lc-1
Moderator: Masi_K
lc-1
Mikä voi aiheuttaa sen, että lc-1 näyttää lähes kokoajan 19,90afr.
Bensaa kuitenkin saa ja savusta päätellen jopa liikaa. Joskus käynnistyksen jälkeen näyttää hetken10-11 ja sitten pomppaa19.90. logworks näyttää jotain 30-50.
Bensaa kuitenkin saa ja savusta päätellen jopa liikaa. Joskus käynnistyksen jälkeen näyttää hetken10-11 ja sitten pomppaa19.90. logworks näyttää jotain 30-50.
tarkista maadotukset. samaa koodia anto mullakin ja maadotuksissa oli vikaa.datsun wrote:Itellä sama homma lc-1 kanssa ja sitä sitten tutkin toissapäivänä ja syyksi paljastui hajonnut anturi.alussa ei antanut vikakoodia mutta jonkun ajan päästä antoi:
Error 8 Sensor Timing error
(typically a damaged
sensor).
Ei muuta kuin uutta anturia kehiin.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 111
- Joined: Mon Jun 04, 2007 21:48
- Location: Vihti
Maadoitus
Kannattaa maadoittaa kaikki samaan pisteeseen, ja tästä sitten paksulla kaapelilla moottorin runkoon tai akun miinusnapaan suoraan.
Re: Maadoitus
jaa. mulla oli kaikki johot samaa ni anto vikakoodia. 30cm erilee maajohdot ni alko toimimaa. kyseessä on ohjain yksikön maajohdot.xtaaviankka wrote:Kannattaa maadoittaa kaikki samaan pisteeseen, ja tästä sitten paksulla kaapelilla moottorin runkoon tai akun miinusnapaan suoraan.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 111
- Joined: Mon Jun 04, 2007 21:48
- Location: Vihti
Testaus
Tarkasta vielä logworksilla jännitelähdöt, ohjelmalla saa nollattuu anturin kalibroinnin. anturi irti ja kalibrointi. Anturi takas ja pitäs kalibroida automaattisesti. Itellä irralla sen 21.7-21.8.
Eipäs toimikkaan p..kele.Anturin käyttöön otto kalibroinnin ajan toimii ku unelma mutta kun sen jälkeen katkaisee virrat ja laittaa uudestaan päälle niin lämmittää anturin ja näyttää vähän ajan oikein mutta sitten rupeaa herjaamaan taas tuota sensor timing erroria.Sitten uudelleen alusta asennus ja sama homma,kokeiltu kymmeniä kertoja.Johdotukset tarkastettu moneen kertaan ja maajohtoja vaihdeltu eri kohtiin eikä siltikkään vörki.Ideoita?datsun wrote:Mulle kans tuli tänään uusi anturi ja toimii ku junan vessa.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 111
- Joined: Mon Jun 04, 2007 21:48
- Location: Vihti
Juu
Maadoitukst tulisi vetää yhteen pisteeseen ja tästä sitten moottorin runkoon.
Tarkoitin että päivitin version 1.00->1.10.Samalla asensin koneelle ton uudemman logworks 3.04.Jasen2624 wrote:Mite siihe saa laattua uuden ohjelman?
Ohjaimen päivityshän tapahtuu niin että lataat täältä:
http://www.innovatemotorsports.com/supp ... c1v110.dld
(huom älä lataa jos ohjaimen ohjelma versio on jo 1.10)
2.Yhdistä ohjain ja tietokone ohjaimen mukana tulleella kaapelilla
3.Laita virta päälle ohjaimeen
4.Avaa LMconfig
5.Paina update firmware ja sitten avaat kansion minne latasi uuden version ja valitset sen tiedoston niin se päivittyy.
6.Ohjelmoit analogiset ulos tulot uudelleen kun mun mielestä ne palautui tehdas asetuksiin.
Tuolta löytyy myös tuo logworks 3.04:
http://www.innovatemotorsports.com/support.php
Hankinnan alla tuollainen innovaten LC-1. Yhteen asiaan en vain ole löytänyt selvää vastausta ja toivon että joku täällä osaisi auttaa. Saako tuossa käytettyä samaan aikaan db mallista afr mittaria (vie 0-5v analogi lähdön) ja syötettyä megalle seostietoa "laajakaistamuodossa" vai pitääkö investoida tuohon XD-16 malliin joka käyttää sarjaporttia ja 0-5v lähtö jäisi vapaaksi megaa varten?
Escort RS2000 -96 F1 Edition
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 111
- Joined: Mon Jun 04, 2007 21:48
- Location: Vihti
Mittari
http://sporttiauto.shop.wosbee.com/Publ ... mcode=3796
Tuolta otin itelle, siinä jää vapaaksi laajakaista 0-5V, ja erilliselle AFR-mittarille tulee oma ulostulo.
Tuolta otin itelle, siinä jää vapaaksi laajakaista 0-5V, ja erilliselle AFR-mittarille tulee oma ulostulo.
Re: Mittari
Kiitos tiedosta! Parin verkkokaupan sivuilla vain luki näin: "mittari analoginen, käyttää 0-5v lähdön 0-1v jää vapaaksi" ja kuvassa oli juurikin samanlainen mittari kuin linkin alta löytyy. Onkohan näitä sitten jotain eri versioita?xtaaviankka wrote:http://sporttiauto.shop.wosbee.com/Publ ... mcode=3796
Tuolta otin itelle, siinä jää vapaaksi laajakaista 0-5V, ja erilliselle AFR-mittarille tulee oma ulostulo.
Escort RS2000 -96 F1 Edition
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 111
- Joined: Mon Jun 04, 2007 21:48
- Location: Vihti
Re: Mittari
LC-1 Laajakaistalabdaohjain Innovaten versio pitäisi olla sama, DB oli tämä Digitaalinen Ilma/Polttoaine seossuhdemittari, jossa analoginen ulostulo 2 ruskea 0V=7.35A/F ja 5V=22.39A/F, joten analoginen ulostuloa 1 keltainen voidaan käyttää lambda-arvona 1.1V. Noii oli oletuksena, ja pystyttiin säätämään sitten tietokoneella niitä jännitelähtöjä.teme69 wrote:Kiitos tiedosta! Parin verkkokaupan sivuilla vain luki näin: "mittari analoginen, käyttää 0-5v lähdön 0-1v jää vapaaksi" ja kuvassa oli juurikin samanlainen mittari kuin linkin alta löytyy. Onkohan näitä sitten jotain eri versioita?xtaaviankka wrote:http://sporttiauto.shop.wosbee.com/Publ ... mcode=3796
Tuolta otin itelle, siinä jää vapaaksi laajakaista 0-5V, ja erilliselle AFR-mittarille tulee oma ulostulo.
Re: Mittari
Hyvä juttu! Nyt vaan odottelemaan laitteen saapumista! =)xtaaviankka wrote:LC-1 Laajakaistalabdaohjain Innovaten versio pitäisi olla sama, DB oli tämä Digitaalinen Ilma/Polttoaine seossuhdemittari, jossa analoginen ulostulo 2 ruskea 0V=7.35A/F ja 5V=22.39A/F, joten analoginen ulostuloa 1 keltainen voidaan käyttää lambda-arvona 1.1V. Noii oli oletuksena, ja pystyttiin säätämään sitten tietokoneella niitä jännitelähtöjä.teme69 wrote:Kiitos tiedosta! Parin verkkokaupan sivuilla vain luki näin: "mittari analoginen, käyttää 0-5v lähdön 0-1v jää vapaaksi" ja kuvassa oli juurikin samanlainen mittari kuin linkin alta löytyy. Onkohan näitä sitten jotain eri versioita?xtaaviankka wrote:http://sporttiauto.shop.wosbee.com/Publ ... mcode=3796
Tuolta otin itelle, siinä jää vapaaksi laajakaista 0-5V, ja erilliselle AFR-mittarille tulee oma ulostulo.
Escort RS2000 -96 F1 Edition
Re: lc1
Eipä muuta tuu mieleen kun että olikos siinä niitä analogi lähtöjä varten joku oma maadoitus, vihreä piuha ehkä? Onko kytketty?ta22 wrote:lc1 7 napainen ja g3 asennettu ei vaan pelaa analogilähdöt näyttää nollaa,ei ilmoita vikakoodia, kalibroitu on logwörksin kautta afr näyttö pelaa mitäs ois tehtävissä.
Tietty jos mittari on "väärässä" analogi lähdössä, (jos ei o ohjelmoitu lähtöjä uudestaan), niin ei välttämättä toimi jos onkin kapeeakaista lähdön piuhassa.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 111
- Joined: Mon Jun 04, 2007 21:48
- Location: Vihti
Re: lc1
Kai muistat, että jos kalibroit anturin manuaalisesti ohjelmalla tai napilla, sulla pitää olla anturi irti putkesta. Ekan kalibroinnin jälkeen anturi takas paikalleen, ja aina kun laittaa virrat päälle, kalibroi automaattisesti.ta22 wrote:lc1 7 napainen ja g3 asennettu ei vaan pelaa analogilähdöt näyttää nollaa,ei ilmoita vikakoodia, kalibroitu on logwörksin kautta afr näyttö pelaa mitäs ois tehtävissä.
Joskus ite tehnyt saman virheen ja mittarit ei näyttänyt mitään. Tai näytti ne jotain mutta väärää lukemaa.