bmw e30 m50b25 ja e36 m50b25 ms1 v2.2&v3.0

Käyttäjien onnistuneita Megasquirt asennuksia

Moderator: Masi_K

Post Reply
jokuuu
Megasquirttaaja
Posts: 55
Joined: Sun Jun 22, 2008 11:12
Location: iisalmi/pyhäntä

bmw e30 m50b25 ja e36 m50b25 ms1 v2.2&v3.0

Post by jokuuu »

Eli on tullut tässä hieman askarreltua paskarreltua pari m50 pnp megaa. e30m50 swappiin partcon sarjasta johon laitettiin 6kpl sytkäkiviä ohjaamaan omia puolia hukkakipinä tyyliin ja omalla vr-anturilla myös veden ja ilmanlämpö anturit on vakiot imulämpö pitäisi siirtää pois imusarjasta koska imusarja lämmittää anturia ja ei sen takia näytä aivan oikein. Ja e36:toseen b&g v3.0 samoilla spekseillä.

Alku vaikeuksia oli kummankin megan kanssa kipinässä vaan viat olivat niin tyhmiä että ihan nauratta.. V2.2 johotuksissa oli pikku häikkää ja v3.0:ssa oli tinalangan pätkä 3syl sytkäkiven eristeen välissää josta kivi otti maita eikä antanu kipinää. Ja tinahan huomattiin vasta kolmannen sytkäkiven irroituksen jälkeen. v2.2 laitettu lähtörajotin ja v3.0 tulee myös kunhan osat saapuvat.

Kilometrejä on kertynyt v2.2 jo ihan kivasti yli 1000km ilman ongelmia ja v3.0 vasta vajaa sata mutta vielä ei ainakaan mitään ole häikkää ilmennyt. afr matkassa 16pintaan ja vedosa 10-11.

tehoista sen verran että e36:sella kellotettu 0-100kmh 8sek vakiopoksilla
ja megalla 6.9sek. vielä on hieman parantamisen varaa.

kuvia tulee ja lisätietoja kunhan päästään lopullisetkin säädöt tekemään ja kiometrejä kerryttämään.

-VilleK
Last edited by jokuuu on Tue Jan 04, 2011 15:28, edited 1 time in total.
pk-racing
Megasquirt aloittelija
Posts: 9
Joined: Sun Oct 15, 2006 20:02

Post by pk-racing »

Ootko laittanu minkälaisia polttoainepuolen säätöjä tuohon e36:seen? Itellä kans vakio 325 eikä meinaa saaha käyntiin enää millään ku menin painamaan rescale nappia ja koko homma meni vituksi. Sitä ennen kävi jo, mutta mikähän asetus liene menny perseelleen ku vaikka mitä laittaa tuohon bensakarttaan niin ei.
Terziakis
Megasquirt aloittelija
Posts: 11
Joined: Wed Jul 09, 2008 12:30

Post by Terziakis »

Onkos tuo e36 vanoksella? Kunhan saan tuon kesäkulkineen joskus kuntoon, niin vois suunnitella tuon käyttiksen megaamista (e36 m50b25 vanoksella).
komulainen
Megasquirt aloittelija
Posts: 2
Joined: Tue May 05, 2009 14:08
Location: Pyhäntä

Post by komulainen »

Minun auto on tuo e36. Vanoksella on mutta ei käytössä.
Liki 800km "huoletonta" ajoa. :wink:
jokuuu
Megasquirttaaja
Posts: 55
Joined: Sun Jun 22, 2008 11:12
Location: iisalmi/pyhäntä

Post by jokuuu »

Terziakis wrote:Onkos tuo e36 vanoksella? Kunhan saan tuon kesäkulkineen joskus kuntoon, niin vois suunnitella tuon käyttiksen megaamista (e36 m50b25 vanoksella).
Molemmat kulkineet on vanoskoneelle. E30:pissä on vanoksen ohjaus asennettuna mutta ei käytössä. Ei ole tullut perehyttyä säätöihin niin ei oo uskaltanu koittaa. Ja suosittelen lämpimästi megan laittoa. Ainakin Komuklaisen autossa oli seokset ihan mitä sattuun vakio poksilla. :o
Ja e30:ppiä ei saatu ees pelaan vakio poksilla.. :twisted: :twisted:
pk-racing
Megasquirt aloittelija
Posts: 9
Joined: Sun Oct 15, 2006 20:02

Post by pk-racing »

komulainen wrote:Minun auto on tuo e36. Vanoksella on mutta ei käytössä.
Liki 800km "huoletonta" ajoa. :wink:
Onko muuten täysin vakio kone? Ihan hyvät tehot on lähteny megan avulla. Mahtaako millään lastuilla päästä samaan :)

Niin ja jokuuu:lle yritin laittaa yv:tä, mutta taitaa posti olla täynnä ku ei lähteny viesti??
jokuuu
Megasquirttaaja
Posts: 55
Joined: Sun Jun 22, 2008 11:12
Location: iisalmi/pyhäntä

Post by jokuuu »

pk-racing wrote:
komulainen wrote:Minun auto on tuo e36. Vanoksella on mutta ei käytössä.
Liki 800km "huoletonta" ajoa. :wink:
Onko muuten täysin vakio kone? Ihan hyvät tehot on lähteny megan avulla. Mahtaako millään lastuilla päästä samaan :)

Niin ja jokuuu:lle yritin laittaa yv:tä, mutta taitaa posti olla täynnä ku ei lähteny viesti??
Tuli viesti perille. Ja laitettu sähköpostia.. :P

-VilleK
jokuuu
Megasquirttaaja
Posts: 55
Joined: Sun Jun 22, 2008 11:12
Location: iisalmi/pyhäntä

Post by jokuuu »

Eilen tuli laitettua 36:sen rundari toimintaan ja nyt on yli 1000km takana. Tänään sit lambdan säätö käyttöön niin alkaa pikku hiljaa oleen voiton puolella. Vielä seqventtaalinen vaihtovalo pitäisi rakentaa. :lol: :lol:
komulainen
Megasquirt aloittelija
Posts: 2
Joined: Tue May 05, 2009 14:08
Location: Pyhäntä

E36

Post by komulainen »

Jeps, elikkä nyt takana noin 3000km.
Kulutus on ollut muuten maltillinen, Paitsi joskus meinaa kaasujalka olla painava. :oops:
Joka tapauksessa on se vaan mukavemman tuntunen nyt ajaa. :D

Katitki tuli poistettua, syy tähän oli vaan se että menivät tukkoon ku paukuttelin lähtörajotinta. Olihan ne muutenki tiensä päässä ku autolla ajettu jo 417tkm. 8)
Rajoitin on tällä hetkellä 7200rpm, mutta pitäs vissii laskea vähä talveksi.
Suuttimet pitäs katella seuraavaksi, tosin voi jäädä ensikesälle sekin.

Kiekkamittariki on käytössä ollu jo jonkin aikaa. Sekin tosin toissapäivänä pimeni ihan yhtäkkiä. :evil: Jostain syystä lämpömittari ei näytä oikein jos kiekkamittari ei toimi.?
Osaisko joku kertoa että mikä siihen olis voinu tulla?
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Post by kamski »

Voi johtua huonoista liittimista, kaikki liittimet täytyy olla kosteus suojattuja.
Kokeile kysäistä tuolta Asentaminen, johdotus, suuttimet puolelta. Voi löytyä nopeastikin apua.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
jokuuu
Megasquirttaaja
Posts: 55
Joined: Sun Jun 22, 2008 11:12
Location: iisalmi/pyhäntä

Post by jokuuu »

Trankussahan oli jotain vikaa, mutta ei oo vielä keritty koittaa toimiikko uudella. Seuraavanahan sitä komulaisen autoo pitää säätää ku ei vakiopoksilla menny päästöistä. :D jee. :P
Post Reply