6-1 triggerin asetukset
Moderator: Masi_K
6-1 triggerin asetukset
Käytössä siis uusin extra koodi ja koneena 4sylinterinen ja triggerinä 6-1 kampiakselilla. Kun Ignition optionsista valitsee toothed wheel ja Trigger wheel asetuksiin laittaa missing teeth asetuksiin 6hammasta ja 1 puuttuu, niin herjaa että ei oikeat asetukset/ei vastaa sylinteri lukuun..
Eli mitä noihin asetuksiin pitää laittaa tuollaisella kokoonpanolla?
Eli mitä noihin asetuksiin pitää laittaa tuollaisella kokoonpanolla?
mitä äsken nopeasti kattelin mistan tekemisiä, niin se puhui 6-1 triggeristä 6 sylinterisen bmw moottorin yhteydessä ja siinä se tietysti toimiikin, kun on 6:lla jaollinen tuo 6-1 pyörä...
mulla ei ainakaan tule mieleen, kuinka 4 sylinterisessä koneessa sais 6-1 pyörän toimimaan, jos ei raiskaa koodia aika rajusti
mulla ei ainakaan tule mieleen, kuinka 4 sylinterisessä koneessa sais 6-1 pyörän toimimaan, jos ei raiskaa koodia aika rajusti

Pahkis wrote:nyt on saatu pienellä avustuksella kipinä tulemaan ja triggaus toimimaan!![]()
Kipinä on vielä vähän pielessä, pitää viikonloppuna saada sytkälamppua lainaan jos sais ajoitukset kohdalleen
hyvä, mikä oli pielessä ja millä asetuksilla alkoi pelaamaan?
itsellä tulossa kans 6-1 pyörä 4cyl koneeseen.
Ei starttaa vieläkään.. otin pienen videon startatessa:
http://s314.photobucket.com/albums/ll41 ... tartti.flv
Eli välillä kierrokset näkyy OK, välillä kierroksinä näkyy vain 1 tai 0
Testailin hall anturin toiminnan pultilla missä oli letkuklemmari kiinni ja sitä pyörittelin anturin edessä. Silloin tuli kipinä ihan ok (tosin tacho input ei ollut toothed wheel vaan basic trigger)
.msq fileä en nyt minnekkään saa ladattua, mutta vinkkejä otetaan vastaan että mikä vois olla vikana..
http://s314.photobucket.com/albums/ll41 ... tartti.flv
Eli välillä kierrokset näkyy OK, välillä kierroksinä näkyy vain 1 tai 0
Testailin hall anturin toiminnan pultilla missä oli letkuklemmari kiinni ja sitä pyörittelin anturin edessä. Silloin tuli kipinä ihan ok (tosin tacho input ei ollut toothed wheel vaan basic trigger)
.msq fileä en nyt minnekkään saa ladattua, mutta vinkkejä otetaan vastaan että mikä vois olla vikana..

Taas testailtu, ei tulosta.. Ilmaväli anturin ja pyörän välissä on luokkaa 1,5mm
Kun anturin ottaa irti ja sen edessä pyörittää porakoneella pulttia missä klemmari kiinni, niin kipinä tulee satunnaisesti (hukkakipinä puolan toisesta puoliskosta) ja kierrokset vaan 1 tai 0
Mutta kun tachinput asetuksiin vaihtaa toothed wheelin tilalle trigger returnin niin kipinät tulee tasaisin väliajoin vuorotellen, eli siis toimii.
Pitääkö laittaa paikoilleen volvon oma jakaja missä on hall ja unohtaa 6-1 kampiaksellilla? Levyyn pitäisi silloin tehdä muutos sillä eikös se volvon anturi ole 5voltin ?
Onko triggeristä kampiakselilla mitään hyötyä verrattuna jakaja triggerointiin? Tarkempi?
Kun anturin ottaa irti ja sen edessä pyörittää porakoneella pulttia missä klemmari kiinni, niin kipinä tulee satunnaisesti (hukkakipinä puolan toisesta puoliskosta) ja kierrokset vaan 1 tai 0
Mutta kun tachinput asetuksiin vaihtaa toothed wheelin tilalle trigger returnin niin kipinät tulee tasaisin väliajoin vuorotellen, eli siis toimii.
Pitääkö laittaa paikoilleen volvon oma jakaja missä on hall ja unohtaa 6-1 kampiaksellilla? Levyyn pitäisi silloin tehdä muutos sillä eikös se volvon anturi ole 5voltin ?
Onko triggeristä kampiakselilla mitään hyötyä verrattuna jakaja triggerointiin? Tarkempi?
Riippuen koneesta mutta aina tarkempi. Itellä esim. 7A-FE:n jakajalla ennakko vaeltaa 2-3 astetta kumpaanki suuntaan. Eli n. 5 astetta kaiken kaikkiaan. Tosin hihnalla on ajettu vissii jo vähä yli 100tkm yms. Sillä tulee tupsaminen yms. ku välillä menee laihalle ja välillä rikkaalle.
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
6-1 ja muut pienellä hammasmäärällä olevat puuttuvan hampaan triggerit on vähän riskialttiita. Jossain koneissa saattaakin toimia ihan ok, toisissa sitten taas ei millään. Ongelma on juuri tuossa starttausvaiheessa. Jos kampuran pyörimisnopeus vaihtelee liikaa, niin Mega ei tunnista puuttuvaa hammasta kun peräkkäisten hampaiden välinen aika on mitä sattuu. 12-1 tuntuu toimivan jo useimmissa koneissa, mutta silläkin tulee joskus ongelmia.
Tämä siis kokemuksina MS1:n kanssa, mutta luultavasti tilanne on enemmän tai vähemmän sama myös MS2:n kanssa.
Tämä siis kokemuksina MS1:n kanssa, mutta luultavasti tilanne on enemmän tai vähemmän sama myös MS2:n kanssa.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Ja silti sait munkin megan pelaamaan 6-1 triggerin kanssa.ArttuH wrote:6-1 ja muut pienellä hammasmäärällä olevat puuttuvan hampaan triggerit on vähän riskialttiita. Jossain koneissa saattaakin toimia ihan ok, toisissa sitten taas ei millään. Ongelma on juuri tuossa starttausvaiheessa. Jos kampuran pyörimisnopeus vaihtelee liikaa, niin Mega ei tunnista puuttuvaa hammasta kun peräkkäisten hampaiden välinen aika on mitä sattuu. 12-1 tuntuu toimivan jo useimmissa koneissa, mutta silläkin tulee joskus ongelmia.
Tämä siis kokemuksina MS1:n kanssa, mutta luultavasti tilanne on enemmän tai vähemmän sama myös MS2:n kanssa.

Pahkis. Arttu tietää näistä hommista hemmetisti. Kysys vaikka siltä mikä sun msq tiedostoissa on vikana

Nyt homma skulaa!! Kipinä tulee oikein ja kierrosluvut näkyy kokoajan startatessa..
Se on näemmä nuuka tuo ms2 tuosta hammasluvusta ainakin volvon vinokoneessa. 6-1 sekoitti boksin jotenkin startatessa.
Kun vaihtoi 12-1 triggerin niin rupesi toimimaan.
Kiitos vastanneille!!
Tässä kuvaa 6-1 kanttiaallosta:
http://i314.photobucket.com/albums/ll41 ... ope002.jpg
tässä 12-1
http://i314.photobucket.com/albums/ll41 ... ope005.jpg
ja triggerit:
http://i314.photobucket.com/albums/ll41 ... ope001.jpg
Se on näemmä nuuka tuo ms2 tuosta hammasluvusta ainakin volvon vinokoneessa. 6-1 sekoitti boksin jotenkin startatessa.
Kun vaihtoi 12-1 triggerin niin rupesi toimimaan.
Kiitos vastanneille!!
Tässä kuvaa 6-1 kanttiaallosta:
http://i314.photobucket.com/albums/ll41 ... ope002.jpg
tässä 12-1
http://i314.photobucket.com/albums/ll41 ... ope005.jpg
ja triggerit:
http://i314.photobucket.com/albums/ll41 ... ope001.jpg
6-1 on toistaiseksi toiminut jokaisessa auton nelarissa MS1:llä, mitä mulle on vastaan tullut.
MS2:lla olen kokeillut 6-1:stä yhdessä koneessa ja startatessa hukkasi triggausta. Sama kone toimi MS1:llä vuosikausia ilman mitään ongelmia. MS1 sinne sitten muutti takaisin, kun MS2:lla starttaaminen oli ihan tuuripeliä.
MS2:lla olen kokeillut 6-1:stä yhdessä koneessa ja startatessa hukkasi triggausta. Sama kone toimi MS1:llä vuosikausia ilman mitään ongelmia. MS1 sinne sitten muutti takaisin, kun MS2:lla starttaaminen oli ihan tuuripeliä.