lc-1

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

MaHa
Megasquirt aloittelija
Posts: 15
Joined: Thu Aug 06, 2009 10:06

lc-1

Post by MaHa »

Mikä voi aiheuttaa sen, että lc-1 näyttää lähes kokoajan 19,90afr.
Bensaa kuitenkin saa ja savusta päätellen jopa liikaa. Joskus käynnistyksen jälkeen näyttää hetken10-11 ja sitten pomppaa19.90. logworks näyttää jotain 30-50.
Jasen2624
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 375
Joined: Thu Aug 24, 2006 10:10
Location: Suomussalmi

Post by Jasen2624 »

Antaako mitää vikakoodie?
Anturi paskana..
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
MaHa
Megasquirt aloittelija
Posts: 15
Joined: Thu Aug 06, 2009 10:06

Post by MaHa »

Ei mitään vikakoodia anna. Hajoaako nuo mitenkä usein.
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Kalibrointi tehty?
MaHa
Megasquirt aloittelija
Posts: 15
Joined: Thu Aug 06, 2009 10:06

Post by MaHa »

kalibroitu on
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Mitäs se näyttää vapaassa ilmassa?
MaHa
Megasquirt aloittelija
Posts: 15
Joined: Thu Aug 06, 2009 10:06

Post by MaHa »

logworksin mukaan 18
datsun
Megasquirttaaja
Posts: 41
Joined: Sat Apr 04, 2009 10:01
Location: T-niemi

Post by datsun »

Itellä sama homma lc-1 kanssa ja sitä sitten tutkin toissapäivänä ja syyksi paljastui hajonnut anturi.alussa ei antanut vikakoodia mutta jonkun ajan päästä antoi:
Error 8 Sensor Timing error
(typically a damaged
sensor).

Ei muuta kuin uutta anturia kehiin.
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Post by jake74 »

datsun wrote:Itellä sama homma lc-1 kanssa ja sitä sitten tutkin toissapäivänä ja syyksi paljastui hajonnut anturi.alussa ei antanut vikakoodia mutta jonkun ajan päästä antoi:
Error 8 Sensor Timing error
(typically a damaged
sensor).

Ei muuta kuin uutta anturia kehiin.
tarkista maadotukset. samaa koodia anto mullakin ja maadotuksissa oli vikaa.
xtaaviankka
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 111
Joined: Mon Jun 04, 2007 21:48
Location: Vihti

Maadoitus

Post by xtaaviankka »

Kannattaa maadoittaa kaikki samaan pisteeseen, ja tästä sitten paksulla kaapelilla moottorin runkoon tai akun miinusnapaan suoraan.
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Re: Maadoitus

Post by jake74 »

xtaaviankka wrote:Kannattaa maadoittaa kaikki samaan pisteeseen, ja tästä sitten paksulla kaapelilla moottorin runkoon tai akun miinusnapaan suoraan.
jaa. mulla oli kaikki johot samaa ni anto vikakoodia. 30cm erilee maajohdot ni alko toimimaa. kyseessä on ohjain yksikön maajohdot.
jimex
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 117
Joined: Sat May 28, 2005 0:10
Location: kuopio

Post by jimex »

itsellä tulee kaikki maat samaan ja vielä pelkästään auton runkoon ja silti toimii.
econ
Megasquirttaaja
Posts: 41
Joined: Mon Jun 18, 2007 7:53
Location: Oulu

Post by econ »

Mulla teki myös rikkinäisellä anturilla samalla lailla. Oli saanu jäähdytinnestettä haljenneen sylinteriputken takija. Voi tietenkin johtua muustakin.
xtaaviankka
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 111
Joined: Mon Jun 04, 2007 21:48
Location: Vihti

Testaus

Post by xtaaviankka »

Tarkasta vielä logworksilla jännitelähdöt, ohjelmalla saa nollattuu anturin kalibroinnin. anturi irti ja kalibrointi. Anturi takas ja pitäs kalibroida automaattisesti. Itellä irralla sen 21.7-21.8.
MaHa
Megasquirt aloittelija
Posts: 15
Joined: Thu Aug 06, 2009 10:06

Post by MaHa »

uudella anturilla korjaantui.
datsun
Megasquirttaaja
Posts: 41
Joined: Sat Apr 04, 2009 10:01
Location: T-niemi

Post by datsun »

Mulle kans tuli tänään uusi anturi ja toimii ku junan vessa.
datsun
Megasquirttaaja
Posts: 41
Joined: Sat Apr 04, 2009 10:01
Location: T-niemi

Post by datsun »

datsun wrote:Mulle kans tuli tänään uusi anturi ja toimii ku junan vessa.
Eipäs toimikkaan p..kele.Anturin käyttöön otto kalibroinnin ajan toimii ku unelma mutta kun sen jälkeen katkaisee virrat ja laittaa uudestaan päälle niin lämmittää anturin ja näyttää vähän ajan oikein mutta sitten rupeaa herjaamaan taas tuota sensor timing erroria.Sitten uudelleen alusta asennus ja sama homma,kokeiltu kymmeniä kertoja.Johdotukset tarkastettu moneen kertaan ja maajohtoja vaihdeltu eri kohtiin eikä siltikkään vörki.Ideoita?
xtaaviankka
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 111
Joined: Mon Jun 04, 2007 21:48
Location: Vihti

Juu

Post by xtaaviankka »

Maadoitukst tulisi vetää yhteen pisteeseen ja tästä sitten moottorin runkoon.
datsun
Megasquirttaaja
Posts: 41
Joined: Sat Apr 04, 2009 10:01
Location: T-niemi

Post by datsun »

Oli syystä tai toisesta ohjain seonnut...Latasin uudemman version ohjaimeen ja toimii kuin unelma taas.Tulipahan v..utus päissään tilattua uusi ohjainkin,mut onneks sille on käyttöä moottoripyörien säädössä.
Jasen2624
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 375
Joined: Thu Aug 24, 2006 10:10
Location: Suomussalmi

Post by Jasen2624 »

Mite siihe saa laattua uuden ohjelman?
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
datsun
Megasquirttaaja
Posts: 41
Joined: Sat Apr 04, 2009 10:01
Location: T-niemi

Post by datsun »

Jasen2624 wrote:Mite siihe saa laattua uuden ohjelman?
Tarkoitin että päivitin version 1.00->1.10.Samalla asensin koneelle ton uudemman logworks 3.04.
Ohjaimen päivityshän tapahtuu niin että lataat täältä:
http://www.innovatemotorsports.com/supp ... c1v110.dld
(huom älä lataa jos ohjaimen ohjelma versio on jo 1.10)

2.Yhdistä ohjain ja tietokone ohjaimen mukana tulleella kaapelilla
3.Laita virta päälle ohjaimeen
4.Avaa LMconfig
5.Paina update firmware ja sitten avaat kansion minne latasi uuden version ja valitset sen tiedoston niin se päivittyy.
6.Ohjelmoit analogiset ulos tulot uudelleen kun mun mielestä ne palautui tehdas asetuksiin.

Tuolta löytyy myös tuo logworks 3.04:
http://www.innovatemotorsports.com/support.php
teme69
Megasquirt aloittelija
Posts: 6
Joined: Sun Jan 17, 2010 22:50
Location: Salo

Post by teme69 »

Hankinnan alla tuollainen innovaten LC-1. Yhteen asiaan en vain ole löytänyt selvää vastausta ja toivon että joku täällä osaisi auttaa. Saako tuossa käytettyä samaan aikaan db mallista afr mittaria (vie 0-5v analogi lähdön) ja syötettyä megalle seostietoa "laajakaistamuodossa" vai pitääkö investoida tuohon XD-16 malliin joka käyttää sarjaporttia ja 0-5v lähtö jäisi vapaaksi megaa varten?
Escort RS2000 -96 F1 Edition
xtaaviankka
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 111
Joined: Mon Jun 04, 2007 21:48
Location: Vihti

Mittari

Post by xtaaviankka »

http://sporttiauto.shop.wosbee.com/Publ ... mcode=3796

Tuolta otin itelle, siinä jää vapaaksi laajakaista 0-5V, ja erilliselle AFR-mittarille tulee oma ulostulo.
teme69
Megasquirt aloittelija
Posts: 6
Joined: Sun Jan 17, 2010 22:50
Location: Salo

Re: Mittari

Post by teme69 »

xtaaviankka wrote:http://sporttiauto.shop.wosbee.com/Publ ... mcode=3796

Tuolta otin itelle, siinä jää vapaaksi laajakaista 0-5V, ja erilliselle AFR-mittarille tulee oma ulostulo.
Kiitos tiedosta! Parin verkkokaupan sivuilla vain luki näin: "mittari analoginen, käyttää 0-5v lähdön 0-1v jää vapaaksi" ja kuvassa oli juurikin samanlainen mittari kuin linkin alta löytyy. Onkohan näitä sitten jotain eri versioita?
Escort RS2000 -96 F1 Edition
xtaaviankka
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 111
Joined: Mon Jun 04, 2007 21:48
Location: Vihti

Re: Mittari

Post by xtaaviankka »

teme69 wrote:
xtaaviankka wrote:http://sporttiauto.shop.wosbee.com/Publ ... mcode=3796

Tuolta otin itelle, siinä jää vapaaksi laajakaista 0-5V, ja erilliselle AFR-mittarille tulee oma ulostulo.
Kiitos tiedosta! Parin verkkokaupan sivuilla vain luki näin: "mittari analoginen, käyttää 0-5v lähdön 0-1v jää vapaaksi" ja kuvassa oli juurikin samanlainen mittari kuin linkin alta löytyy. Onkohan näitä sitten jotain eri versioita?
LC-1 Laajakaistalabdaohjain Innovaten versio pitäisi olla sama, DB oli tämä Digitaalinen Ilma/Polttoaine seossuhdemittari, jossa analoginen ulostulo 2 ruskea 0V=7.35A/F ja 5V=22.39A/F, joten analoginen ulostuloa 1 keltainen voidaan käyttää lambda-arvona 1.1V. Noii oli oletuksena, ja pystyttiin säätämään sitten tietokoneella niitä jännitelähtöjä.
teme69
Megasquirt aloittelija
Posts: 6
Joined: Sun Jan 17, 2010 22:50
Location: Salo

Re: Mittari

Post by teme69 »

xtaaviankka wrote:
teme69 wrote:
xtaaviankka wrote:http://sporttiauto.shop.wosbee.com/Publ ... mcode=3796

Tuolta otin itelle, siinä jää vapaaksi laajakaista 0-5V, ja erilliselle AFR-mittarille tulee oma ulostulo.
Kiitos tiedosta! Parin verkkokaupan sivuilla vain luki näin: "mittari analoginen, käyttää 0-5v lähdön 0-1v jää vapaaksi" ja kuvassa oli juurikin samanlainen mittari kuin linkin alta löytyy. Onkohan näitä sitten jotain eri versioita?
LC-1 Laajakaistalabdaohjain Innovaten versio pitäisi olla sama, DB oli tämä Digitaalinen Ilma/Polttoaine seossuhdemittari, jossa analoginen ulostulo 2 ruskea 0V=7.35A/F ja 5V=22.39A/F, joten analoginen ulostuloa 1 keltainen voidaan käyttää lambda-arvona 1.1V. Noii oli oletuksena, ja pystyttiin säätämään sitten tietokoneella niitä jännitelähtöjä.
Hyvä juttu! Nyt vaan odottelemaan laitteen saapumista! =)
Escort RS2000 -96 F1 Edition
ta22
Megasquirttaaja
Posts: 24
Joined: Mon Jun 16, 2008 20:25

lc1

Post by ta22 »

lc1 7 napainen ja g3 asennettu ei vaan pelaa analogilähdöt näyttää nollaa,ei ilmoita vikakoodia, kalibroitu on logwörksin kautta afr näyttö pelaa mitäs ois tehtävissä.
Järwä
Megasquirt aloittelija
Posts: 15
Joined: Wed Feb 20, 2008 23:46
Location: Tampere

Re: lc1

Post by Järwä »

ta22 wrote:lc1 7 napainen ja g3 asennettu ei vaan pelaa analogilähdöt näyttää nollaa,ei ilmoita vikakoodia, kalibroitu on logwörksin kautta afr näyttö pelaa mitäs ois tehtävissä.
Eipä muuta tuu mieleen kun että olikos siinä niitä analogi lähtöjä varten joku oma maadoitus, vihreä piuha ehkä? Onko kytketty?

Tietty jos mittari on "väärässä" analogi lähdössä, (jos ei o ohjelmoitu lähtöjä uudestaan), niin ei välttämättä toimi jos onkin kapeeakaista lähdön piuhassa.
Jasen2624
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 375
Joined: Thu Aug 24, 2006 10:10
Location: Suomussalmi

Post by Jasen2624 »

Analogia lähöt palaneet.. Itellä on toisesta lc1 palaneet ja vanhemmat versiot palaa aika herkästi. Oon kuulu et sais takuuseen mutta tarttis lähettää tehtaalle ja ite en ainakaa lontoota osaa niin paljo et onnistus.
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
xtaaviankka
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 111
Joined: Mon Jun 04, 2007 21:48
Location: Vihti

Re: lc1

Post by xtaaviankka »

ta22 wrote:lc1 7 napainen ja g3 asennettu ei vaan pelaa analogilähdöt näyttää nollaa,ei ilmoita vikakoodia, kalibroitu on logwörksin kautta afr näyttö pelaa mitäs ois tehtävissä.
Kai muistat, että jos kalibroit anturin manuaalisesti ohjelmalla tai napilla, sulla pitää olla anturi irti putkesta. Ekan kalibroinnin jälkeen anturi takas paikalleen, ja aina kun laittaa virrat päälle, kalibroi automaattisesti.
Joskus ite tehnyt saman virheen ja mittarit ei näyttänyt mitään. Tai näytti ne jotain mutta väärää lukemaa.
Post Reply