Tehot kateissa ja purinaa putkesta

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
Junez
Megasquirttaaja
Posts: 42
Joined: Wed Jun 14, 2006 22:03
Location: Varkaus

Tehot kateissa ja purinaa putkesta

Post by Junez »

Auto on siis mx-5 1.8 dohc tekniikalla. Mega on ms1 2.2 levyllä. Mega ohjaa bensaa ja sytytystä. triggeröinti on toteutettu 4+1 anturoinnilla nokalta. Puolina on VAG 1.8 COP:it. Seoksia seuraa PLX:n laajakaista.

Ongelmana on tehojen katoaminen väännöllä. Pinemmällä vaihteella se tulee isommil ahdoil "0.5" ja isommal vaihteel vedättäessä sitten jo ihan pienil "0.2bar". Samaan aikaan ku puutuminen tapahtuu niin pakoäänet muuttuu "purinaksi".

Seokset seilailee siinä 12 paikkeilla. syttyä on ~20 astetta riippuen hiukka kuormituksesta.

Ahdot ei tuossa puutumisen aikana karkaa. Auto jatkaa vetojaan mutta huomattavasti laiskemmin.
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Onko ennakko tarkistettu ajoituslampulla?
Junez
Megasquirttaaja
Posts: 42
Joined: Wed Jun 14, 2006 22:03
Location: Varkaus

Post by Junez »

teg wrote:Onko ennakko tarkistettu ajoituslampulla?
Juu se oli ensimmäinen homma ku saatiin kone pyörii jonkinlaista tyhjäkäyntii. Mut voiskait tuon tarkistaa uudestaan. Vika nimittäin poistui yhen testilenkin ajaks ku tehtiin syttykartat uusiks. Seuraavaks vaihettiin tulpat ja otettiin tyhjäkäyntivena käyttöön. Ja vika tuli uusiks. Tulpat vaihettiin takas ja otettiin tyhjäkäyntivena pois käytöstä. Mutta vika ei poistunu.
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Veikaanpa että koodi jostain syystä korruptoituu? Eli kun boottaat megan se alkaakin rötäämään?
Junez
Megasquirttaaja
Posts: 42
Joined: Wed Jun 14, 2006 22:03
Location: Varkaus

Post by Junez »

teg wrote:Veikaanpa että koodi jostain syystä korruptoituu? Eli kun boottaat megan se alkaakin rötäämään?
Siis se "purputtaa" aina ku mottia rasitetaan reilusti. Ei oo väliä miten on megaa boottailtu. Tuo yks testireissu oli ainut millo ei "purputtanu". Siitä ei osaa sanoo että miks se sillon toimi. Lievä epäilys ois se että ei ollu pitoja niin paljoo että ois päässy kunnolla mottia kuormittaa ku sato niin perkeleesti vettä sillo. Eikä sillon älynny isommalla vaihteella vedättää että oisko sitä sillon ilmenny.

Pitää huomenna tarkistaa se syttyennakko. säätää bensakartastot uusiks ku nostettiin hieman bpaineita. Ja vetää vaikka koodi uusiks megaan ja naputella asetukset käsin sisuksiin. niin varmistuu toi koodin korruptoituminenki
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Post by kamski »

No jos ruvetaan vaikkaaman niin veikkan että käy liian rikkaalla!
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Junez
Megasquirttaaja
Posts: 42
Joined: Wed Jun 14, 2006 22:03
Location: Varkaus

Post by Junez »

Mjoo. rassi saatiin toimimaan ku heitettiin parisenkymmentä astetta ennakkoo lisää. Nyt sitten ettimääm vahvempaa laatikkoo ku kolmonen meni sileeks.

kuulostaako 32 astetta 0.8bar kohilla isolta ennakolta?
Junez
Megasquirttaaja
Posts: 42
Joined: Wed Jun 14, 2006 22:03
Location: Varkaus

Post by Junez »

Mjoo. rassi saatiin toimimaan ku heitettiin parisenkymmentä astetta ennakkoo lisää. Nyt sitten ettimääm vahvempaa laatikkoo ku kolmonen meni sileeks.

kuulostaako 32 astetta 0.8bar kohilla isolta ennakolta?
Turbiini
Megajumala
Posts: 508
Joined: Sun May 01, 2005 22:26
Location: Alavus

Post by Turbiini »

Riippuu monesta asiasta, mutta ei tuo kierroksilla ainakaan paha ole.

Mulla on ladassa 5000 kierroksilla muistaakseni 1.5bar ahdoilla vielä 35 astetta ja 2bar paineillakin 25. Ja tuo on toiminu vielä jopa 95 oktaanisella.
Puristus suhteet muistaakseni 8.2
Post Reply