bmw e30 m50b25 ja e36 m50b25 ms1 v2.2&v3.0
Moderator: Masi_K
bmw e30 m50b25 ja e36 m50b25 ms1 v2.2&v3.0
Eli on tullut tässä hieman askarreltua paskarreltua pari m50 pnp megaa. e30m50 swappiin partcon sarjasta johon laitettiin 6kpl sytkäkiviä ohjaamaan omia puolia hukkakipinä tyyliin ja omalla vr-anturilla myös veden ja ilmanlämpö anturit on vakiot imulämpö pitäisi siirtää pois imusarjasta koska imusarja lämmittää anturia ja ei sen takia näytä aivan oikein. Ja e36:toseen b&g v3.0 samoilla spekseillä.
Alku vaikeuksia oli kummankin megan kanssa kipinässä vaan viat olivat niin tyhmiä että ihan nauratta.. V2.2 johotuksissa oli pikku häikkää ja v3.0:ssa oli tinalangan pätkä 3syl sytkäkiven eristeen välissää josta kivi otti maita eikä antanu kipinää. Ja tinahan huomattiin vasta kolmannen sytkäkiven irroituksen jälkeen. v2.2 laitettu lähtörajotin ja v3.0 tulee myös kunhan osat saapuvat.
Kilometrejä on kertynyt v2.2 jo ihan kivasti yli 1000km ilman ongelmia ja v3.0 vasta vajaa sata mutta vielä ei ainakaan mitään ole häikkää ilmennyt. afr matkassa 16pintaan ja vedosa 10-11.
tehoista sen verran että e36:sella kellotettu 0-100kmh 8sek vakiopoksilla
ja megalla 6.9sek. vielä on hieman parantamisen varaa.
kuvia tulee ja lisätietoja kunhan päästään lopullisetkin säädöt tekemään ja kiometrejä kerryttämään.
-VilleK
Alku vaikeuksia oli kummankin megan kanssa kipinässä vaan viat olivat niin tyhmiä että ihan nauratta.. V2.2 johotuksissa oli pikku häikkää ja v3.0:ssa oli tinalangan pätkä 3syl sytkäkiven eristeen välissää josta kivi otti maita eikä antanu kipinää. Ja tinahan huomattiin vasta kolmannen sytkäkiven irroituksen jälkeen. v2.2 laitettu lähtörajotin ja v3.0 tulee myös kunhan osat saapuvat.
Kilometrejä on kertynyt v2.2 jo ihan kivasti yli 1000km ilman ongelmia ja v3.0 vasta vajaa sata mutta vielä ei ainakaan mitään ole häikkää ilmennyt. afr matkassa 16pintaan ja vedosa 10-11.
tehoista sen verran että e36:sella kellotettu 0-100kmh 8sek vakiopoksilla
ja megalla 6.9sek. vielä on hieman parantamisen varaa.
kuvia tulee ja lisätietoja kunhan päästään lopullisetkin säädöt tekemään ja kiometrejä kerryttämään.
-VilleK
Last edited by jokuuu on Tue Jan 04, 2011 15:28, edited 1 time in total.
Ootko laittanu minkälaisia polttoainepuolen säätöjä tuohon e36:seen? Itellä kans vakio 325 eikä meinaa saaha käyntiin enää millään ku menin painamaan rescale nappia ja koko homma meni vituksi. Sitä ennen kävi jo, mutta mikähän asetus liene menny perseelleen ku vaikka mitä laittaa tuohon bensakarttaan niin ei.
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 2
- Joined: Tue May 05, 2009 14:08
- Location: Pyhäntä
Molemmat kulkineet on vanoskoneelle. E30:pissä on vanoksen ohjaus asennettuna mutta ei käytössä. Ei ole tullut perehyttyä säätöihin niin ei oo uskaltanu koittaa. Ja suosittelen lämpimästi megan laittoa. Ainakin Komuklaisen autossa oli seokset ihan mitä sattuun vakio poksilla.Terziakis wrote:Onkos tuo e36 vanoksella? Kunhan saan tuon kesäkulkineen joskus kuntoon, niin vois suunnitella tuon käyttiksen megaamista (e36 m50b25 vanoksella).

Ja e30:ppiä ei saatu ees pelaan vakio poksilla..


Onko muuten täysin vakio kone? Ihan hyvät tehot on lähteny megan avulla. Mahtaako millään lastuilla päästä samaankomulainen wrote:Minun auto on tuo e36. Vanoksella on mutta ei käytössä.
Liki 800km "huoletonta" ajoa.

Niin ja jokuuu:lle yritin laittaa yv:tä, mutta taitaa posti olla täynnä ku ei lähteny viesti??
Tuli viesti perille. Ja laitettu sähköpostia..pk-racing wrote:Onko muuten täysin vakio kone? Ihan hyvät tehot on lähteny megan avulla. Mahtaako millään lastuilla päästä samaankomulainen wrote:Minun auto on tuo e36. Vanoksella on mutta ei käytössä.
Liki 800km "huoletonta" ajoa.![]()
Niin ja jokuuu:lle yritin laittaa yv:tä, mutta taitaa posti olla täynnä ku ei lähteny viesti??

-VilleK
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 2
- Joined: Tue May 05, 2009 14:08
- Location: Pyhäntä
E36
Jeps, elikkä nyt takana noin 3000km.
Kulutus on ollut muuten maltillinen, Paitsi joskus meinaa kaasujalka olla painava.
Joka tapauksessa on se vaan mukavemman tuntunen nyt ajaa.
Katitki tuli poistettua, syy tähän oli vaan se että menivät tukkoon ku paukuttelin lähtörajotinta. Olihan ne muutenki tiensä päässä ku autolla ajettu jo 417tkm.
Rajoitin on tällä hetkellä 7200rpm, mutta pitäs vissii laskea vähä talveksi.
Suuttimet pitäs katella seuraavaksi, tosin voi jäädä ensikesälle sekin.
Kiekkamittariki on käytössä ollu jo jonkin aikaa. Sekin tosin toissapäivänä pimeni ihan yhtäkkiä.
Jostain syystä lämpömittari ei näytä oikein jos kiekkamittari ei toimi.?
Osaisko joku kertoa että mikä siihen olis voinu tulla?
Kulutus on ollut muuten maltillinen, Paitsi joskus meinaa kaasujalka olla painava.

Joka tapauksessa on se vaan mukavemman tuntunen nyt ajaa.

Katitki tuli poistettua, syy tähän oli vaan se että menivät tukkoon ku paukuttelin lähtörajotinta. Olihan ne muutenki tiensä päässä ku autolla ajettu jo 417tkm.

Rajoitin on tällä hetkellä 7200rpm, mutta pitäs vissii laskea vähä talveksi.
Suuttimet pitäs katella seuraavaksi, tosin voi jäädä ensikesälle sekin.
Kiekkamittariki on käytössä ollu jo jonkin aikaa. Sekin tosin toissapäivänä pimeni ihan yhtäkkiä.

Osaisko joku kertoa että mikä siihen olis voinu tulla?