nyt viimeistään päätin, että pitää kai vähän näyttää "nuorisolle", mihin se MS1/V2.2 oikein kykenee

Moderator: Masi_K
MS1:n kanssa, jos haluaa signaaliin suodatusta kuten moni haluaa läppärunkojen kanssa MAP signaaliin, täytyy suodatus järjestää jollain ulkoisella komponentilla. MS2:ssa suodatus tehdään ohjelmallisesti. Taas yksi seikka, joka helpottaa aloittelijan elämää.kamski wrote: Mitenkä muuten noi Lag Factor astukset sinne on keksitty.
Itse asiassa on hommattu uusi liitin ja varultaan myös Bosch TPS, ehtis vaan asentaa paikalle. Sitten sen näkee miten alka pelaa.JaniM wrote:No eikös ne liittimet kannattais laittaa kuntoon![]()
Mut ite pysyn silti MS2 ku koneet ei ole mitään vakiokiukaita yksikään, mitä mulla ja kavereilla on.
Mutta kukin tavallaan, mitä sitä alkaa kinaamaan.
Mut tärkein unohtu tässä koko hommassa.
Se levy versio!
v2.2 on menneen talven lumia eli vähintään v3 versio, otti sit MS1 tai MS2 prossuksi.
En ole törmännyt moisen ilmiön että MS1ssä TPS jotenkin hyppis.. Sitten tosiaan täytyy tehdä jotain häiriö modauksia levylle.teg wrote:MS1:n kanssa, jos haluaa signaaliin suodatusta kuten moni haluaa läppärunkojen kanssa MAP signaaliin, täytyy suodatus järjestää jollain ulkoisella komponentilla. MS2:ssa suodatus tehdään ohjelmallisesti. Taas yksi seikka, joka helpottaa aloittelijan elämää.kamski wrote: Mitenkä muuten noi Lag Factor astukset sinne on keksitty.
Myös sensorikalibrointi on MS2:n kanssa yksinkertaisempaa kuin MS1:n. Ei tarvitse erillistä ohjelmaa kalibrointitiedostojen luomiseen tai lähettämiseen eikä tarvitse koodia käännellä uudestaan vaan megatunella pärjää.
Edelleen MS1:n kanssa pärjää, mutta aloittejille MS2 on yksinkertaisempi
Kuinka niin MSIII ehdottomasti? Onko sinulla MSIII käytössä tä? Että voit oikein suositella kyseistä kontrolleria jo koodia.Benkku wrote:MSII tai vaativampaan käyttöön MSIII ehdottomasti.
http://en.wikipedia.org/wiki/MegaSquirt
http://www.msextra.com/doc/index.html
Erityisesti jos ahdettuun MS:ää suunnittelee laittavansa niin MSIII, pelkästään jo ohjaimen koodin parempien turva-ominaisuuksien vuoksi.
JaniM wrote:Toi oli hyvä kans antureiden kalibrointi.
Ei ole ensimmäinen kerta kun aloittelija on kysynyt kuin tuo tehdään ja missä ne ohjeet.
Muistan joskus kun sen kanssa joutui nysväämään ja ei kyllä mennyt kerrasta oikein. MS2 tarttee vaan lyödä arvot tunessa ja painaa nappia.
Samaten pystyy muitakin antureita kalibroimaan.
O2 ja MAP ainakin.
Eli helppokäyttöisyyttä. Onhan se aina "uusi"teknologia pelottaa vanhoja, kun ei olekkaan tuttu ja turvallinen. Pelätään että menee rikki totaalisesti.
Ei se nyt niin erilainen ole. Samat valikot, muutama lisää. Ja ohjeetkin löytyy tähän yhtälailla ettei arpoa tartte.
Eli tässäkin on tullut enemmän jo plussia MS2:n hyväksi.
Nyt voisitte "puritaanit" kertoa asioita jotka oikeasti parempia MS1, kuin kakkosessa.
Eipäs mennä asioiden edelleJaniM wrote: Eli tässäkin on tullut enemmän jo plussia MS2:n hyväksi.
Koodi bugit eivät ole syy, olla hyödyntämättä MSIII mukanaan tuomia ominaisuuksia. Jopa MS ykkösen extra koodeissa on ollut ihan viimeisimpiin versioihin asti bugeja. Myöskin MSIII:n mahdollistama melko nopea dataloggaus, kannattaa hyödyntää.kamski wrote:Kuinka niin MSIII ehdottomasti? Onko sinulla MSIII käytössä tä? Että voit oikein suositella kyseistä kontrolleria jo koodia.Benkku wrote:MSII tai vaativampaan käyttöön MSIII ehdottomasti.
http://en.wikipedia.org/wiki/MegaSquirt
http://www.msextra.com/doc/index.html
Erityisesti jos ahdettuun MS:ää suunnittelee laittavansa niin MSIII, pelkästään jo ohjaimen koodin parempien turva-ominaisuuksien vuoksi.
Saisivat luvan tehdä ensin MSII kunnollisen toimivan koodin.
Mikäs siinä on vialla? Itse olen ajelin sillä 3-4 vuotta ja nyt mennään MS3:lla. Eipä tuossa MS2:ssa ole koskaan esiintynyt sellaista vikaa, mikä olisi minua vaivannut tai että siitä olisi jokin ominaisuus puuttunut.kamski wrote: Saisivat luvan tehdä ensin MSII kunnollisen toimivan koodin.
Ehkä olen liian vaativa MS suhteen. Noissa vaparimoottorissa säädöt täytyy olla aina vimpan päälle. Että siitä olisi jotain hyötyä tien päällä. Noista bugeista tai ominaisuus puutteista olen yrittänyt kirjoitella MS II osiolle.teg wrote:Mikäs siinä on vialla? Itse olen ajelin sillä 3-4 vuotta ja nyt mennään MS3:lla. Eipä tuossa MS2:ssa ole koskaan esiintynyt sellaista vikaa, mikä olisi minua vaivannut tai että siitä olisi jokin ominaisuus puuttunut.kamski wrote: Saisivat luvan tehdä ensin MSII kunnollisen toimivan koodin.
MS3:een siirtyimen meni todella kivuttomasti. Latasin vain konffin MS2 projektista ja kävin varmuuden vuoksi kaikki läpi.
Nih, kaikki on konffattu ihan perinteisesti. En jaksa uskoa että vika on asetuksissa. 2 cyl modin käytän pyörässä.teg wrote:Noh, ledien toimimattomuus, jos sellaista nyt on, niin ei mielestäni juurikaan vaikuta käyttämiseen.
BTW, millainen auto sinulla on, kun käytössä on 1 tai 2 sylinteriä? Tuo rpm 1 on muuten MS2:ssa indikoi konfigurointivirheestä..
Niin jos tarkoitat 3.0.3u koodia jota ei ole vielä virallisesti julkaistu joka on vielä epävakaa niin siinä on korjattu kyseinen 2cyl ja fuel only asetukset.teg wrote:Hmm.. Nuo bugit on korjattu noin vuosi sitten, yli puoli vuotta ennen kuin kirjoittelit tälle foorumille niistä. Olikohan tuo linkki väärin vai satuitko vaan käyttämään vanhentunutta versiota koodista? Noh, ainahan ohjelmistoissa vikoja on ja hyvä että viat on löydetty ja korjattu!
Useimmat "commercial" lämpötila-alueen (0 - +70) komponentit toimivat kyllä mainiosti pakkasellakin. Suurin osa puolijohteista on ihan samaa tavaraa kuin laajemmalle alueelle speksatut industrial-versiotkin, nuo "paremmat" vaan testataan kattavammin. Kuulemma jopa Boschin ECU:ista löytyy tuota commercial-laadun komponenttia. Joitain poikkeuksiakin on, esim. oskillaattoreiden ja konkkien parametrit saattavat muuttua aika paljon speksatun alueen ulkopuolelle mentäessä. Laitteen suunnittelusta sitten riippuu onko tällä käytännön merkitystä. Mutta jonkun tyypillisen USB-adapterin ja muun vastaavan krääsän tapauksessa varmuuden saa vaan testaamalla itse sen oman kappaleen. Nuo kun on kuitenkin tehnyt joku kiinalainen hikipaja siitä materiaalista mitä on juuri sillä hetkellä sattunut halvimmalla löytämään, luki lehdykässä mitä tahansa.teg wrote: Halvimmat kuluttajamallin USB adapterit eivät toimi pakkasilla - tai ainakaan datalehdyköiden mukaan niitä ei ole suunniteltu sellaseen. Kalliimmat mallit sitten toimivatkin jopa -40 asteeseen.
Kesällä testasin 2.1.1 Betan, siinäkin oli sama juttu. Siirryin sitten suoraan 3.0.3. Itse asiassa on kokeilut jo pyörässä kyseistä koodia. Vaikutti kyllä ihan lupaavalta. Paitsi noi LED sekoilu jotka saattaa kuulua asian.? En käytä ei-extrakoodia.teg wrote: Entäs esimerkiksi 2.1.0e versio, onko se vika siinäkin? Entäs ei-extrakoodissa?