Olen pähkäillyt kesäauton kanssa jo monena suvena, enkä löydä ratkaisua, ongelmaani, joka on ollut boksin kanssa sen valmistumisesta asti. Lambdasäätö ja autotune ei säädä mitään mihinkään, jolloin besataulukko on vähän mitä sattuu. Lambda-arvo on luokkaa 0,9v jatkuvasti, vaikka kone käy nätisti. Lähes kaikki punaiset pallot palaa koko ajan, afr näyttää joutokäynnillä 5, kierroksilla joskus jotain muuta. Olen säätänyt perstuntumalla kartan, jolla sitten ajeltu parina kesänä. Nyt vaihdoin extra koodiksi ja yritin muutella asetuksia sekä vaihdoin lambda-anturin, ilman mitään muutosta entiseen. Kone on mekaanisesti kunnossa. Laihentamalla seosta runsaasti, jolloin käynti aaltoilee, alkaa lambdapallot sahaamaan laidasta laitaan, tämä onkin ainut tapa saada niihin jotain liikettä.
Olisin tod kiitollinen jos jollain olisi apuja tähän seossäätöongelmaan
Lambdan arvo 0,9v lähes aina
Moderator: Masi_K
vähän samalta kuulostaa, kuin kaverin sierrassa, jossa otettiin kokeeksi sen koneet omat kapeakaistaiset lambdat käyttöön, ei mitään tolkkua koko hommassa
vaihdettiin takaisin mun innovaten laajakaista lambdaan ja kaikki pelaa hienosti
en olis uskonut, että noilla kapeakaistaisilla vois edes tulla tuollaisia ongelmia
laajakaista lambda osasi säätää jo alle 700 rpm seoksia AFR target taulukon mukaan, jos halus
kapeakaistainen lambda sekas seokset n. 2500 rpm asti ja senkään jälkeen toiminta ei ollut 100 % varmaa...


en olis uskonut, että noilla kapeakaistaisilla vois edes tulla tuollaisia ongelmia

laajakaista lambda osasi säätää jo alle 700 rpm seoksia AFR target taulukon mukaan, jos halus

Re: Lambdan arvo 0,9v lähes aina
Ilmeisesti moottori käy rikkaalla koko kierrosalueella. Silloin kuin lamda säätää niin sen huomaa just lamdan elossa-olon palkista.chevelle wrote: Laihentamalla seosta runsaasti, jolloin käynti aaltoilee, alkaa lambdapallot sahaamaan laidasta laitaan, tämä onkin ainut tapa saada niihin jotain liikettä.
Olisin tod kiitollinen jos jollain olisi apuja tähän seossäätöongelmaan
Tarkista/muuta sopivaksi lamdan asetukset Megatunessa ja kokeile käyttää sitä AFR taulukkoa.
Ja jos on viritetty peli niin kannattaa käyttää laajakaista.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Kiitos vastauksista, ilmeisesti seos on vaan jostain syystä pysynyt rikkaalla eikä ole säätynyt siittä mihinkään, mutta nyt on tilanne muuttunut, säätöläppärin kovalevy laukesi ja jouduin aloittamaan tyhjästä. Asensin extran uusiksi, kävin läpi lambdasäädön asetuksia ja punaiset pallot ovat nyt vähentyneet, lambda heiluu 0,7 paikkeilla ja afr 12 pinnassa.
Muutama asia autotunessa askarruttaa, kuten toimiiko AFR8x8 taulukko sen "maalitauluna", ja mistä löytyy rpm, VE ja kPa rajat, jostain .ini tiedostostako?
Saako lambdasäätöä tai autotunea käytettäessä vain toinen olla aktiivinen?
Pitäisikö lambdakorjauksen mahdolliset muutokset erikseen tallentaa aina pc:llä ajon lopussa, vai muistaako boxi niitä virran katkettua?
Muutama asia autotunessa askarruttaa, kuten toimiiko AFR8x8 taulukko sen "maalitauluna", ja mistä löytyy rpm, VE ja kPa rajat, jostain .ini tiedostostako?
Saako lambdasäätöä tai autotunea käytettäessä vain toinen olla aktiivinen?
Pitäisikö lambdakorjauksen mahdolliset muutokset erikseen tallentaa aina pc:llä ajon lopussa, vai muistaako boxi niitä virran katkettua?
Autotuneen voi tehdä ne VE ja MAP muutokset sinne ini tiedostoon, nyt tärkkaan en muista minne kohtaan mutta foormilta löytyy siihenkin vastaus.
AFR8x8 talukkoa seura koodi joka pyrkii säätämän seokset AFR annetuille arvoille. Vakiona AFR on se 14.7 / 8x8 taulukko, johon koodi pyrkkii säätää seokset.
Sitten kun säätää jotain asioita, kannttaisi säätää yksi asia kerralla Niin on neuvottu Suuressa-virittäjä manuaalissa.
Sitten kuin muutokset on tehty megatuneen niin pitää ana tallentaa
Brun to ECU, ja joka kertaa kun teet muutokseen. Ini tiedostoa kanssa tarvii tallentaa Save.
AFR8x8 talukkoa seura koodi joka pyrkii säätämän seokset AFR annetuille arvoille. Vakiona AFR on se 14.7 / 8x8 taulukko, johon koodi pyrkkii säätää seokset.
Sitten kun säätää jotain asioita, kannttaisi säätää yksi asia kerralla Niin on neuvottu Suuressa-virittäjä manuaalissa.
Sitten kuin muutokset on tehty megatuneen niin pitää ana tallentaa
Brun to ECU, ja joka kertaa kun teet muutokseen. Ini tiedostoa kanssa tarvii tallentaa Save.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !