukiolo aika
Ok tänks.-JL- wrote:Vaiha teema Subsilver2:seksi. Ni löytyy iisisti.kamski wrote:Muuten hyvä, mutta kuinka lainaan ,, `` kirjoituksen
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Re: aukiolo aika
Kutakuinkin ja DT:n määritys MS1:stä hyödyntäen onnistuu käyttäen stimulaattoria ja/tai pulssigenistä.country sedan wrote:Voisiko tässävaiheessa vääntöä todeta:
-DT = Megan Opening Time?
-DT:n määritys MS1:llä suoraan ei onnistu?
-Jos ilman Lambda tms korjausta AFR ei muutu IAT:n ja CLT:n muuttuessa voi olettaa DT:n olevan vähintäänkin alueella?
Re: aukiolo aika
Nooh, tulipa mieleen vielä yks kysymys. Mitkähän mahtaa olla nuo lämpötila alueet millä mitään korjauksia ei käytetä? Vaikka tuonne asettaakin opening time sen 0.01 nii lämpötilan mukaanhan se kuitenkin kertoo tuota 0.01 ms:a... Ite toteutin tuon signaaligeneroinnin ihan tietokoneen äänikortilla, 2n2222a ja 1kohm ylösvedolla. dssf3:en signaali generaattorilla (saa määrätä montako pulssia anataa).
Edit: Eli poistaako tuo gamma e nuo lämpötila korjaukset pois käytöstä?
Edit: Ja itse itselleni vastaten> Poistaa
(INJECTOR CH1 (PW1) This will always use VE Table1
GammaE On or OFF = : Accel Enrich, WarmUpEnrich + AirTemp Corr
INJECTOR CH2 (PW2) Either use VE Table 1 or 2, 1=Normal 2=DT
GammaE On or Off = : Accel Enrich, WarmUpEnrich + AirTemp Corr
Pulse Inj CH2 during cranking Do you want CH2 to add fuel whilst cranking)
Edit: Eli poistaako tuo gamma e nuo lämpötila korjaukset pois käytöstä?
Edit: Ja itse itselleni vastaten> Poistaa
(INJECTOR CH1 (PW1) This will always use VE Table1
GammaE On or OFF = : Accel Enrich, WarmUpEnrich + AirTemp Corr
INJECTOR CH2 (PW2) Either use VE Table 1 or 2, 1=Normal 2=DT
GammaE On or Off = : Accel Enrich, WarmUpEnrich + AirTemp Corr
Pulse Inj CH2 during cranking Do you want CH2 to add fuel whilst cranking)
Re: aukiolo aika
wilikki wrote:Nooh, tulipa mieleen vielä yks kysymys. Mitkähän mahtaa olla nuo lämpötila alueet millä mitään korjauksia ei käytetä? Vaikka tuonne asettaakin opening time sen 0.01 nii lämpötilan mukaanhan se kuitenkin kertoo tuota 0.01 ms:a... Ite toteutin tuon signaaligeneroinnin ihan tietokoneen äänikortilla, 2n2222a ja 1kohm ylösvedolla. dssf3:en signaali generaattorilla (saa määrätä montako pulssia anataa).
Edit: Eli poistaako tuo gamma e nuo lämpötila korjaukset pois käytöstä?
Edit: Ja itse itselleni vastaten> Poistaa
(INJECTOR CH1 (PW1) This will always use VE Table1
GammaE On or OFF = : Accel Enrich, WarmUpEnrich + AirTemp Corr
INJECTOR CH2 (PW2) Either use VE Table 1 or 2, 1=Normal 2=DT
GammaE On or Off = : Accel Enrich, WarmUpEnrich + AirTemp Corr
Pulse Inj CH2 during cranking Do you want CH2 to add fuel whilst cranking)
Vielä edit: Mistä ootte hommannu noita mittalaseja? Työpaikalta lödy kuin 10ml kuppeja. Tai parempi varmaan jos löytys Erlenmeyer-astia/titrausmalja ois vähän tarkempia. Näytti olevan 500ml lasit aika epätarkkoja.
Mitkä yritykset noita myy yksityisille??
Re: aukiolo aika
Bebek?