MB 190 W201 kaasarista ruiskuksi
Moderator: Masi_K
MB 190 W201 kaasarista ruiskuksi
Elikkäs projektin nimi olisi vaihtaa kaasari megaan.Ensimmäinen mega projekti joten kaikki vinkit ja neuvot on tervetulleita.
Tulevat osat:
2.0 ruiskun imusarja (hankittu)
Kaasuläppä bmw 320 tai ford scorpio riippuen kummassa reikäjako sopii paremmin kohdalleen,tps myös samisesta laitteesta.
Megaksi MS1v2.2 extra koodilla protopartsilta
Johtosarja antureineen myös protopartsilta
Bensapumppu protopartsilta
Jakotukki ja b-paineensäädin saab 9000 missä pitäisi olla sama jako kuin mersussa.
Suuttimiksi joko BMW 325,Ford scorpio tai jonku opelin suuttimet.Onko tietoa,että onko jossain noissa valmiiksi korkea ohmiset suuttimet?Taikka miten sen voisi selvittää?
Laajakaista lambda tiedonkeruulla finboostilta
Mega tulee ohjaamaan pelkkää ruiskua ja tarkoituksena olisi myös ahtaa kone myöhemmin.
Tulevat osat:
2.0 ruiskun imusarja (hankittu)
Kaasuläppä bmw 320 tai ford scorpio riippuen kummassa reikäjako sopii paremmin kohdalleen,tps myös samisesta laitteesta.
Megaksi MS1v2.2 extra koodilla protopartsilta
Johtosarja antureineen myös protopartsilta
Bensapumppu protopartsilta
Jakotukki ja b-paineensäädin saab 9000 missä pitäisi olla sama jako kuin mersussa.
Suuttimiksi joko BMW 325,Ford scorpio tai jonku opelin suuttimet.Onko tietoa,että onko jossain noissa valmiiksi korkea ohmiset suuttimet?Taikka miten sen voisi selvittää?
Laajakaista lambda tiedonkeruulla finboostilta
Mega tulee ohjaamaan pelkkää ruiskua ja tarkoituksena olisi myös ahtaa kone myöhemmin.
Ota ne suuttimet siitä saabista mistä tuon pensakiskonkin.
Mulla oli ainakin korkea ohmiset saabin suuttimet.
Nuokin loppuvat sitten herkästi kesken jos rupeat ahtamaan, mutta niin kävisi noilla sinun luettelemilla suttimillakin.
Yleismittarilla ne voi kätevästi kokeilla.
Jossain turbomallin saappaassa saattas olla himpun isommat suuttimet.
Mulla oli ainakin korkea ohmiset saabin suuttimet.
Nuokin loppuvat sitten herkästi kesken jos rupeat ahtamaan, mutta niin kävisi noilla sinun luettelemilla suttimillakin.
Yleismittarilla ne voi kätevästi kokeilla.
Jossain turbomallin saappaassa saattas olla himpun isommat suuttimet.
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Älä nyt o-renkaisiin suuttimiin mitään letkua ja klemmareita laita.
Ei toimi pitkään, jos vaikka pitääkin.
Hanki alutankoa ja teet siittä. Laitat vaikka kahdesta osasta tuon tukin, jos et löydä reiällistä tankoa.
Tai edes teetät ne reiät. Ei voi maksaa niin paljon koneistamossa.
Voi pikkasen harmittaa ku palaa koko hökötys.
Tuolla kun painetta on reilut 3 baria.
Ei toimi pitkään, jos vaikka pitääkin.
Hanki alutankoa ja teet siittä. Laitat vaikka kahdesta osasta tuon tukin, jos et löydä reiällistä tankoa.
Tai edes teetät ne reiät. Ei voi maksaa niin paljon koneistamossa.
Voi pikkasen harmittaa ku palaa koko hökötys.
Tuolla kun painetta on reilut 3 baria.
Yksi toimivaksi havaittu:
Hydrauliikkaputkeen heppailet sopivat "kupit" kylkeen kiinni ja juotat hopeella tai messinkillä tiiviiksi, jos hitsin tiiviys huolettaa. Jos on tarpeeks ohutta lankaa mikissä niin voihan sen hitsata ympärikin.
Sitten vaan poraat reiät auki ja siinä on bensakisko.
Valmis sopivan pitunen kiskoprofiili maksaa sen 50e, eli euron sentti, niin kannattaa tässä on toimintavarma budjettiratkaisu siihen tilalle.
Tuo letkuhässäkkä kannattaa unohtaa, saattaa pettää joku kohta ja sitten palaa koko laitos. Hydeputkeen voi sitten liittää vaikka helmiliittimellä letkut pumpulle ja paineensäätimelle, niin on helppo huoltaa.
Sopivia kuppeja saa teetettyä ammattikouluilla tai missä tahansa muuallakin, missä on sorvi ja halua sen käyttöön.
Teräspunosbensaletkujen kanssa kannattaa myös olla varovainen. Yleensä mun puheet niistä otetaan vittuiluna ja turhanpäiväisenä hössötyksenä, mutta olen itse nähnyt kuinka bensaletkulla on startattu apuvirran kanssa moottoria käyntiin. Apuvirta oli sen takia, kun oli päätelty akun olevan vajaa, koska startti pyöritti vaivalloisesti. Punokset punasena... muistetaan laittaa ainakin maadoitusjohdot koneen ja korin välille kunnolla kiinni.
Hydrauliikkaputkeen heppailet sopivat "kupit" kylkeen kiinni ja juotat hopeella tai messinkillä tiiviiksi, jos hitsin tiiviys huolettaa. Jos on tarpeeks ohutta lankaa mikissä niin voihan sen hitsata ympärikin.
Sitten vaan poraat reiät auki ja siinä on bensakisko.
Valmis sopivan pitunen kiskoprofiili maksaa sen 50e, eli euron sentti, niin kannattaa tässä on toimintavarma budjettiratkaisu siihen tilalle.
Tuo letkuhässäkkä kannattaa unohtaa, saattaa pettää joku kohta ja sitten palaa koko laitos. Hydeputkeen voi sitten liittää vaikka helmiliittimellä letkut pumpulle ja paineensäätimelle, niin on helppo huoltaa.
Sopivia kuppeja saa teetettyä ammattikouluilla tai missä tahansa muuallakin, missä on sorvi ja halua sen käyttöön.
Teräspunosbensaletkujen kanssa kannattaa myös olla varovainen. Yleensä mun puheet niistä otetaan vittuiluna ja turhanpäiväisenä hössötyksenä, mutta olen itse nähnyt kuinka bensaletkulla on startattu apuvirran kanssa moottoria käyntiin. Apuvirta oli sen takia, kun oli päätelty akun olevan vajaa, koska startti pyöritti vaivalloisesti. Punokset punasena... muistetaan laittaa ainakin maadoitusjohdot koneen ja korin välille kunnolla kiinni.
Tulin järkiin ja kävin hakemassa paikalliselta purkamolta saab 9000 bensakiskon tuon letkuvirityksen tilalle.Siihen tein kiinnikkeet ja maalasin punaiseksi.

Maksoikin huimat 25€.Vielä pitää suuttimiin metsästää uudet o-renkaat ja venailla laajakaista lambdan tuloa niin saa aloittaa laitteiden asennuksen autoon.

Maksoikin huimat 25€.Vielä pitää suuttimiin metsästää uudet o-renkaat ja venailla laajakaista lambdan tuloa niin saa aloittaa laitteiden asennuksen autoon.
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Eilen hain laajakaistalambdan postista:

Imusarja kokonaisuudessaan valmiina:

Lähtökohta konehuone:

Pikku puuhastelun jälkeen:

Imusarja löysi paikkansa:

Megalta tulevia johtoja:

Suutinten johdotukset valmiina:

Keräyssäiliö,bensan suodatin,bensapumppu ja vedenlämpötila adabteri löysi paikkansa.

Ilmanlämpöanturi meni hienosti kasuuläpälle menevän kumimutkan kyljessä olevaan reikään.

Pikkuisen sähköhommia vielä edessä


Imusarja kokonaisuudessaan valmiina:

Lähtökohta konehuone:

Pikku puuhastelun jälkeen:

Imusarja löysi paikkansa:

Megalta tulevia johtoja:

Suutinten johdotukset valmiina:

Keräyssäiliö,bensan suodatin,bensapumppu ja vedenlämpötila adabteri löysi paikkansa.

Ilmanlämpöanturi meni hienosti kasuuläpälle menevän kumimutkan kyljessä olevaan reikään.

Pikkuisen sähköhommia vielä edessä


Kuinka tuo bensapumppu imee? Onko tuossa joku siirto pumppu välissä vai kuinka tankista imemisen hoidetaan?. Ainakin Opelissa oli imu ja paine pumppu yhdistetty samaan pakettiin. Voi tulla nimittäin bensan saannissa ongelmia. Vai oliko tuossa Mersun oma siirtopumppu välissä ja riitäkö se ?.. Muuten tuo kyllä näyttäis jo lupaavalta. 

TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Mersun vakio siirtopumppu pumppaa bensaa tuolle keräystankille josta menee sitten letkut ruiskupumpulle.kamski wrote:Kuinka tuo bensapumppu imee? Onko tuossa joku siirto pumppu välissä vai kuinka tankista imemisen hoidetaan?. Ainakin Opelissa oli imu ja paine pumppu yhdistetty samaan pakettiin. Voi tulla nimittäin bensan saannissa ongelmia. Vai oliko tuossa Mersun oma siirtopumppu välissä ja riitäkö se ?.. Muuten tuo kyllä näyttäis jo lupaavalta.
piti oikein lukea tuota megamanuaalia, että mitä siellä lukee asiastatommiiii wrote:Neuvotaanhan se suodatin laittamaan megamanuaalissakin ennen pumppua ja eikös se parempi ole, paskat suodattuu pois ennen pumppua.Järjestelmässä on toinenkin suodatin ennen keruusäiliötä.Sitä en sitten tiedä,että paljonko virtausta häiritsee ruiskusuodin,mutta kokeillaan ensin ainakin noin.

"4.4.3. Polttainesuodatin
Käytä vain polttoaineen suihkutuksella varustetun auton polttoainesuodatinta, Älä
missään nimessä laita muovista yleismallin suodatinta, koska se ei kestä painetta.
Asenna suodatin myötävirtaan (suodattimessa nuoli), ettei suodatin kurista
polttoaineen virtausta pumpulta, pumppu voi särkyä koska se on
polttoainejäähdytteinen."
painepuolelle se suodatin ainakin tuossa tekstissä asennetaan... sitten niistä kuvista joita siellä megamanuaalissa on, niin niistä ei kannata paljoa asennus neuvoja ottaa, ne on enemmän sellaisia "periaatepiirrustuksia", ei sen kummempia...
Mitähän manuaali tai mitähän kohtaa manuaalista olet katsonut?
Tätäkö: http://www.megamanual.com/v22manual/minj.htm#supply
Tätäkö: http://www.megamanual.com/v22manual/minj.htm#supply
tämä on se virallinen tyyli asentaa suodatin, eli suodatin aina pumpun ja suuttimien välin...

tämän kuvan perusteella taas voi asentaa suodattimen virheellisesti, jos tekee omia päätelmiä suodattimen sijainnista polttoaine järjestelmässä, eli vaikka nyt tuo nykyinen tyyli asentaa suodatin ennen varsinaista korkeapaine polttoaine pumppua ...

edit: piti linkittää nuo kuvat omalle kotisivulle, kun "megamanual" näköjään pätkii...

tämän kuvan perusteella taas voi asentaa suodattimen virheellisesti, jos tekee omia päätelmiä suodattimen sijainnista polttoaine järjestelmässä, eli vaikka nyt tuo nykyinen tyyli asentaa suodatin ennen varsinaista korkeapaine polttoaine pumppua ...

edit: piti linkittää nuo kuvat omalle kotisivulle, kun "megamanual" näköjään pätkii...
Last edited by Höylä on Mon Nov 29, 2010 12:57, edited 1 time in total.
Itse-asiassa se 'karkeasihti' on mikroniluokan (about <10-20 um) verkkosuodatin. Mielellään sellainen pitää olla, pumpun kesto-iän takia.teg wrote:Korkeapainepumpun imupuolelle ei missään nimessä kannata asentaa suodatinta. Ainakaan sellaista suodatinta joka on tarkoitettu painepuolelle. Karkeasihdit sitten erikseen.