Auto on siis mx-5 1.8 dohc tekniikalla. Mega on ms1 2.2 levyllä. Mega ohjaa bensaa ja sytytystä. triggeröinti on toteutettu 4+1 anturoinnilla nokalta. Puolina on VAG 1.8 COP:it. Seoksia seuraa PLX:n laajakaista.
Ongelmana on tehojen katoaminen väännöllä. Pinemmällä vaihteella se tulee isommil ahdoil "0.5" ja isommal vaihteel vedättäessä sitten jo ihan pienil "0.2bar". Samaan aikaan ku puutuminen tapahtuu niin pakoäänet muuttuu "purinaksi".
Seokset seilailee siinä 12 paikkeilla. syttyä on ~20 astetta riippuen hiukka kuormituksesta.
Ahdot ei tuossa puutumisen aikana karkaa. Auto jatkaa vetojaan mutta huomattavasti laiskemmin.
Tehot kateissa ja purinaa putkesta
Moderator: Masi_K
Juu se oli ensimmäinen homma ku saatiin kone pyörii jonkinlaista tyhjäkäyntii. Mut voiskait tuon tarkistaa uudestaan. Vika nimittäin poistui yhen testilenkin ajaks ku tehtiin syttykartat uusiks. Seuraavaks vaihettiin tulpat ja otettiin tyhjäkäyntivena käyttöön. Ja vika tuli uusiks. Tulpat vaihettiin takas ja otettiin tyhjäkäyntivena pois käytöstä. Mutta vika ei poistunu.teg wrote:Onko ennakko tarkistettu ajoituslampulla?
Siis se "purputtaa" aina ku mottia rasitetaan reilusti. Ei oo väliä miten on megaa boottailtu. Tuo yks testireissu oli ainut millo ei "purputtanu". Siitä ei osaa sanoo että miks se sillon toimi. Lievä epäilys ois se että ei ollu pitoja niin paljoo että ois päässy kunnolla mottia kuormittaa ku sato niin perkeleesti vettä sillo. Eikä sillon älynny isommalla vaihteella vedättää että oisko sitä sillon ilmenny.teg wrote:Veikaanpa että koodi jostain syystä korruptoituu? Eli kun boottaat megan se alkaakin rötäämään?
Pitää huomenna tarkistaa se syttyennakko. säätää bensakartastot uusiks ku nostettiin hieman bpaineita. Ja vetää vaikka koodi uusiks megaan ja naputella asetukset käsin sisuksiin. niin varmistuu toi koodin korruptoituminenki