Bmw 325 m50b25
Moderator: Masi_K
Bmw 325 m50b25
Elikkä tuossa kaivelin megan purkin varastosta muutamanvuoden säilössäolon jälkeen ajattelin ottaa sen käyttöön eli mega on v 2.2 orginaali versio.releboksi on v 1.1
nyt tässä seuraavaksi pähkäilen sitä sytytyksen ohjausta. mistä niitä vp192 sytytys kiviä saa? ja millainen kytkentä niille kuuluis olla?
tuli mieleen että onko tuo kuin vanhentunutta tekniikkaa? prossu siinä on msv30
Kiitoksia etukäteen vastauksista.
nyt tässä seuraavaksi pähkäilen sitä sytytyksen ohjausta. mistä niitä vp192 sytytys kiviä saa? ja millainen kytkentä niille kuuluis olla?
tuli mieleen että onko tuo kuin vanhentunutta tekniikkaa? prossu siinä on msv30
Kiitoksia etukäteen vastauksista.
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Puola: Osanumerot:
Bosch 0 221 503 010
OPEL 12 08 007
OPEL 90 492 255
OPEL 90 511 450
HOLDEN 90 511 450
Sytytysmoduuli: Osanumerot:
Bosch 0 227 100 203
ALFA ROMEO 60562702
FIAT 60562702
LANCIA 60562702
OPEL 90 444 189
OPEL 90 462 248
VOLVO 1367776
FERRARI 138225
Varaosakaupasta saa kyllä osanumerolla kun käy kysymässä.
Bosch 0 221 503 010
OPEL 12 08 007
OPEL 90 492 255
OPEL 90 511 450
HOLDEN 90 511 450
Sytytysmoduuli: Osanumerot:
Bosch 0 227 100 203
ALFA ROMEO 60562702
FIAT 60562702
LANCIA 60562702
OPEL 90 444 189
OPEL 90 462 248
VOLVO 1367776
FERRARI 138225
Varaosakaupasta saa kyllä osanumerolla kun käy kysymässä.
Nyt on projekti siinä vaiheessa että odotetaan boksia modauksesta kunnes posti sen tuo kiitos siittä vauhtivaunulle. johtosarjoja tuossa olen tehnyt suuttimille ja sytytykselle omansa. nyt tuli ongelma että kuinka kytketään 4 johtoinen zirkonium lamda megaan? lämmitys johdot on ne 2kpl mutta mitä ne toiset 2kpl?
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
BMW e36 325 M50 megan asennus
No niin käytetääs tätä topiccia apuna eli voisi ruveta suunnittelemaan megan asennusta tuohon käyttikseen, kun siinä sattuu olemaan harvinainen "ei vähäpäästöinen" ominaisuus niin tottahan se pitää hyödyntää. Autoon tulossa siis ahdin.
Tarkoitus olisi laittaa mahdollisimman hyvä järjestelmä mahdollisimman vähällä työllä, eli auton omaa johtosarjaa, antureita ja puolia hyödyntäen. Eli ihan ensimmäisenä mistä tällainen kannattaa hommata ja miten asennus tapahtuu?
Moottori siis m50b25 ilman vanosta.
Tarkoitus olisi laittaa mahdollisimman hyvä järjestelmä mahdollisimman vähällä työllä, eli auton omaa johtosarjaa, antureita ja puolia hyödyntäen. Eli ihan ensimmäisenä mistä tällainen kannattaa hommata ja miten asennus tapahtuu?
Moottori siis m50b25 ilman vanosta.
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Re: BMW e36 325 M50 megan asennus
Nuo vois neuvoa:pk-racing wrote: Tarkoitus olisi laittaa mahdollisimman hyvä järjestelmä mahdollisimman vähällä työllä, eli auton omaa johtosarjaa, antureita ja puolia hyödyntäen. Eli ihan ensimmäisenä mistä tällainen kannattaa hommata ja miten asennus tapahtuu?
http://www.turbotec.com/index.php
http://www.hestec.fi/
Joo-o. Korostan sanaa "mahdollisimman". Ja olen ymmärtänyt, että mega olisi laadukaskin viritelmä oikein tehtynä joten en sen puolesta pelkää sitä laittaa, kun vertaa hintoja kaupallisiin tuotteisiin. Hankaluuden tekee se, että käyttöautoa ei pystys oikeen pitkään pitämään varikolla vaan mahdollisimman äkkiä ajoon.
Mutta sanoppas vauhtivaunu, kun parhaiten osaat sanoa, että näkyy olevan myytävänä teidän tekemä v2.2 plug´n´play paketti bemariin hintaan 450€. Eli sisältää johtosarja adapterit ja tarvittavat muutokset on varmaankin tehty, kun se on käytössä ollut vakio antureilla. Eli kuulostaa helpolta. Ainostaan cossun imulämpö anturi pitäisi ostaa. Hinta kuulostaa siihen nähden kovalta, että se on käytetty ja 2.2 saa uutenakin pariin sataan. Vai olenko väärässä? Olisiko se hintansa väärti vai olisiko järkevää ostaa uusi vastaava? Mitä tällaiseen peruspakettiin pitäisi sitten tehdä muutoksia?
Mutta sanoppas vauhtivaunu, kun parhaiten osaat sanoa, että näkyy olevan myytävänä teidän tekemä v2.2 plug´n´play paketti bemariin hintaan 450€. Eli sisältää johtosarja adapterit ja tarvittavat muutokset on varmaankin tehty, kun se on käytössä ollut vakio antureilla. Eli kuulostaa helpolta. Ainostaan cossun imulämpö anturi pitäisi ostaa. Hinta kuulostaa siihen nähden kovalta, että se on käytetty ja 2.2 saa uutenakin pariin sataan. Vai olenko väärässä? Olisiko se hintansa väärti vai olisiko järkevää ostaa uusi vastaava? Mitä tällaiseen peruspakettiin pitäisi sitten tehdä muutoksia?
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 281
- Joined: Tue Sep 04, 2007 16:28
- Location: Korpilahti
- Contact:
Se Mega ei "käytössä kulu" juurikaan, ellei sitten "töpeksi"...
Tuota hintaa minkä mainitsit, voinee perustella sillä adapterilla, perusMega ei sellaisenaan ole mihinkään moottoriin Plug'n'Play, vaan aina pitää tehdä joko adapteri jolla sen liittää olemassaolevan johtosarjaan tai sitten väsätä uusi johtosarja...
Yksinkertaistakin johtosarjaa osaava kaveri väsää helposti tunteja, jos/kun kuitenkin halutaan sellainen siisti ja pitempään toimiva paketti..?
Valmis, suoraan omaan autoosi käypänen malli, tuolla hinnalla, ei ole mielestäni mitenkään hinnalla pilattu. Siis vaikkei siellä olisi edes minkäänlaisia asetuksiakaan pohjalla mistä lähteä ihmettelemään moottorin käyntiä, vaikkakin joku lähtökohtakartta saattaa hieman helpottaa alkuun säätämistä...
Vaan en niille "valmiille kartoille" kuitenkaan isoa iloa laskisi, uusiks ne menee kuitenkin...
Tuota hintaa minkä mainitsit, voinee perustella sillä adapterilla, perusMega ei sellaisenaan ole mihinkään moottoriin Plug'n'Play, vaan aina pitää tehdä joko adapteri jolla sen liittää olemassaolevan johtosarjaan tai sitten väsätä uusi johtosarja...
Yksinkertaistakin johtosarjaa osaava kaveri väsää helposti tunteja, jos/kun kuitenkin halutaan sellainen siisti ja pitempään toimiva paketti..?
Valmis, suoraan omaan autoosi käypänen malli, tuolla hinnalla, ei ole mielestäni mitenkään hinnalla pilattu. Siis vaikkei siellä olisi edes minkäänlaisia asetuksiakaan pohjalla mistä lähteä ihmettelemään moottorin käyntiä, vaikkakin joku lähtökohtakartta saattaa hieman helpottaa alkuun säätämistä...
Vaan en niille "valmiille kartoille" kuitenkaan isoa iloa laskisi, uusiks ne menee kuitenkin...

Älä tee sitä tänään minkä voit huomenna teettää jollain muulla..!
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Kaikkein helpoin tie on muokata sen vakiomoottorinohjauksen karttoja ja teettää se työ ammattilaisella jolloin ei tarvitse itse liata näppejään tai perehtyä mihinkään.pk-racing wrote:Joo-o. Korostan sanaa "mahdollisimman". Ja olen ymmärtänyt, että mega olisi laadukaskin viritelmä oikein tehtynä joten en sen puolesta pelkää sitä laittaa, kun vertaa hintoja kaupallisiin tuotteisiin. Hankaluuden tekee se, että käyttöautoa ei pystys oikeen pitkään pitämään varikolla vaan mahdollisimman äkkiä ajoon.
Mutta sanoppas vauhtivaunu, kun parhaiten osaat sanoa, että näkyy olevan myytävänä teidän tekemä v2.2 plug´n´play paketti bemariin hintaan 450€. Eli sisältää johtosarja adapterit ja tarvittavat muutokset on varmaankin tehty, kun se on käytössä ollut vakio antureilla. Eli kuulostaa helpolta. Ainostaan cossun imulämpö anturi pitäisi ostaa. Hinta kuulostaa siihen nähden kovalta, että se on käytetty ja 2.2 saa uutenakin pariin sataan. Vai olenko väärässä? Olisiko se hintansa väärti vai olisiko järkevää ostaa uusi vastaava? Mitä tällaiseen peruspakettiin pitäisi sitten tehdä muutoksia?
Tuollaisen PnP-megan kasaaminen vie n. 20tuntia kaikkinensa ja siihen ei montaa kahvitaukoa kärsi pitää. Mä arvostan omaa vapaa-aikaani senverran etten ala noita ihan sarjatuotantona tekemään. Ja se partcon perussarja ei sisällä kaikkia tarvittavia komponentteja.
Megasta saa kyllä luotettavan laitteen kun sen tekee huolellisesti.
No ei vängätä nyt väkisellä raiteiltaan tätä hommaa. Räätälöity Motronic ecu on huono vaihtoehto, koska se estää moottorin muutokset karttojen teon jälkeen. Ja tuossa mainitussa megassa kartat ei varmasti päde minun käyttöön, kuin sen verran että sen saa sillä käymään. Mikä on sekin jo eteenpäin. Eli sillä ei ole niin merkitystä, että kartat joutuu tekemään päinvastoin tämä olisi hyvää harjoitusta tulevaa megan kanssa hämmentämistä prokkiksen kanssa. Jossa saisi aikaakin mennä jo enemmän. Moottorikin on sama niin tässä voisi jo oppia jotain sen varalle.
Johtosarjan rakennus olisi tuttua hommaa että se ei huoleta, mutta se purkin sisuksien muokkaaminen on jo toinen juttu. Pitäisi ajan kanssa päästä opettelemaan.
Eli sanokaa mitä sanotte, mutta sen valmiin paketin minä nyt ostan..
Johtosarjan rakennus olisi tuttua hommaa että se ei huoleta, mutta se purkin sisuksien muokkaaminen on jo toinen juttu. Pitäisi ajan kanssa päästä opettelemaan.
Eli sanokaa mitä sanotte, mutta sen valmiin paketin minä nyt ostan..
Last edited by pk-racing on Mon Nov 30, 2009 21:17, edited 1 time in total.
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Tarkoitus ei ollut olla tyly, mutta mega vaatii opiskelua aina jonkunverran. Jos haluaa "avaimet käteen"-ratkaisun niin monesti on helpompi vaan viedä se auto ammattilaiselle joka laittaa sen toimimaan ja säätää.
Mä teen noita harrastuksena joten laitteita tulee sen mukaan kun kerkeän hommaan keskittyä.
Mä teen noita harrastuksena joten laitteita tulee sen mukaan kun kerkeän hommaan keskittyä.