vr anturi
Moderator: Masi_K
vr anturi
onko joku törmännyt vastaavaan tilanteeseen kun vr anturin toista piuhaa ei laita mihinkään ni kierrosluku toimii virheettömästi ja ku sen taas kytkeen joko virtaan tai maihin ni ei toimi ollenkaan.. onko anturissa jokin vika??? koska eikös sen piuhan nyt normaalisti jossai pitäs olla..
kun vectralla ajaa ei riemulla rajaa..
-
- Megasquirttaaja
Lainaalen topiccia
Kuinka tarkka Vr anturi oikeen on hampaiden samanlaisuudesta? En löytäny tohon mun eta:n 60-2 triggeriä tähän hätään mistää ni sain käsiini samaran(kai) 60-2 triggeripyörän, joka on paljon bemun omaa pienei ja tiheempi ja sitä ku käytin starttiyrityksis ni ennakko heitteli minne sattuu joten aattelin että se on varmaanki liian tihee mun anturille. Noo... Siinäpä sit aattelin että leikkaalempa ylimääräset rappuset poes ja tein siitä 3 nastasen niinko nimimerkki jantusellaki oli. No sit heitin sen kii ja asetukset sen mukaan, ni aina yks hammas jää lukematta? 4 mukia käy ku kuuluuki, mut 2 kokoajan pimeenä. jos asennan triggerin eri kohalle ni 2 muuta pyttyä pimeenä ja aikasemmin pimeenä olleet käy ok. No sit alko se surullinen hampaiden muotoilu.. Hitsailin hammaskiekkoa leveemmäks vaa hampaitten kohilta ku aattelin, että tuo pikkutriggeri on nii kapoonen että sitä on hankala lueskella. No tästä seuras, että vaikka asensin triggerin aina samoten ni kaks pyttyä aina pimeenä, mutta pytyt jokka on pimeenä vaihtuu aina ku työstän ratasta. ja kuiteski laitoin aina triggerin samaan asentoon paikalle. Ni onko nuo anturit tosiaan nii ranttuja, että ite jos yrittää röpeltää ni roskiin menee, vai onko edes mahollista, että mulla kusee joku asetus joka vois aiheuttaa tälläse hermoromahuksen? 

325e TIC
Re: vr anturi
No kiertääkö se rajoittimelle asti? Minkälainen sytkän kokoonpano ja MS.PaPu wrote:onko joku törmännyt vastaavaan tilanteeseen kun vr anturin toista piuhaa ei laita mihinkään ni kierrosluku toimii virheettömästi ja ku sen taas kytkeen joko virtaan tai maihin ni ei toimi ollenkaan.. onko anturissa jokin vika??? koska eikös sen piuhan nyt normaalisti jossai pitäs olla..
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Re: Lainaalen topiccia
Kyl VR pysty lukeman aika pientä nystyrä tietty riipu anturin laadusta.LuomuTeurastaja wrote:Kuinka tarkka Vr anturi oikeen on hampaiden samanlaisuudesta? En löytäny tohon mun eta:n 60-2 triggeriä tähän hätään mistää ni sain käsiini samaran(kai) 60-2 triggeripyörän, joka on paljon bemun omaa pienei ja tiheempi ja sitä ku käytin starttiyrityksis ni ennakko heitteli minne sattuu joten aattelin että se on varmaanki liian tihee mun anturille. Noo... Siinäpä sit aattelin että leikkaalempa ylimääräset rappuset poes ja tein siitä 3 nastasen niinko nimimerkki jantusellaki oli. No sit heitin sen kii ja asetukset sen mukaan, ni aina yks hammas jää lukematta? 4 mukia käy ku kuuluuki, mut 2 kokoajan pimeenä. jos asennan triggerin eri kohalle ni 2 muuta pyttyä pimeenä ja aikasemmin pimeenä olleet käy ok. No sit alko se surullinen hampaiden muotoilu.. Hitsailin hammaskiekkoa leveemmäks vaa hampaitten kohilta ku aattelin, että tuo pikkutriggeri on nii kapoonen että sitä on hankala lueskella. No tästä seuras, että vaikka asensin triggerin aina samoten ni kaks pyttyä aina pimeenä, mutta pytyt jokka on pimeenä vaihtuu aina ku työstän ratasta. ja kuiteski laitoin aina triggerin samaan asentoon paikalle. Ni onko nuo anturit tosiaan nii ranttuja, että ite jos yrittää röpeltää ni roskiin menee, vai onko edes mahollista, että mulla kusee joku asetus joka vois aiheuttaa tälläse hermoromahuksen?
Aika monesti asetuksilla on saatu ihmeitä aikaiseksi. Tuolta voi vähän tutkia sopivat speksit ja setukset.
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... secondtrig
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Re: Lainaalen topiccia
Magneettinen kela-anturi lukee kyllä. Kysymys on ennemminkin siitä, millä rajajännitteellä vaiko jännitteen verhokäyrän nollakohdan ylityksellä, kuten yleensä - elektroniikassa 1/0 tunnistus tehdään.kamski wrote: Kyl VR pysty lukeman aika pientä nystyrä tietty riipu anturin laadusta.
Toisinsanoen siis, hammasvälin ollessa liian tiheä, ei jännitteen verhokäyrä välttämättä ylitä/alita nollakohtaa, joka esim. LM1815 piiriä käytettäessä määrää digitaalisen 1/0 ylityksen. Toinen juttu sitten elektroniikan ongelmat, jos siellä kovinkin suodatusta, ei tuollainen pienen hampaan aikaansaama lyhytaikainen piikki jännitteessä tunnistu.
-
- Megasquirttaaja
On kyl melko outo kapistus! Nyt sain käymään kuuella mukilla, mutta yks nasta vielä arpoo, että antaako pulssin vai ei. Ja ihmeellisintä täs on se että anturi on reilun 1cm päässä triggeripyörästä. Siinä se pelaa parhaimmillaan ja on pirun tarkka sijoituksesta sytytyksen suhteen. Onkohan tuo anturi ihan jotain muuta ku optimaalinen tuon megan kans toimimaan 

325e TIC
Mikä sulla tulkkaa sen VR-anturin megalle kelpaavaks? Liian herkällä se nyt vaikuttas olevan joka tapauksessa. Tosin kyllä fordin edissikin lukee pappahöylän takaratasta vielä sentinkin päästä... 
Vai kolme nastaa ja virranjakaja, mega juksattu luulemaan että virranjakajassa olevia nastoja luetaan?

Siis onko se nyt 4-1 hammastus (ei toimi kutosessa) vai kolme tasajaolla ja nokkatunnistus?LuomuTeurastaja wrote:"Siinäpä sit aattelin että leikkaalempa ylimääräset rappuset poes ja tein siitä 3 nastasen niinko nimimerkki jantusellaki oli. No sit heitin sen kii ja asetukset sen mukaan, ni aina yks hammas jää lukematta? 4 mukia käy ku kuuluuki, mut 2 kokoajan pimeenä."
Vai kolme nastaa ja virranjakaja, mega juksattu luulemaan että virranjakajassa olevia nastoja luetaan?
-
- Megasquirttaaja
Kolme nastaa kampiakselilla ja megaa huijattu että jakajasignaali. Anturi on vr ja välis on megaefiltä ostettu valmis vr-anturin signaalimuunnin piiri. 2 noista triggerin nastoista pelittää on sit anturi melkeen mis vaan
mutta ku aina yks känkkää ja het kunnolla!
Ku ei vaa mee kaaliin, että mikä ihme siinä voi oikee olla ku on tullu muotoiltua ja taas hitsillä lisää tavaraa ja het niinko se ois allerginen kolme nastaselle pyörälle
Onko kellään muilla ollu anturi yhelle nastalle allerginen vai onko mulla vaa joku extreme painos triggeri anturi yhistelmä?
Nii ja tosiaan se välil käy kuuellaki ku liikuttelee antruri telinettä oikeen nätisti, että ei kai se asetuksistakaa voi oikee olla kii..
Tossa aloin ittekseni mietiskelemään, ko tuo anturi alunperin luki saman piikkimäärän ja koon ratasta ko starttikehä (mainittakoon vielä, että täs autos oli 2 asentotunnistinta.. yks starttikehän kaltane miljoona piikkinen ja toisessa vaa nollaustappi)eli tosi pieni piikkistä ratasta ja tiheetä, ni voisko olla että hampaitten malli PITÄÄ olla sama ku siinä (ja koko) että se ymmärtää lukea kaikki nastat?
Vai meneeköhä köppäilyks jos alan taas pienentään.
Onko kukaa tehny ite triggeripyörää onnistuneesti vai pitääkö se het olla 1000 osa millin tarkkuudella, ettei siellä jää nasta välistä?
Nuo mun nastat kuiteski on silmämääräsesti identtisiä.
ja tosiaan ku tuo triggeri oli alunperin 60-2 ja siitä otin nastoja poes nii että jäi vaa kolme, eli oli pakko olla nastojen muoto identtinen, ni sillo oli se yks nasta aina sytkätön. pyöräytin triggeriä 120 astetta ni eri pytyt oli mykkänä...

Nii ja tosiaan se välil käy kuuellaki ku liikuttelee antruri telinettä oikeen nätisti, että ei kai se asetuksistakaa voi oikee olla kii..

Tossa aloin ittekseni mietiskelemään, ko tuo anturi alunperin luki saman piikkimäärän ja koon ratasta ko starttikehä (mainittakoon vielä, että täs autos oli 2 asentotunnistinta.. yks starttikehän kaltane miljoona piikkinen ja toisessa vaa nollaustappi)eli tosi pieni piikkistä ratasta ja tiheetä, ni voisko olla että hampaitten malli PITÄÄ olla sama ku siinä (ja koko) että se ymmärtää lukea kaikki nastat?

Onko kukaa tehny ite triggeripyörää onnistuneesti vai pitääkö se het olla 1000 osa millin tarkkuudella, ettei siellä jää nasta välistä?
Nuo mun nastat kuiteski on silmämääräsesti identtisiä.
ja tosiaan ku tuo triggeri oli alunperin 60-2 ja siitä otin nastoja poes nii että jäi vaa kolme, eli oli pakko olla nastojen muoto identtinen, ni sillo oli se yks nasta aina sytkätön. pyöräytin triggeriä 120 astetta ni eri pytyt oli mykkänä...

325e TIC
Siis oliko siellä todella ja varmasti ja todellakin tämä 60-2-kiekko? Vai oliko siellä niin että toinen anturi luki starttikehän hampaita ja sen vieressä toinen luki yhtä tappia vauhtipyörässä?LuomuTeurastaja wrote:triggeri oli alunperin 60-2
Jos siellä oli tuo 60-2 niin olisit antanut projektin jollekin joka tietää ja osaa, ja saa sen moottorin käymään niinkuin sen pitääkin käydä. Olet käyttänyt tuohon tappeluun nyt niin paljon aikaa että töissä käymällä olisit tienannut jo sen rahan mikä olisi mennyt siihen teettämiseen.
Jos siellä oli se starttikehää plus yhtä tappia lukevat jutut niin siihenkin löytyy oikea ja kunnollinen moottorinohjaus-ratkaisu kunhan tekijä oikeasti tietää mitä tekee.
Ei herneitä nyt nenään mutta turha turaaminen tuppaa rikkomaan sen moottorin.
PQ
-
- Megasquirttaaja
Lueskelin pää savuten tätä foorumia ja etin tietoa bemujen squirttaamisesta ennen megan ostoa, mut kaikissa tapauksissa josta hyvin oltiin asia kerrottu oli vakiona 60-2 triggeri ja vr sitä lukemas. Aattelin loogisesti, että jos muitten e30 325:ssa on 60-2 ni kait munki omas on... No ei ollu vaan ois pitäny olla megassa sisään tulo 2:lle asentotunnistimelle. Mikäli olen oikein ymmärtäny ni v2.2 saa vaan yhen asentotunnistin tiedon sisään. Eli ois pitäny ostaa eri mega ni ois säästyny tältä sompailulta.(mainittakoon vielä, että täs autos oli 2 asentotunnistinta.. yks starttikehän kaltane miljoona piikkinen ja toisessa vaa nollaustappi)

Eikä mistään orggis 60-2 triggeriä joka kävis heittämällä kiinni. Kaikki haluais myyä het koko auton kerralla.

Ja tosiaan. En mä tuon auton omaa triggeriä oo muokannu. Siellä se pyörii vauhtipyörällä vaikkei mikää sitä luekkaa. Tuo triggeri jota oon muokannu on samarasta ja kyllä mä laskea osaan, että se on 60-2.

Pitää vaa yrittää metästää jostaki se orggis triggeri ja anturi ni ei pala päreet tuon auton kaa.

325e TIC
Mulla on tuollainen: http://koti.mbnet.fi/kolonen/sierra/IMG_0283.JPGLuomuTeurastaja wrote:Onko kukaa tehny ite triggeripyörää onnistuneesti vai pitääkö se het olla 1000 osa millin tarkkuudella, ettei siellä jää nasta välistä?
36-1, tosin MS2, mutta itte tehty tuokin on, eikä ongelmia.
60-2 toimii moitteetta megan kanssa ainakin 4 ja 6 pyttysissä. Sulla on joku siinä signaalimuuntimen säädöissä mikä aiheuttaa nuo ongelmat.
Itse käytän omissa ynnä lähipiirin projekteissa tällaista omavalmistetta.LuomuTeurastaja wrote:Onko kukaa tehny ite triggeripyörää onnistuneesti vai pitääkö se het olla 1000 osa millin tarkkuudella, ettei siellä jää nasta välistä?
http://s241.photobucket.com/albums/ff27 ... yr171g.jpg
Halkaisija n. 170 mm, materiaalipaksuus 3 mm, pulssi/väli suhde n. 65%, Boschin speksin mukainen nostettu nollakohta. Muutama Peugeot, VW Golf, Kupla, Nissan, pari Toyotaa mm. pyörivät tuolla kiekolla.
-
- Megasquirttaaja
Hetkinen.. Pystynkö jostain säätään herkkyyttä tolle muuntimelle ilman komponenttien vaihtoa?olafu wrote: Sulla on joku siinä signaalimuuntimen säädöissä mikä aiheuttaa nuo ongelmat.

Mulla on vissii jääny jotain huomaamatta...
Kiitokset muutes vastauksista kaikille! ja jos jollaki löytyy ylimääräsiä bemun orggis 60-2 triggereitä ni ilmottakaa

325e TIC
-
- Megasquirttaaja
Mutta siinä tuleeki se ongelma, ettei viittis ottaa startin hammaskehältä piikkejä poiseikö voi käytää hyödyksi vauhtipyörällä olevaa triggeriä vai eikö hammasjako passaa 6 pyttyseen?
itte käytin volvossa ja siinä oli myös 60-2 ja vr anturi. tä oli kylläkin 4 pyttynen volvo.

325e TIC
Noissa E30 sarjan M20B25 tai uudemmissakaan BMWissä, joissa Motronic ohjain (ca.9/86->) ei liene koskaan käytetty muuta, kuin 60-2 hammastusta. Aluksi kampi-akselin etupäässä ja myöhemmin vauhtipyörällä.
Ainakin Autosportin kasaamissa V3.0 piirilevyissä on VR-anturin herkkyys- ja tasonsäätö toteutettu potentiometreillä, liekö sitten omassasi - eipä näy kristallipallosta.
Ainakin Autosportin kasaamissa V3.0 piirilevyissä on VR-anturin herkkyys- ja tasonsäätö toteutettu potentiometreillä, liekö sitten omassasi - eipä näy kristallipallosta.
-
- Megasquirttaaja
Mietippä ny.. Jos lasket äkkiseltään päässä, että vauhtipyörän halkasija on vaikka vain 30cm ni kehön pituus on 2 * pii * r eli noin 94,2cm ja jos 60 pitäs tulla tasajaolliseks ni hammasväli ois 1,57cm. Ja olen sanonut, että hammastus on saman lainen ku starttikehässä normi m20 koneessa eli hyvä jos hammasväli on edes 0,5cm ja piikkimallinen hammas. Eli lyön vaikka vasemman kiveksen vetoa että se ei oo 60-2 joka tuossa jenkki eta:ssa on.Benkku wrote:Noissa E30 sarjan M20B25 tai uudemmissakaan BMWissä, joissa Motronic ohjain (ca.9/86->) ei liene koskaan käytetty muuta, kuin 60-2 hammastusta. Aluksi kampi-akselin etupäässä ja myöhemmin vauhtipyörällä.

Ja tosta herkkyyssäädöstä. Mulla on v2.2 levy. Eikös v3.0 jo saanu kaks asentoanturiaki kiinni? Ei mulla varmaan näitä murheita ois ollukkaa jos ois levy jossa paikka 2 asentoanturille. Sillo oisin voinu hyöryntää noita auton omia tunnistimia.
325e TIC
Juu, se jenkki ETA:han oli 2.5 litrainen.... M20B27 moottorin triggeröinti on toki vanhemmissa erilainen.LuomuTeurastaja wrote:Mietippä ny.. Jos lasket äkkiseltään päässä, että vauhtipyörän halkasija on vaikka vain 30cm ni kehön pituus on 2 * pii * r eli noin 94,2cm ja jos 60 pitäs tulla tasajaolliseks ni hammasväli ois 1,57cm. Ja olen sanonut, että hammastus on saman lainen ku starttikehässä normi m20 koneessa eli hyvä jos hammasväli on edes 0,5cm ja piikkimallinen hammas. Eli lyön vaikka vasemman kiveksen vetoa että se ei oo 60-2 joka tuossa jenkki eta:ssa on.
Miksei sitä moottorin tyyppiä voi ilmoittaa suoraan, ettei tarvitse ihmetellä mikä sekasikiö se on, tai onko kirjoittaja (itsekukin) ihan pihalla.
-
- Megasquirttaaja
Kyllä se on 2.7 litrane ja 9:1 puristeine. Kiekkarajotin vakiona noin 5 tonnissa ja hepoja 122. Mun hökötykses on vaa vaihettu 2litrasen 7 tuhannen ringin avarrettu kans (Laakeripukkeja enemmän ko orggis etassa) ja siinä 2.5 litrasen nokka. niillä pääs vasta 5300rpm lastun kans.Juu, se jenkki ETA:han oli 2.5 litrainen.... M20B27 moottorin triggeröinti on toki vanhemmissa erilainen.
Siellähän se alaalla lukee mun viesteis, että 325e. Tarkotus ei ollu harhauttaa.Miksei sitä moottorin tyyppiä voi ilmoittaa suoraan, ettei tarvitse ihmetellä mikä sekasikiö se on, tai onko kirjoittaja (itsekukin) ihan pihalla.

Pitääpä kurkkia kotelon sisälle, että oisko siellä säätömahollisuutta. Kiitti vinkistä!Kyllä siinä irto signaalimuuntimessakin pitäs kai joku säätö olla kun sen purkaa? Tästä en tiedä kyllä sen enempää.

325e TIC
-
- Megajumala
-
- Megajumala
-
- Megasquirttaaja
elikä pikasesti ynnäiltynä joko mun anturi ei oo yhteensopiva tai sit tuon jälkiasennetun triggerin hammas pitäis olla yhtä pieni ku tuossa orggis triggerissä, jota se lukee. (tämän hetkinen hammas on paljo isompi) Jos se sit aiheuttas sen että se lukee sitä parhaite vasta noin kaukaa. Pitääpä kokeilla pienentää hampaat kun viikonloppu koittaa. Saapa vähä valoa edes siihen, että oisko tuo anturi kuiteski käyttökelponen. 

325e TIC
-
- Megajumala
-
- Megasquirt aloittelija
-
- Megajumala
-
- Megasquirt aloittelija